www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Archetype Agency BV

Salesforce helpt retailers om slim zaken te doen

Nieuwe diensten zorgen voor een digitale transformatie en de mogelijkheid om slimme customer journeys op te zetten en te managen

Amsterdam, 20 januari 2016 - Salesforce [NYSE: CRM] lanceert twee nieuwe services speciaal voor retailers die met Salesforce Marketing Cloud werken: Salesforce Strategic Framework for Retail Customer Journeys en Strategic Retail Professional Services. Deze diensten helpen retailers om slimme customer journeys in te plannen en efficiënt te managen.

Uit een onderzoek van Accenture blijkt dat retailers die hun klanten gepersonaliseerd benaderen,  zowel digitaal als in een fysieke winkel, beter presteren dan andere ondernemers.[1] Daarnaast toont het Connected Shoppers Report van Salesforce aan dat 24 procent van het winkelend publiek graag wil dat een retailer met locatie-technologieën achterhaalt wie ze zijn, zodra ze de winkel inlopen. Bijna de helft van de ondervraagden (49 procent) is bereid om data en sociale media-profielen te delen om zo een betere service te krijgen. Voor retailers die hier slim op inspelen, biedt dit een mooie kans om een goede relatie met de klant op te bouwen en groei te realiseren.

Slim en effectief
De Salesforce Marketing Cloud is een digitale marketing-hub waarmee marketeers op een eenvoudige manier 1-op-1 customer journeys in verschillende kanalen kunnen inplannen, personaliseren en optimaliseren. De Marketing Cloud brengt alle zaken die belangrijk zijn voor een marketeer samen: een compleet overzicht van de klant, content, personalisatiemogelijkheden en digitale marketingkanalen (e-mail, mobile, web, apps, sociale media en advertising). Door gebruik te maken van geautomatiseerde journeys en data te verzamelen voor toekomstige campagnes, gaan retailers slimmer met hun klanten om en kunnen ze voorspellen hoe groot de kans is dat een klant een bepaalde actie onderneemt.

Nieuwe diensten
De nieuwe Marketing Cloud-services speciaal voor retailers zijn:
  • Salesforce Strategic Framework for Retail Customer Journeys: dit framework helpt retailers hun customer journeys in te richten en digitale programma’s efficiënt uit te voeren. Door zorgvuldig opgezette interviews en workshops, helpt het Strategic Framework om retailers  hun digitale doelen te bepalen, bestaande programma’s te herzien en kansen om de omzet te verhogen te signaleren. De middelen die Salesforce hiervoor gebruikt zijn onder andere path-to-value analyses, templates voor mail en mobiele marketingcontent en gepersonaliseerde best practices. Daarnaast zijn er aparte toolkits beschikbaar voor specifieke vakgebieden in de retailbranche, zoals inrichting, kleding en supermarken.
  • Salesforce Strategic Retail Professional Services: als retailers eenmaal het Strategic Framework hebben doorlopen, kunnen ze gebruik maken van de expertise van retail-professionals binnen Salesforce . Met de hulp van deze professionals kunnen retailers hun eigen digitale marketingprogramma’s op te zetten en efficiënt hun customer journeys beheren.
##

Over Salesforce
Salesforce (NYSE: CRM) levert cloud computing-oplossingen en biedt - in abonnementsvorm -  een geïntegreerd online platform voor relatiebeheer, verkoop, service en marketing. Meer dan 100.000 bedrijven wereldwijd, variërend van het MKB tot multinationals, transformeren hun organisatie naar een werkelijk vraaggestuurde organisatie met Salesforce. Salesforce helpt organisaties hun klantgerichte processen zo te stroomlijnen, dat zij zeer snel kunnen inspelen op bestaande en nieuwe klantbehoeften en –wensen. Daarnaast biedt het bedrijf met het Salesforce1-platform naast eigen toepassingen ook business applicaties van partners via de snelgroeiende AppExchange. Deze apps zijn eenvoudig te integreren met de omgeving van eindgebruikers en zijn op nagenoeg alle mobiele platformen beschikbaar. In de Benelux werken bedrijven van uiteenlopende grootte met Salesforce, zoals KLM, PostNL, Philips, Nationale Nederlanden, Coca Cola, TVH, Telenet, Van Gansewinkel, eMerus, Mylaps, MKB Servicedesk. Ga voor meer informatie naar http://www.salesforce.com/nl of volg op Twitter @Salesforce_NL.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Lubbers De Jong

Mirjam Adriaanse
T: 020 205 04 36
E: mirjam@lubbersdejong.nl

Salesforce Benelux
Fiona Williams
M: +44 (0)77 177 320 67
E: fwilliams@salesforce.com

Dit bericht is ook online na te lezen.

[1] Accenture, Accenture Seamless Retail Study, 25 april 2013
Tags bij dit bericht