www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2475 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Red Hat-onderzoek: investeren in ‘mobile’ loont

Meerderheid van respondenten die KPI’s gebruikt om het succes van een mobiele app te meten, geeft een positieve ROI aan

Amsterdam, 18 januari 2016 – Uit onderzoek van Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), leverancier van opensourceoplossingen, blijkt dat investeringen in ‘mobile’ lonen. Zo geeft 74 procent van de respondenten, die werkzaam zijn bij een bedrijf dat gebruikmaakt van key performance indicators (KPI’s) om het succes van een mobiele applicatie te meten, aan dat ze een positieve return on investment (ROI) behalen. Uit onderzoek komt tevens naar voren dat 85 procent van de organisaties gebruikmaakt van KPI’s om het succes van hun mobiele app te meten. Negen procent gebruikt andere methoden. Het resterende deel meet mobiel succes niet.

Uit het ‘mobile maturity’ onderzoek blijkt dat 52 procent van de respondenten claimt een volledig geïmplementeerde mobiele app-strategie te hebben. Daarnaast zei 90 procent van plan te zijn de investeringen in de ontwikkeling van mobiele apps in 2016 te verhogen. Van de groep met een volledig geïmplementeerde mobiele app-strategie maakt 96 procent gebruik van KPI’s om het succes van apps te meten. Red Hat gaf Vanson Bourne de opdracht om de meningen van IT-besluitvormers uit 200 organisaties op het gebied van mobiele app-ontwikkeling in kaart te brengen. Het bedrijf wil hiermee onder andere meer inzicht verkrijgen in hoe respondenten met een mobiele app-strategie het succes van hun mobiele apps aan de hand van KPI’s evalueren.

Respondenten erkennen de noodzaak om de effectiviteit van mobiel te volgen, en de meerderheid (85 procent) doet dat door gebruik te maken van KPI’s. Van alle respondenten die gebruikmaken van KPI’s is het voor de respondenten uit de Verenigde Staten het meest waarschijnlijk dat ze een positieve ROI rapporteren (79%), ten opzichte van die uit West-Europa (68 procent). Maar vier procent van de respondenten rapporteert een negatieve ROI van hun mobiele app-programma’s, en één op de zes (16 procent) rapporteert een ROI van nul. Verder heeft zeven procent van de organisaties geen inzicht in het ROI-niveau dat hun organisatie behaalt met een mobiele app.

De organisaties die het succes van mobiele apps bepalen aan de hand van gedefinieerde KPI’s en die de meest positieve ROI behaalden, kwamen uit de maakindustrie en de branches telecom en constructie. De verdeling is als volgt:
  • Maakindustrie – 92 procent
  • Telecom – 83 procent
  • Constructie – 83 procent
Dit werd gevolgd door:
  • Retail – 76 procent
  • Distributie en transport – 75 procent
  • Bedrijfsdienstverlening – 71 procent
  • Financiële dienstverlening – 69 procent
  • IT – 66 procent
  • Chemie en farmaceutica – 56 procent
De verantwoordelijkheid gaat verschuiven
Uit het onderzoek blijkt dat 72 procent van de respondenten van organisaties die op dit moment KPI’s traceert ervan overtuigd is dat senior IT en hun managers verantwoordelijk zijn voor het bijhouden van het succes van mobiele app-ontwikkeling. 17 procent vindt dat dit de verantwoordelijkheid is van de line of business heads, en 11 procent zegt dat dit de verantwoordelijkheid is van de baas of het hoofd mobiliteit. In het komende jaar verwachten de respondenten echter een verschuiving te zien. 43 procent zegt namelijk dat ze geloven dat de primaire verantwoordelijkheid bij de senior IT hoofden blijft, 42 procent plaatst dit bij de line of business heads, en 14 procent bij de hoofden mobiliteit.

Quote
Cathal McGloin, vice president, Mobile Platforms, Red Hat
“Ons onderzoek toont aan dat 90 procent van de respondenten van plan is in 2016 meer te gaan investeren in de ontwikkeling van mobiele apps. Naast het in kaart brengen van de intentie van deze bedrijven om te investeren in mobile, hebben we ook gekeken hoe deze organisaties het succes van hun mobiele app-ontwikkeling meten, wie hier primair verantwoordelijk voor is, en welke veranderingen ons mogelijk te wachten staan. Er zijn signalen van grotere mobiele volwassenheid waar te nemen. Dit is terug te zien in het aantal respondenten dat niet alleen KPI’s gebruikt om het succes van hun mobiele investeringen te volgen, maar ook een positieve ROI rapporteert. Het is ook veelzeggend dat verwacht wordt dat deze verantwoordelijkheid voor KPI’s gaat verschuiven. Daarmee wordt de trend die we in de markt zien, bevestigd. Naarmate de business samenkomt met IT, spelen ze een grotere rol spelen in de mobiele besluitvorming.”

Methodologie en demografische gegevens
Vanson Bourne ondervroeg, in opdracht van Red Hat, IT-besluitvormers van 200 bedrijven uit de private sector met meer dan 2.500 werknemers in de Verengde Staten en West-Europa. Het online onderzoek werd in oktober 2015 uitgevoerd.

Meer informatie Volg Red Hat Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
Lubbers De Jong
anke@lubbersdejong.nl

Dit persbericht is ook online beschikbaar
Eerder van Red Hat, Inc.
4 nov 2019 Red Hat voegt voorspellende modellen toe aan nieuwste versie van Red Hat Process Automation

23 okt 2019 Red Hat werkt met Vodafone Idea samen om een Network-as-a-Platform te bouwen

17 okt 2019 Red Hat breidt Kubernetes-ontwikkelaarservaring uit met nieuwe versie Red Hat OpenShift 4
Persberichten van maandag 11 november 2019
TD/OMS and Gravity “Milestone 1” Enhancements Streamline Efficiency and Advance Application Development Potential for Remain Software Customers

Nederlandse bedrijven laten kantoormedewerkers massaal thuiswerken, maar nog niet de helft heeft hiervoor een protocol

SER Group voor het tweede achtereenvolgende jaar gepositioneerd als Challenger in Gartner Magic Quadrant voor Content Services Platforms

Zyxel’s visuele dreigingsanalyseservice vereenvoudigt complexe en tijdrovende monitoring van bedrijfsnetwerken

Zircon Corporation verstevigt marktpositie door uitbreiding sales team in Europa

Liquidware innoveert workplace management met nieuwe versie Stratusphere

Nationaal Bureau voor Verbindingsbeveiliging, onderdeel van de AIVD bestempelt beveiligingswaarde Fox Crypto DataDiode als ‘ZEER GEHEIM’

Snellere cloud-innovatie dankzij strategische samenwerking F5 en Amazon Web Services

Singles’ Day: dag van de meeste online aankopen wereldwijd
Fontys Hogeschool ICT maakt bezoekers GLOW bewust over gevaren gebruik openbare wifinetwerken met uniek lichtproject

Cisco biedt één platform voor collaboration-oplossingen

AvePoint introduceert MyHub-app voor Microsoft Teams Governance

Veeam introduceert nieuwe back-upoplossingen voor Microsoft Cloud Platforms

Singles' Day officieuze opening van feestdagenseizoen
Logo Lubbers De Jong

Logo Cisco
Logo AvePoint
Logo Veeam Software
Logo Solar Nederland B.V.
Logo Cisco
Logo Workday
Logo Thinkwise
Logo Descartes
Logo Ingenico Group
Ma-Vr:  08:00 - 22:00
Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl