www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2494 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

NTT gepositioneerd als Challenger in Gartners ‘Magic Quadrant for Managed Security Services, Worldwide’

Evaluatie gebaseerd op compleetheid van visie en de executiekracht om dit uit te voeren

Barneveld, 13 januari 2016 – Gartner, Inc heeft NTT (NYSE: NTT) gepositioneerd in het ‘Challengers’-quadrant van het ‘2015 Magic Quadrant for Managed Security Services, Worldwide’.1

NTT en zijn werkmaatschappijen bieden grote en middelgrote ondernemingen uiteenlopende managed security services (MSS). Het bedrijf breidde zijn mogelijkheden, oplossingen en wereldwijde bereik op het gebied van managed security services in de afgelopen jaren uit door een aantal strategische overnames, samenvoegingen en interne ontwikkelingen.

NTT maakte onlangs bekend voornemens te zijn honderd procent eigenaar te worden van NTT Com Security. Dit voornemen is onderdeel van NTT’s plan om de gecombineerde kracht van de securityplatforms van NTT Com Security, Solutionary, Dimension Data en NTT Innovation Institute samen te brengen om de managed security services over de hele wereld te versterken.

Lees hieronder het volledige Engelstalige persbericht:

Gartner defines managed security services as “the remote monitoring or management of IT security functions delivered via shared services from remote security operations centers (SOCs), not through personnel on-site.” Gartner writes, “This Magic Quadrant evaluates services for monitored/managed firewall and intrusion detection and prevention functions, as well as log analysis and reporting services. These functions make up the core of MSS procurements.”

Gartner views MSS as a mature, growing market and identifies several factors that are driving MSS market growth. According to Gartner, enterprise demand for MSSs is driven by security staffing and budget priorities, increased emphasis on monitoring and breach detection and evolving compliance reporting requirements.

“NTT’s strategic intent through 2015 and moving forward is to continue to develop and provide world class security services to protect our clients in constantly changing threat landscape,” said Tsunehisa Okuno, Director and Senior Vice President, Director of Global Business Office, NTT.  “NTT’s clients will benefit greatly from the combined power of the security platform of NTT Com Security, Solutionary, Dimension Data and NTT Innovation Institute that will provide an even more holistic and powerful global security offering.”

As written by Gartner Magic Quadrant authors Kelly Kavanagh principal research analyst, and Toby Bussa, research director, "Threat management and meeting compliance requirements via 24/7 security monitoring remain the primary drivers for considering an MSS. These may be complemented by related drivers, such as the access to deeper or broader security expertise than is available in-house, or the need to redirect existing internal resources to other security areas.”

Additionally, Kavanagh and Bussa note, “In 2014, the global market for security outsourcing was USD 13.8 billion, with a forecast compound annual growth rate of 15.4% through 2019.”

-ENDS-

1 Gartner ‘Magic Quadrant for Managed Security Services, Worldwide’ door Kelly Kavanagh en Toby Bussa, 23 december 2015.

Over Dimension Data
Dimension Data plc., opgericht in 1983, is een leverancier van ICT-services en -oplossingen, die gebruik maakt van zijn technologie-expertise, wereldwijde mogelijkheden voor service- en dienstverlening, en ondernemingskracht om de bedrijfsambities van zijn klanten waar te maken. Dimension Data is lid van de NTT Group. Meer informatie is beschikbaar op www.dimensiondata.com/nl.
Laatste van Dimension Data
NTT en A.S.O. tekenen nieuw technologiecontract voor verder transformeren en revolutioneren van fanbeleving Tour de France

NTT brengt toonaangevende bedrijven samen voor lancering van één nieuwe wereldwijde technology-serviceprovider

Dimension Data en Cisco gaan partnership voor co-innovatie aan

Logo Botz4U
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CompTIA

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nl