www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (5 jaar en 96 dagen geleden)

Nieuwe NETGEAR Nighthawk X4S AC2600 Smart WiFi Router biedt de snelste online gaming-ervaring en 4K HD streaming

Gouda, 8 februari 2016 – NETGEAR®, Inc. (NASDAQ: NTGR) (www.netgear.com), een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve netwerkoplossingen voor bedrijven, consumenten en service providers verzorgt, lanceert de nieuwe Nighthawk® X4S AC2600 Smart WiFi Router (R7800) (www.netgear.com/R7800) voor liefhebbers van snelheid en snelle games. De Nighthawk X4S biedt niet alleen een razendsnelle wifiverbinding naar elk apparaat; mobiele apparaten die werken met 160Mhz kunnen zelfs rekenen op twee keer zo snelle doorvoer als andere routers.

De Nighthawk X4S is met een CES® Innovation Award geëerd op de 2016 International Consumer Electronics Show, vanwege de geavanceerde mogelijkheden die de zeer hoge internetsnelheid ondersteunen die nodig is voor volledige dekking in het moderne verbonden huis en het slimme huis van de toekomst.

Nighthawk X4S is de nieuwste toevoeging aan de premium NETGEAR Nighthawk-lijn van producten en bereikt een heel nieuw niveau van snelheid. De Nighthawk X4S is een grote sprong voorwaarts ten opzichte van de Nighthawk X4 AC2350 Smart WiFi Router (R7500) die in 2014 werd gelanceerd. De nieuwe Nighthawk X4S ondersteunt Wave 2 wififeatures als quad-stream architectuur voor zowel 2.4 als 5Ghz, Multi-User Multiple-Input Multiple-Output (MU-MIMO) en 160Mhz aan bandbreedte. De router voegt zich bij Netgear’s high-end router die in oktober werd gelanceerd, de prijswinnende Wave 2 Nighthawk X8 AC5300 Tri-Band Quad-Stream Smart WiFi Router (R8500), maar in dit geval met dual band en agressiever geprijsd.

Nighthawk X4S is een geweldige router als je familie van gamen en razendsnel streamen houdt”, zegt Sandeep Harpalani, senior director NETGEAR productmarketing voor producten voor thuisgebruik. “De router combineert de snelste netwerkprocessor beschikbaar in een retail router met de nieuwste wifitechnologie zodat je mobiele apparaten de best mogelijke online ervaring bieden, nu en in de toekomst.”

Nighthawk X4S verbetert het gebruik van beschikbare bandbreedte om vertragingsvrij gamen en sneller streamen van HD Video te ondersteunen. Dankzij de krachtige dual-core 1.7 Ghz processor biedt de router 802.11ac wifisnelheden tot 2.53Gbps*, ondersteunt deze tot vier datastreams in elke wifiband en maximaliseert de snelheid waarmee data naar meerdere mobiele apparaten tegelijk gestuurd kan worden. Je kunt vanuit elke plek in huis je favoriete 4K HD video naar het ene apparaat streamen, en een online multiplayer videogame op een ander apparaat spelen, met beter beeld én minder bufferen.

Hoewel zelfs de nieuwste wifirouters zoals Nighthawk X4S nu vier streams met verbeterde bandbreedte ondersteunen, hebben nog steeds veel mobiele apparaten alleen single- of dual-stream ondersteuning vanwege beperkingen in grootte en batterij. Om dit probleem te voorkomen heeft NETGEAR de Nighthawk X4S ontworpen om de snelst mogelijke 160Mhz bandbreedte te ondersteunen, waarmee de doorvoer voor ondersteunde mobiele apparaten wordt verdubbeld, zodat je verzekerd bent van de hoogst mogelijke snelheid.

Technische voordelen van de Nighthawk X4S
NETGEAR ontwerpt Nighthawk routers met de beste technologie voor snelheid, bereik, betrouwbaarheid, gebruiksgemak en beveiliging van met wifi ondersteunde apparaten – smartphones, laptops, tablets, smart TV’s, gameconsoles, Blu-ray® spelers en mediaservers.

Hardware features van de Nighthawk X4S
  • De krachtige 1.7Ghz dual core processor ondersteunt AC2600 wifi, bedrade en WAN naar LAN netwerk en bereikt een gecombineerde snelheid van 2.53Gbps* (tot 1733Mpbs op de 5Ghz-band en 800Mbps op de 2.4Ghz-band).
  • Quad-stream architectuur met nieuwe Wave 2 wifi verbetert het wifibereik voor mobiele apparaten.
  • MU-MIMO-technologie ontworpen voor gelijktijdig streamen naar meerdere apparaten zorgt voor grote snelheidsverbeteringen met de volgende generatie van mobiele apparaten.
  • 80+80/160Mhz ondersteunt maximale snelheid voor toekomstige mobiele apparaten.
  • Vier hogesnelheidsantennes met krachtige versterkers worden gecombineerd met microfoonarrays om te zorgen voor de best mogelijke wifidekking en betrouwbaarheid in grotere huizen en zelfs tuinen, door het wifisignaal rechtstreeks op verbonden apparaten te richten.
  • Vijf gigabit ethernetpoorten (4 LAN en 1 WAN) zorgen voor meerdere snelle bedrade verbindingen voor home entertainment systems en game consoles.
  • Twee SuperSpeed USB 3.0 poorten en 1 eSATA poort zorgen voor razendsnelle, opslagklare toegang en overzetting van content.

