www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2496 volgers blijven op de hoogte!
PR: LEWIS

OpenText ontwikkelt veilige Europese datazone voor cloud-diensten

Onafhankelijke en afgescheiden Europese datazone voorziet in IT Operations, Disaster Recovery en Managed Cloud Services

Hoofddorp, 2 februari 2016 – OpenText introduceert een nieuwe, volledig afgescheiden en onafhankelijke Europese datazone voor haar Enterprise Managed Cloud Services-diensten. De bestaande cloud-datacenters in Amstelveen, Woking (UK) en Frankfurt (Duitsland) vormen samen de OpenText Europese Datazone en voorzien in complete IT Operations, Disaster Recovery en praktische Managed Cloud Services binnen de EEA (European Economic Area).

In het kader van de recente Safe Harbor-ontwikkelingen zijn veel Europese bedrijven op zoek naar manieren om persoonlijke en gevoelige informatie binnen de Europese grenzen te houden. Bovendien willen ze dat de informatie alleen wordt beheerd binnen de Europese economische zone. OpenText komt met de nieuwe Europese datazone tegemoet aan deze behoefte en garandeert Europese klanten dat hun data binnen Europa blijft. De drie datacenters worden bemand door medewerkers die gevestigd zijn in de Europese economische zone.

“OpenText begrijpt als geen ander dat compliance op het gebied van Europese regelgeving rondom dataprivacy cruciaal is voor bedrijven”, zegt Ingrid Bosman, Sales Director Benelux bij OpenText. “betrouwbaar en internationaal informatiemanagement met regionale datacenters is een belangrijke pijler van onze cloud-strategie. Met de OpenText Cloud Europese Datazone maken wij die strategie concreet en ondersteunen we de behoeften van onze klanten.”

“We zijn ons altijd bewust van de noodzaak om onze kritische en gevoelige informatie te beschermen. Toen we overgingen naar de cloud, werd deze zorg zelfs nog belangrijker”, stelt Hélène Verbockhaven, CIO bij ENGIE Exploration & Production International. “Voor nieuwe regelgeving moeten we kunnen bouwen op een partner die voortdurend up-to-date is. OpenText zorgt ervoor dat onze informatie altijd compliant is met de nieuwste regelgeving.”

OpenText handhaaft op consistente basis veiligheidsprocedures en –protocollen, om klantdata voortdurend te beschermen volgens de dataprivacy-vereisten van de Europese Unie. Met de volledig afgescheiden en onafhankelijke Europese datazone kan OpenText beter voorzien in haar Enterprise Managed Cloud Services-aanbod, met een netwerk dat compleet is afgezonderd van alle hardware- en toegangsniveaus. Transacties via het OpenText Trading Grid, dat enkele van ’s werelds grootste supply chains automatiseert, zijn van nature internationaal en blijven dan ook beheerd op wereldwijde schaal.

De OpenText Cloud is onderdeel van de OpenText Enterprise Information Management (EIM)-strategie en verwerkt meer dan 18 miljard transacties per jaar, voor meer dan 64.000 klanten over de hele wereld. De OpenText EIM-strategie zorgt ervoor dat organisaties met de juiste informatie groei en innovatie een impuls kunnen geven en sneller concurrentievoordeel kunnen realiseren. Het platform bestaat uit uitgebreide en geïntegreerde productsuites, zoals Content Suite, Process Suite, Experience Suite, Discovery Suite, Information Exchange en Analytics.

BERICHT VOOR DE REDACTIE

Over OpenText

OpenText maakt de digital world mogelijk door informatiebehoeften van organisaties te vereenvoudigen, te transformeren en implementaties te versnellen, on premise of in de cloud.

Voor meer informatie over OpenText (NASDAW: OTEX, TSX: OTC): www.opentext.com

Lees Mark Barrenechea’s, CEO OpenText, blog: http://www.opentext.com/portal/site/communities/ceo-blog

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS PR:
Tel: +31 (0)40 – 235 4600

Logo ReaQta
Logo XIXO
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Stocard

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl