www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 114 dagen geleden)

ComfyLight zet in op Kickerstarter om productie te crowdfunden

Slimme verlichting na drie jaar beschikbaar

Zürich/München, 21 januari 2016 – ComfyLight kondigt vandaag aan dat het een nieuwe mijlpaal in zicht heeft. ComfyLight is een nieuwe en unieke thuisbeveiligingsoplossing in de vorm van een ledlamp die het huis actieve bescherming biedt tegen inbrekers. ComfyLight leert van jou en je familie hoe jullie je door het huis bewegen en simuleert deze gedragingen op een perfecte manier wanneer er niemand thuis is – dit gebeurt volledig geautomatiseerd, zonder gecompliceerde tijdschakelaars die geprogrammeerd moeten worden. Van buiten gezien lijkt het alsof er altijd iemand thuis is, wat inbrekers afschrikt. De app van ComfyLight laat je in contact blijven met wat er thuis gebeurt als je er zelf niet bent. Als je wel thuis bent, regelt ComfyLight automatisch de verlichting. Als je een kamer binnenloopt waar ComfyLight verlichting aanwezig is, schakelt het licht automatisch aan. Loop je weer weg, dan schakelt het licht zichzelf automatisch uit.

Vanaf 21 januari rekruteert de start-up zijn eerste donateurs via het Kickstarter crowdfunding platform om de productie van de ledlampen te financieren. Geïnteresseerde investeerders kunnen tijdig een herinnering krijgen van de start van de campagne door zich met hun e-mailadres op de website van ComfyLight te registreren. De eerste 300 donateurs verzekeren zichzelf van een korting van 55 procent op hun ComfyLights. Het doel is om in totaal 50.000 euro te verzamelen. Sinds 2014 heeft ComfyLight verschillende prijzen gewonnen, waarvan de CES Innovation Award de meest recente is. Na drie jaar onderzoek en ontwikkeling, is het product nu klaar de markt te betreden.

Eenvoud in gebruik
Hoewel de ComfyLight een aanzienlijke hoeveelheid technologie herbergt, is het een zeer eenvoudig systeem om te bedienen. Vervang simpelweg zoveel mogelijk peertjes in huis met ComfyLight lampen, download de app en verbind de ComfyLights met je smartphone. Nu is ComfyLight klaar voor gebruik! Zolang je jouw telefoon bij je draagt, weet je zeker dat thuis alles OK is. ComfyLight geeft onmiddellijk een melding bij ongebruikelijke activiteiten.

Gebruik met vertrouwen
Hoewel de ComfyLight app je laat zien welke familieleden op ieder moment thuis aanwezig zijn, wordt hun privacy te allen tijde gerespecteerd. De app toont voor ieder persoon een icoon en maakt geen foto’s of videomateriaal. Data wordt opgeslagen op servers in Duitsland die gecertificeerd zijn om met zeer vertrouwelijke data om te gaan.

Stefanie Turber, CEO en medeoprichter van ComfyLight: “Ons onderzoek naar het Internet of Things op de Universiteit van St. Gallen heeft ons waardevolle inzichten gebracht in de markt voor smart homes. We zagen hierin geen beveiligingsoplossing die huiseigenaren en huurders kon geruststellen. Conventionele systemen activeren pas het alarm als de inbraak al heeft plaatsgevonden – ze beschermen het huis niet proactief. Daarbij is de installatie vaak flink complex.”

ComfyLight begint de Kickstarter campagne op 22 januari om 14.00 uur ’s middags. Steun voor ComfyLight kan via www.comfylight.com/kickstarter

Registraties voor de e-mailherinnering worden vanaf nu geaccepteerd via www.comfylight.com

Kijk voor aanvullende informatie en materialen voor de pers op www.comfylight.com/press

Over ComfyLight
ComfyLight is een spin-off van de Universiteit van St. Gallen en ETH Zürich. De start-up is in de zomer van 2015 opgericht door Stefanie Turber en Marcus Köhler en heeft kantoren in Zürich en München. Na drie jaar onderzoek en ontwikkeling gericht op het Internet of Things, zal ComfyLight vanaf januari 2016 beschikbaar zijn op www.kickstarter.com. Kijk voor meer informatie op www.comfylight.com

Over Kickstarter
Kickstarter is een funding-platform voor innovatieve projecten van jonge bedrijven. Kickstarter staat vol met ambitieuze, innovatieve en fantasierijke ideeën die tot leven worden gebracht met ondersteuning van anderen. Meer informatie vind je op www.kickstarter.com.

Comfylight Persdesk
Majoy Koetsier-Juriaans
Comfylight@yellow-communications.com
www.comfylight.com