www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: Steijger.communications BV

ICTroom breidt modulair datacenter portfolio uit

Tevens lancering van nieuwe datacenter support services

Amsterdam, 19 Januari 2016 /EZPress/ - ICTroom, expert in het leveren van op maat gemaakte datacenter oplossingen, kondigde vandaag de uitbreiding van zijn IMD (Integrated Modular Data Centre) product portfolio aan. Tevens werden nieuwe technische ondersteunende datacenter diensten gelanceerd.

ICTroom’s modulaire IMD is een ontwerp platform voor maatwerk datacenter oplossingen. De oorspronkelijke IMD werd ontworpen om een kritische belasting in stappen van 750 kW te leveren, met modules die bestaan uit 160 serverracks of 320m2 IT ruimte. Via de uitbreiding van het portfolio biedt ICTroom nu meer granulaire stappen in het opschalen van capaciteit en een nieuwe productlijn voor micro-sites onder de 100kW.

Het nieuwe IMD aanbod omvat:

IMD50 - Speciaal gebouwde behuizingen voor 8-15 racks die een kritische belasting van 50-100kW ondersteunen. Geschikt voor on-site data-opslag en rekenkracht voor sterk gereguleerde sectoren - zoals de gezondheidszorg, scholen en kantoren, industriële toepassingen in robuuste omgevingen, of voor point-of-presence in distributienetwerken.

IMD250 - De mid-range IMD, beginnend bij 125kw kritische belasting en 50 vierkante meter bruikbare IT ruimte, naadloos uit te breiden tot 750 kW.

IMD750 - Een volledig uitgeruste versie van het originele IMD ontwerp voor de exploitanten van middelgrote tot grote sites.

Multi-megawatt sites kunnen worden gemaakt door meerdere IMD750 te koppelen, die tevens geschikt zijn voor bestaande gebouwen.

Nieuwe datacenter support services
In aanvulling op de uitbreiding van haar product portfolio, kondigt ICTroom ook een reeks van nieuwe technische ondersteuningsdiensten aan voor datacenter en computerruimte beheerders. In eerste instantie beschikbaar in Nederland, bieden professionele Care Packs gestandaardiseerde onderhoudsdiensten aan, geschaald in drie categorieën (CP1, CP2 en CP3) s- inclusief 24x7 on-site respons met gegarandeerde responstijden, fix tijden en Service Level Agreements. Daarnaast biedt ICTroom ook 24x7 remote monitoring aan van de M & E-apparatuur (stroom en koeling) van zowel nieuwe als bestaande datacenter-infrastructuur.

Frank Brand, Managing Director bij ICTroom, verklaarde: `Een toenemend aantal data centre dienstverleners, van colocatie tot cloud, stappen over op een modulaire datacenter aanpak vanwege de mogelijkheden om onzekerheid te verminderen gelet op kosten, capaciteit en design-to-build tijdschema’s. Door het uitbreiden van ons IMD product portfolio, stellen we nog meer organisaties in staat om te profiteren van een modulaire oplossing, die - in combinatie met onze bewezen datacenter deskundigheid – in een maatwerk datacenter of computerruimte resulteert die precies voldoet aan bestaande - en verwachte - business eisen.`

Over ICTroom
ICTroom ontwerpt, bouwt, onderhoudt, beheert en exploiteert uiterst betrouwbare computerruimtes en datacenters en bedient een klantenkring van nationale en internationale ondernemingen, bedrijven en organisaties voor wie de IT performance wordt geborgd door een datacenter infrastructuur te creëren waarbinnen maximale beschikbaarheid en zekerheid is gegarandeerd. Maatschappelijke thema’s zoals sustainability maar ook business agility zijn daarbij vaste componenten in de aanpak en ontwerpen.

ICTROOM | AGILITY IN DATA CENTRES

//einde bericht

Bron: ICTroom

Dit is een origineel persbericht. EZPress® News Distributions B.V. www.ezpress.eu