Contentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!

Qlik erkent VCD als ‘Healthcare Expert’

Schiphol/Groningen, 21 januari 2016 –  Qlik® (NASDAQ: QLIK), leider in visual analytics, heeft VCD Business Intelligence officieel erkend als Healthcare Expert. Dit betekent dat VCD zich heeft bewezen als Qlik partner met onderscheidende oplossingen en diensten in de zorgsector.

Het ‘Healthcare Expert’ label geeft zorginstellingen zekerheid over de kwalitatief hoogwaardige dienstverlening en adviezen van VCD op het gebied van business intelligence en visual analytics.

Edwin Doggen, senior accountmanager bij VCD Business Intelligence: “Sinds 2010 is VCD partner van Qlik. We zijn zeer verheugd dat we nu naast Elite Partner ook door Qlik erkend worden als Healthcare Expert. Dit is een mooie bevestiging van onze opgedane kennis, ervaring en resultaten in de zorgsector. Zoals bijvoorbeeld bij Vitalis WoonZorg Groep en bij de Swinhove Groep.” (Meer informatie hierover treft u aan op deze webpagina).

Qlik levert met de producten QlikView® en Qlik Sense® zeer succesvolle en gebruiksvriendelijke in-memory rapportage- en analyseoplossingen die dagelijks bij vele klanten worden gebruikt, zowel in cure als care.

Sabine Palinckx, Country Manager Benelux bij Qlik: “De zorgsector kan enorm profiteren van de voordelen van data-analyse en visual analytics. Voorheen werd data-analyse vooral ingezet om de bedrijfsvoering te verbeteren. Tegenwoordig kunnen we met behulp van data de beste behandelmethode op patiëntniveau bepalen, wachttijden op de eerste hulp verminderen en kosten besparen. Inmiddels is de technologie al zo ver dat we zelfs levens kunnen redden met data-analyse. De mogelijkheden zijn eindeloos, maar marktspecifieke kennis is nodig om het potentieel te verzilveren. VCD BI heeft laten zien dat ze beschikken over voldoende kennis, kunde en ervaring om zorginstellingen te helpen met de uitdagingen van nu en de toekomst.”

= = =

Over Qlik
Qlik (NASDAQ: QLIK) is een leider in visual analytics. Het product portfolio voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en visuele self-service analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics. Ruim 37.000 klanten vertrouwen op Qlik oplossingen om betekenis te geven aan informatie van verschillende bronnen. Zo kunnen zij verborgen verbindingen binnen de data ontdekken die leiden tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik heeft wereldwijd vestigingen die samen met ruim 1700 partners meer dan 100 landen bedienen.

© 2016 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik® Sense, QlikView®, QlikTech®, en QlikTech logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

= = =

Over de VCD IT Groep
De VCD IT Groep is een multidisciplinair ICT-bedrijf dat al bestaat sinds 1977. Het is één van de grotere zelfstandige ICT-bedrijven in Nederland, dat zowel consultancy en software als infrastructuur en beheer levert. In meerdere sectoren heeft de VCD IT Groep een sterke positie verworven, waaronder de gezondheidszorg, retail & logistiek, industrie, overheid en zakelijke dienstverlening. De VCD IT Groep heeft vestigingen in Groningen, Eindhoven en Delft.

Over VCD Business Intelligence
VCD Business Intelligence is onderdeel van de VCD IT Groep. VCD Business Intelligence help organisaties om management- en stuurinformatie uit omvangrijke gegevensbronnen te creëren, waarbij dashboards en meters actueel en helder inzicht en overzicht geven. We ontwikkelen, implementeren en onderhouden geïntegreerde managementinformatie systemen, oplossingen voor planning en budgettering, performance management en workflow. Voor de realisatie hiervan wordt samengewerkt met diverse leveranciers van bron- en databasesystemen en wereldwijde marktleiders op het gebied van rapportage en analyse, zoals Qlik.

= EINDE BERICHT =

Noot voor de redactie: wilt u aanvullende informatie ontvangen naar aanleiding van dit bericht?

Neem dan contact op met Christa Rust van VCD Business Intelligence via info@vcdbi.nl of via telefoonnummer 088 – 597 55 00.

VCD IT Groep

Vestiging Groningen (hoofdkantoor)