ContentbureauContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 168 dagen geleden)

Kaseya deelt bevindingen van jaarlijkse MSP Global Pricing Survey

De vijfde jaarlijkse wereldwijde MSP-marktanalyse geeft inzicht in marktprijzen, belicht belangrijke verschillen tussen MSP’s die hard en die minder hard gegroeid zijn, en constateert belangrijke uitdagingen voor de klant

Amsterdam – 21 januari 2016 – Kaseya®, marktleider op het gebied van cloudgebaseerde IT-managementsoftware, maakt de resultaten bekend van zijn jaarlijkse MSP (Managed Service Provider) Global Pricing Survey. De enquête laat een toename in groei zien voor MSP’s, met name voor die MSP’s, die beveiligingsdiensten aanbieden.

Kaseya kondigt ook de aanstelling van brancheveteraan Miguel Lopez als Senior Vice President en General Manager voor MSP-oplossingen aan. Lopez brengt meer dan twintig jaar ervaring in managed services mee in zijn functie. Hij gaat de MSP-strategieën van Kaseya leiden en samenwerken met grote en kleine Kaseya-partners, zodat zij de problemen van hun klanten beter kunnen oplossen met technologieoplossingen van Kaseya.

De input van de enquête is verkregen van eigenaars van bijna vierhonderd MSP-firma’s in meer dan dertig landen. Met de resultaten geeft de Kaseya Global Pricing Survey inzicht in zowel prijsstelling als trends in het aanbieden van nieuwe diensten in het MSP-marktsegment. De resultaten bieden details over welke diensten MSP’s momenteel bieden, hoe ze geprijsd worden, en hoe de MSP-business het afgelopen jaar is veranderd.

De belangrijkste conclusies uit deze Kaseya-enquête zijn onder andere dat MSP’s die hard zijn gegroeid:
  • jaarlijks meer dan twintig procent groei hebben ervaren over de afgelopen drie jaar;
  • beveiligingsdiensten aanbieden als belangrijkste concurrentievoordeel, aangezien ze verwachten dat ‘verhoogde beveiligingsrisico’s’ het belangrijkste IT-probleem of -dienst is voor hun klanten in 2016;
  • desktopbeveiligingsdiensten aanbieden (75 procent);
  • identiteits- en toegangsmanagementdiensten aanbieden met een flinke groei in samengestelde jaarlijkse groei (Compound Annual Growth Rate, CAGR) over de afgelopen drie jaar (33 procent);
  • twee keer zo vaak clouddiensten aanbieden, zoals monitoring, hosting, back-up/herstel en desktop/servermanagement;
  • per uur meer in rekening brengen voor hun technici;
  • een ruimere verdeling hebben in uurtarief over technici van niveau een, twee en drie;
  • gemiddeld meer in rekening brengen voor maandelijks serversupport en -onderhoud;
  • hostingdiensten aanbieden voor eigen apparatuur van de klant (85 procent);
  • clouddiensten aanbieden (IaaS, PaaS, SaaS) (50 procent);
  • in 2016 een hogere omzet verwachten (66 procent).
“Als marktleider in het aanbieden van IT-management, en -beveiliging en automatiseringstechnologie voor MSP’s bevindt Kaseya zich in de positie van de verkoper waar anderen naartoe gaan voor informatie over wat succesvolle MSP’s van de massa onderscheidt. Doordat ik aan beide kanten − MSP en verkoper − heb gezeten, weet ik uit de eerste hand dat succesvolle MSP’s gedurfder strategieën hebben en de zaken van hun klanten op de eerste plaats zetten”, zegt Miguel Lopez, SVP en General Manager van MSP’s bij Kaseya. “In plaats van op sales baseren we bij Kaseya ons eigen succesmodel op de groei van ons klantenbestand, die al jaren doorzet. Het blijkt dat de meest succesvolle MSP’s hetzelfde model volgen voor hun klanten. Kaseya’s jaarlijkse MSP-enquête geeft de branche een tool waarmee hij kan evalueren hoe succes van een bedrijf eruitziet, en accentueert die gebieden waar de meest succesvolle MSP’s goed in zijn.”

Voor meer details en een uitgebreide analyse van de bevindingen is het rapport van de Kaseya MSP Global Pricing Survey hier beschikbaar. Voor een duik in de belangrijkste uitkomsten kunnen geïnteresseerde MSP’s op dinsdag 9 februari 2016 om 15.00 uur een gratis webinar volgen van brancheveteraan Miguel Lopez. Registreer hier: www.kaseya.com/2016Report_EMEA.

Over Kaseya
Kaseya is wereldwijd dé aanbieder van IT-systeembeheer- en security-software. De oplossingen van Kaseya stellen Managed Service Providers (MSP’s) en IT-organisaties in staat hun IT-omgeving effectief en proactief te beheren en te beveiligen. Kaseya-oplossingen bieden de mogelijkheid alle IT centraal te sturen, remote en gedistribueerde omgevingen eenvoudig te beheren, en IT-beheerfuncties te automatiseren. Deze oplossingen worden als hoogstaande cloudoplossing en als lokale installatie aangeboden. De oplossingen van Kaseya stellen MSP’s en middelgrote bedrijven in staat om IT centraal en op afstand makkelijk te beheren en te automatiseren. Meer dan tienduizend klanten wereldwijd zetten de oplossingen van Kaseya in. Deze bedrijven zijn actief in uiteenlopende sectoren als retail, industrie, gezondheidszorg, onderwijs, overheid, media, technologie, de financiële sector en meer. Het niet-beursgenoteerde bedrijf heeft kantoren in meer dan twintig landen, waaronder het hoofdkantoor in Dublin, Ierland. Voor meer informatie: www.kaseya.com.

Voor meer informatie:
LVTPR
Tessa Louwersheimer/ Metta van Straten
T: +31 (0)30 – 65 65 070
E: kaseya@lvtpr.nl
Laatste van Kaseya
Kaseya breidt IT-security aanbod voor wereldwijde klanten uit met overname RapidFire Tools, softwareleverancier voor IT Assesment en Compliance

Unitrends MSP verenigt back-up-management met nieuwe Autotask integratie

Vijf acties die bedrijven moeten ondernemen om AVG-compliant te worden
Verstreken tijd: 5 jaar en 168 dagen
Kaseya contact

Logo Kaseya

+ 31 (0) 23 - 5563190
  info@kaseya.nl
  www.kaseya.nl
Kaseya sociaal

Kaseya tweets

Logo SKEPP B.V.
Logo Giarte
Logo Pegamento
Logo BitcoinKoers.com
Logo Make Media Great Again (MMGA)
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Data Matters BV
Logo Claim24
Logo Inserve
Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo QuandaGo
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo PayIBAN BV
Logo PlanMen
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo Greenhouse Datacenters
Logo Youfone
Logo BPSolutions BV
Logo Conclusion Zuyd