www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

Woningcorporatie Havensteder en cegeka-dsa implementeren ERP-oplossing volgens agile-methodiek scrum

Directe en open samenwerking om kennis te delen en wendbaar te blijven

Veenendaal, 26 januari 2016 – Havensteder, met 400 werknemers een van Nederlands grootste woningcorporaties, stapt na een zorgvuldige selectie over op Dynamics Empire, de innovatieve ERP-oplossing van cegeka-dsa. De oplossing ondersteunt de volledige bedrijfsvoering op het gebied van wonen, vastgoed en financiën. Havensteder en cegeka-dsa gaan Dynamics Empire implementeren volgens de agile-methodiek scrum.

Rinus Kroon, directeur Financiën en Middelen van Havensteder: “Ons vorige systeem was ‘end of life’ en daarom waren we op zoek naar een nieuw primair systeem. Na een uitgebreide marktverkenning en pakketselectie hebben wij gekozen voor cegeka-dsa en Dynamics Empire. Deze oplossing sluit het beste aan op onze informatiserings- en automatiseringsstrategie en biedt de kwaliteit die we zoeken.”

Na de selecte hebben Havensteder en cegeka-dsa gekeken naar het implementatietraject. Beide organisaties hebben gekozen voor een agile/scrum-aanpak voor IT-ontwikkeling en daarom zal Dynamics Empire ook volgens deze aanpak worden geïmplementeerd. Het is voor het eerst dat een woningcorporatie een primair systeem volgens de agile-methodiek implementeert.

Rinus Kroon: “Ik verwacht dat de scrum-aanpak een betere implementatie en een beter gecontroleerde live-gang oplevert, vergeleken met de ouderwetse methodiek. Het scrumteam bestaat uit mensen van Havensteder en cegeka-dsa. We zijn er voortdurend bij, doen kennis op en kunnen ook zelf aan de knoppen zitten. Ons motto is ‘samen denken, samen doen’, dat van cegeka-dsa is ‘samen vernieuwen’ en beide komen in dit traject perfect bij elkaar.”

Hein Brockhoff, commercieel directeur van cegeka-dsa: “Cegeka-dsa heeft bedrijfsbreed gekozen voor de agile-methodiek scrum. We kunnen Havensteder direct laten zien wat deze aanpak oplevert. Werken volgens deze methodiek zorgt niet alleen voor een beter resultaat, maar ook voor een betere kwaliteit en effectiviteit. Voor een optimaal resultaat is het wel van belang dat de klant ook met deze methodiek werkt. Het is geen eenrichtingsverkeer, de klant moet ons in het traject meenemen en omgekeerd."

Agile en scrum
De implementatie van Dynamics Empire vindt plaats in de loop van 2016, volgens de agile-methodiek scrum. De aanpak gaat uit van een planning op hoofdlijnen en is gericht op flexibiliteit, bijsturen op basis van voortschrijdend inzicht en effectiviteit. De gebruikers worden in een vroeg stadium bij de implementatie betrokken, zodat het mogelijk is tussentijds het systeem aan te passen aan de wensen van de gebruikers. Hierdoor sluit het eindproduct maximaal aan op de verwachtingen. Op 1 januari 2017 moet de implementatie klaar zijn.

Havensteder is een woningcorporatie in de kern van de stadsregio Rotterdam en werkt met ongeveer 400 mensen aan het verhuren, beheren en onderhouden van woningen voor ruim 45.000 huurders met een laag inkomen of een kwetsbare positie. Ook worden in verschillende wijken in Rotterdam en Capelle aan den IJssel woningen verhuurd in de vrije sector en worden woningen verkocht.

Dynamics Empire
Dynamics Empire ondersteunt bedrijfsprocessen van woningcorporaties. De oplossing centreert alle gegevens in één database en geeft integraal inzicht in relaties, eenheden, contracten en financiën. Dynamics Empire bestaat uit generieke Microsoft Dynamics NAV-technologie gecombineerd met een vastgoedspecifieke functionaliteit. De voordelen in een notendop: betere dienstverlening, hogere klanttevredenheid, tijdswinst en kostenbesparing.

Cegeka-dsa
Cegeka-dsa levert integrale software en services voor een vitale, transparante en efficiënte vastgoedmarkt vanuit de overtuiging dat het mogelijk is organisaties ook in een veranderende omgeving sterker te maken, nu en later.

Meer weten over Dynamics Empire? www.cegeka-dsa.nl/dynamicsempire

Of neem contact op via telefoonnummer 0318 41 08 00 of e-mail info@cegeka-dsa.nl.

Noot voor de redactie
Meer informatie? Neem contact op met Serina Maalderink, Marketing Manager cegeka-dsa. E-mail: serina.maalderink@cegeka-dsa.nl of bel 0646238386.