Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 41 dagen geleden)

Translink investeert in dienstverlening met vernieuwde ov-chipkaart.nl

Translink, de organisatie achter de OV-chipkaart, heeft een nieuwe technische basis gelegd onder haar website ov-chipkaart.nl. Onder leiding van IT-dienstverlener Info Support werd het cms XperienCentral in gebruik genomen. Naast kostenreductie en een vereenvoudigde architectuur, is de korte ontwikkeltijd van nieuwe functionaliteiten een groot pluspunt. Want zo kan Translink veel sneller inspelen op de wensen van reizigers en vervoerders.

Agile werken leidt tot korte time to market
Een belangrijk speerpunt in de samenwerking tussen Translink, Info Support en GX Software (leverancier van het cms XperienCentral) is het agile werken. Door telkens in korte tijdspannes een nieuw stukje software op te leveren, kan er snel en flexibel worden ontwikkeld. Milou van Hagen, kanaalmanager online dienstverlening, is erg enthousiast: ‘Agile werken is echt fantastisch. Nu we onze site op XperienCentral hebben draaien, kunnen we heel makkelijk zelf dingen aanpassen, zonder hulp van anderen. Dat verkort onze time to market enorm.’

Snel inspelen op wensen reizigers
De reizigers plukken de vruchten van deze korte ontwikkeltijd, omdat Translink nu heel snel kan inspelen op hun wensen. Zo paste Translink onlangs, op basis van klantfeedback, haar dienstverlening aan. ‘Op onze site kunnen reizigers hun reishistorie per maand uitdraaien’, aldus Van Hagen. ‘Dat is erg handig als ze hun reiskosten declareren bij hun werkgever. Maar via reacties op social media ontdekten we dat dit niet handig was voor zzp’ers en uitzendkrachten, die hun reiskosten wékelijks willen indienen. Daarom hebben we het nu ook mogelijk gemaakt om de reishistorie per week uit te draaien.’

Veelbelovende toekomst
Met het nieuwe platform beschikt Translink over een uitstekende basis voor de toekomst. Dat digitale dienstverlening daarbij een belangrijk speerpunt is, spreekt voor zich. Van Hagen: ‘We luisteren bij Translink steeds beter naar wensen van reizigers en vervoerders. Met XperienCentral, de nieuwe architectuur en het agile werken hebben we alle voorwaarden ingevuld om snel en flexibel in te spelen op hun wensen. Ons ideaal is om uiteindelijk alle selfservicekanalen voor reizigers te ontsluiten via één reizigersportaal. Dit portaal moet natuurlijk worden aangesloten op XperienCentral.’

Over Translink
Translink opereert als verbindende kracht achter de OV-chipkaart. Met 14,7 miljoen OV-chipkaarten in omloop, die goed zijn voor ruim 2 miljard transacties per jaar, heeft Translink inmiddels een schat aan ervaring, kennis en data opgebouwd over contactloos betalen in het openbaar vervoer.

Over GX Software: GX Software is hét softwarebedrijf voor organisaties die digitale kanalen persoonlijk willen maken. Wij ontwerpen, regisseren en leveren de beste persoonlijke digitale ervaringen. Onze klanten zijn organisaties waar de klant centraal staat, die beter willen inspelen op terugkerend gedrag en veel afzonderlijke contactmomenten kennen. Support en service delivery processen zijn voor hen van groot belang. Integratie, stabiliteit en schaalbaarheid zijn dan ook cruciaal voor het behalen van succes. Wij bieden oplossingen die in staat zijn om te handelen vanuit het perspectief van de klant, met ‘s werelds beste user interface en user experience. Onze software is daadwerkelijk in staat om bezoekers te identificeren, met hen te interacteren én over alle kanalen te integreren.

Contactpersoon: Niels de Veth, +31 24 388 82 61, niels.deveth@gxsoftware.com
Laatste van GX Software
Sportwereld omarmt fan-engagement

Visie GX Software zeer succesvol

GX Software sponsor van Business of Sports Academy
Verstreken tijd: 5 jaar en 41 dagen
GX Software contact

Logo GX Software

info.eu@gxsoftware.com
  www.gxsoftware.com
GX Software sociaal

GX Software tweets

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Eaton
Logo ilionx
Logo Schneider Electric
Logo USoft