Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
Datum: (5 jaar en 123 dagen geleden)
PR: LEWIS

Tyco Retail Solutions neemt ShopperTrak over

Definitieve overeenkomst voor strategische overname van wereldwijde speler in Retail Analytics

Tyco Retail Solutions, leverancier van geïntegreerde winkelprestatie- en winkelbeveiligingsoplossingen en onderdeel van Tyco Integrated Fire & Security, heeft een definitieve overeenkomst gesloten voor de overname van ShopperTrak, leverancier van retail- en gedragsinzichten en locatie gebaseerde diensten. Tyco bouwt met deze overname voort op het bestaande retail-platform voor voorraadzichtbaarheid en diefstalpreventie.

ShopperTrak is gevestigd in Chicago en biedt retailers inzicht in klantverkeer en aanverwante retail-intelligentie van meer dan 1.200 retailers in 97 verschillende landen. Het bedrijf biedt oplossingen op het gebied van retail traffic, in-store consumentengedrag en benchmarking, waarmee retailers hun omzet kunnen verhogen en de operationele efficiëntie kunnen verbeteren.

Onlangs nam Tyco ook FootFall over, een wereldwijde leverancier op het gebied van retail-traffic-analyses. Samen met de toevoeging van ShopperTrak krijgt Tyco de beschikking over data van 35 miljoen winkelbezoeken per jaar. Dit levert de retail-branche waardevolle wereldwijde traffic-inzichten.

“Tyco werkt wereldwijd samen met toonaangevende retailers, komt tegemoet aan hun omni-channel behoeften en helpt ze te reageren op het veranderende gedrag van consumenten. Dankzij de overname van ShopperTrak kunnen we retailers nog beter helpen de klantervaring te verbeteren, wat hun omzet en winstgevendheid ten goede komt”, zegt Bas Kuilboer, Product Support Manager bij Tyco Integrated Fire & Security. “De overnames van ShopperTrak en FootFall geven ons de mogelijkheid om onze retail-oplossingen verder te verbeteren en uit te bouwen. Tyco’s doel is om retailers te helpen met hun bredere strategische uitdagingen door onze Internet of Things-mogelijkheden te benutten, data te verzamelen en te analyseren en te vertalen in concrete inzichten.”

De transactie, die onderwerp is van specifieke sluitingsvoorwaarden en gereguleerde goedkeuringen, wordt naar verwachting afgerond in Tyco’s tweede fiscale kwartaal.

Over Tyco Integrated Fire & Security
Tyco Integrated Fire & Security, onderdeel van Tyco, ontwerpt, implementeert en onderhoudt brand- en elektronische beveiligingssystemen voor klanten in zakelijke en overheidssectoren. Het portfolio van Tyco Integrated Fire & Security bestaat uit inbraakalarmen, video surveillance, toegangscontrole, elektronische artikelbeveiliging, radiofrequente identificatie, branddetectie, verpleegoproepsystemen, zorg domotica en dwaaldetectiesystemen, paging-/messagingsystemen (met geïntegreerde persoonsbeveiliging), intercomsystemen (met geïntegreerde uitluisterfunctionaliteit en akoestische bewaking), periferie beveiliging, geïntegreerde oplossingen en monitoring. De oplossingen van Tyco Integrated Fire & Security worden gebruikt om mensen, goederen en eigendommen te beschermen en om diefstal te voorkomen.

Kijk voor meer informatie op de website www.tyco.nl of volg Tyco Integrated Fire & Security op Twitter via @TycoBNL.

Tyco Integrated Fire & Security
Cynthia van Diejen-Bijloo
Marketing, Business Development &
Communications Director Benelux