www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Nieuwe filters van Rollei openen een nieuwe wereld aan visuele effecten

Eindhoven, 20 januari 2016 – Camerafabrikant Rollei komt met een nieuw filtersysteem waarmee professionele en hobbyfotografen creatief kunnen omgaan met natuurlijk licht. Het systeem bestaat uit een filterhouder en een reeks nieuwe filters. De filters zorgen voor een hoge kleurintensiteit en voorkomen reflecties en optische vervormingen. De Rollei filterreeks bestaat nu uit vijf filters: drie filters met een neutrale dichtheid (soft GND, hard GND en reverse GND), een grijsfilter (ND) en een zeer dunne polariserende filter (CPL). De filters zijn verkrijgbaar in vier verschillende breedtes: 180 mm, 150 mm, 100 mm en 70 mm. Dit maakt het systeem geschikt voor bijna alle spiegelreflex- en systeemcamera’s.

Specificaties
  • De polariserende filters zorgen ervoor dat foto’s kleurechter worden, minder spiegeling hebben en contrastrijker worden, bij groothoeklens niet worden vervormd en de grijsfilter leent zich goed voor bulb-opnames.
  • In de filterhouder kunnen drie filters gelijktijdig worden geplaatst en geroteerd, waardoor fotografen eenvoudig van filter kunnen wisselen.
  • De filterhouder is gemaakt van luchtvaart aluminium en is ontwikkeld in samenwerking met fabriekspartner NiSi.
  • Het glas van de filters is krasbestendig, aan beide kanten geslepen en gepolijst en is tevens voorzien van een water- en olieafstotende nano-coating.
  • De polarisatiefilter wordt standaard meegeleverd met de 70 mm- en 100 mm-systemen. Voor het 180 mm- en 150 mm-systeem is de polarisatiefilter is als optie verkrijgbaar.

Extra accessoires

• Om de filters optimaal te beschermen is er voor de 100 mm en 150 mm filters een Rollei opberg-etui beschikbaar.
  • In maart komt Rollei ook met sensor- en filterreinigingsartikelen. Hiermee kunnen fotografen de filters, objectieven en sensors van hun toestellen zelf grondig reinigen en zich daarmee van een optimale beeldkwaliteit verzekeren.

Prijzen en beschikbaarheid
De vijf nieuwe filters zijn vanaf begin maart 2016 beschikbaar. Voor prijzen, beschikbaarheid en meer informatie bezoek: www.rollei.com/filter

Henk Gernand, key account manager Benelux bij Rollei: “Fotografie draait voornamelijk om spelen met licht, kleur en compositie. Met deze nieuwe filters kunnen fotografen naar hartenlust spelen met visuele effecten en hun afbeeldingen naar een nóg hoger niveau tillen. Een absolute must voor professionele en hobbyfotografen die hoge eisen stellen aan hun foto’s.”

--------

Noot voor de redactie: bijgevoegd vindt u beeldmateriaal op hoge resolutie van het nieuwe filtersysteem van Rollei.

Over Rollei:
Het van oorsprong Duitse Rollei is opgericht in 1920 en heeft als doelstelling om fotografie voor iedereen toegankelijk te maken. Rollei is al meer dan 90 jaar een autoriteit op de fotografiemarkt en is momenteel actief in meer dan 20 landen in Europa. Rollei claimde haar wereldwijde reputatie als fabrikant van hoogwaardige camera’s met de twin-lens Rolleiflex. Het huidige assortiment omvat digitale camera’s, actioncams, camcorders, IP-beveiligingscamera’s, statieven en accessoires. Voor meer informatie: www.rollei.com

Meer informatie:
Marcommit