Software features van de Nighthawk X4S
  • Dynamische Quality of Service-technologie die rekening houdt met applicaties en apparaten, optimaliseert de verbindingssnelheid en vermindert vertraging en bufferen.
  • De beveiligingsfeatures omvatten VPN ondersteuning voor veilige toegang op afstand tot het thuisnetwerk en internet wanneer je niet thuis bent, afgescheiden netwerktoegang voor gasten en een aangepaste gratis URL om een FTP-server op te zetten.
  • ReadySHARE® Vault, een gratis softwareapplicatie, maakt automatische backups van de PC’s op het netwerk die Windows® draaien op een met de Nighthawk X4S verbonden harde schijf.
  • De 6 miljoen keer gedownloade NETGEAR genie® app is een persoonlijk dashboard die het makkelijker maakt om je thuisnetwerk in te stellen, te monitoren, te beheren en te repareren.
  • Verbeterde mogelijkheden voor ouderlijk toezicht maken filteren van webpagina’s en het instellen van specifieke toegang per gezinslid of apparaat mogelijk.
  • NETGEAR MyMedia® helpt met het vinden en afspelen van opgeslagen media van waar dan ook op je netwerk, naar DLNA®-klare televisies en muzieksystemen.
  • ReadySHARE USB-opslagtoegang en ReadySHARE printmogelijkheden maken draadloze toegang tot en het delen van een harde schijf met USB en USB-printer via de twee USB-poorten mogelijk.

Prijzen en beschikbaarheid
De NETGEAR Nighthawk X4S AC2600 Smart WiFi Router (R7800) is binnenkort beschikbaar bij de grote winkelketens en online voor een adviesprijs van €299,-.

De Nighthawk routerfamilie

Voor mee informatie over Nighthawk, kijk op www.netgear.com/home/discover/nighthawk. Vind een router die bij jouw budget en internetbehoeften past, zodat je kunt genieten van een ongeëvenaarde ervaring in het hele huis. Binnen het aanbod van Nighthawk-routers vind je de volgende modellen (met adviesprijs):
  1. Nighthawk X8 AC5300 Smart WiFi Router (R8500): Winnaar van de 2016 CES Innovation Award, met Wave 2 WiFi mogelijkheden waaronder tri-band, quad-stream, en MU-MIMO-mogelijkheid voor ultieme prestaties en ervaring in netwerken in het hele huis – €449,-.
  2. Nighthawk X6 AC3200 Tri-Band WiFi Router (R8000): Winnaar van de 2015 CES Innovation Award, de eerste tri-band WiFi router voor grote huizen waarin veel apparaten verbinding maken met het thuisnetwerk – €299,-.
  3. Nighthawk X4S AC2600 Smart WiFi Router (R7800): Winnaar van de 2016 CES Innovation Award,  met dual-band WiFi, ondersteuning voor Wave 2 wififeatures waaronder quad-stream, MU-MIMO, en 160 Mhz bandbreedtje voor 4K HD-streaming en gamen – €299,-.
  4. Nighthawk AC1900 Smart WiFi Router (R7000): Winnaar van vele industrieprijzen, waaronder een 2014 CES Innovation Award en de meest complete dual-band wifirouter beschikbaar voor deze prijs – €169.

Pride PR
Ivette van der Elst / Simone Pouw
netgear@pridepr.nl

NETGEAR
Chris van Roosmalen
cvroosmalen@netgear.com
www.netgear.com

Over Netgear, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. De productlijn bestaat uit bedrade en draadloze apparaten die netwerken, breedband toegang en netwerkconnectiviteit toestaan. Deze producten zijn beschikbaar in meerdere opstellingen om aan te sluiten op de behoefte van eindgebruikers in elke regio waar de producten van NETGEAR worden verkocht. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 38.000 winkellocaties over de hele wereld, en door zowel 30.000 value-added resellers, als vele grote service providers van kabel en mobiele netwerken. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl of op www.netgear.be. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.
Laatste van NETGEAR
NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE

NETGEAR breidt Wifibereik en -capaciteit uit met Nighthawk WiFi 6 Mesh Extender
Verstreken tijd: 5 jaar en 96 dagen
NETGEAR contact

Logo NETGEAR

+31(0)182-587000
  info@netgear.nl
  www.netgear.nl
NETGEAR sociaal

NETGEAR tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Lightspeed
Logo Thinkwise
Logo ilionx