Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 41 dagen geleden)
PR: MCS PR

Steeds meer consumenten verwachten dat mediadiensten in 2025 gratis zijn

Consumenten voorspellen dat internettoegang een basisbehoefte wordt

Breukelen, 6 januari 2016 – Bijna de helft van alle consumenten (49%) verwacht dat zij in 2025 niet meer voor mediadiensten hoeven te betalen. Dat geldt voor zowel traditionele media (48%), zoals films, televisie, muziek, radio, nieuws en sportuitingen uit de tijd vóór internet, als voor nieuwe digitale media (47%), bijvoorbeeld social media die uitsluitend online beschikbaar zijn. Dit blijkt uit het nieuwe onderzoeksrapport State of Customer Service in 2015 van Xerox. Voor het onderzoek is binnen de media-, telecom- en technologiebranches meer dan 6.000 consumenten van alle leeftijdsgroepen in Frankrijk, Duitsland, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten gevraagd naar de rol van mediadiensten in hun dagelijks leven.

Momenteel betaalt 43 procent van de consumenten om toegang te krijgen tot favoriete mediakanalen. Twee derde van alle gebruikers van deze betaalde abonnementsdiensten (66%) denkt niet dat de hoogwaardige mediacontent, waaraan zij gewend zijn geraakt, de komende tien jaar gratis wordt aangeboden. Verder blijkt uit het onderzoek dat het gebruik van internet de komende tien jaar niet aan kracht zal inboeten. Ruim twee derde van alle consumenten (69%) voorspelt zelfs dat internettoegang over tien jaar een basisbehoefte is.

“Met onze smartphones en tablets voortdurend binnen handbereik, groeit het gebruik van mediadiensten explosief”, aldus Greg Schoenbaum, Media Industry Leader bij Xerox. “Deze diensten beginnen een centrale rol in te nemen in ons dagelijks leven, of het nu gaat om internet, televisie, radio of social media.”

Andere trends die in het rapport worden genoemd:
  • Gebruikers van nieuwe media zijn meer tevreden: Consumenten van nieuwe media zijn over het algemeen enthousiaster over het aanbevelen van mediadiensten, getuige een Net Promoter Score (NPS)1 van +28,5 ten opzichte van +14,8 voor traditionele media. De meest trouwe gebruikers van nieuwe media zijn betalende abonnees. Slechts 6 procent van hen overweegt om de komende twaalf maanden naar een andere dienst over te stappen.
  • De strijd tussen privacy en personalisatie: Ruim de helft van de gebruikers van traditionele media (51%) voelt zich nog altijd niet op zijn gemak bij het gebruik van persoonlijke gegevens door mediabedrijven. Om op individuele wensen in te spelen zijn deze gegevens echter wel nodig.
  • Digitaal contact of bellen met het callcenter: Gebruikers van nieuwe media zijn meer geneigd om een beroep te doen op online selfservicemogelijkheden (20%) en e-mail (18%), dan contact op te nemen met een callcenter (16%). Daarentegen bellen gebruikers van traditionele mediakanalen gemiddeld twee keer zoveel met een callcenter.
“Uit dit onderzoek blijkt dat steeds meer mensen verwachten dat mediadiensten in de toekomst gratis worden aangeboden. Tegelijkertijd verwachten zij een beroep te kunnen doen op klantenservice via een kanaal naar keuze”, aldus Schoenbaum. “Om een dergelijke hoge kwaliteit van dienstverlening te kunnen bieden moeten merken gebruikmaken van communicatiekanalen die optimaal aansluiten op de behoeften van klanten, of het nu gaat om een callcenter, e-mail of digitale selfservicemogelijkheden. De kans bestaat dat consumenten bereid zijn om daar meer voor te betalen.”

State of Customer Service in 2015
Het “State of Customer Service 2015”-onderzoek werd in juni 2015 in opdracht van Xerox uitgevoerd. Hiervoor werden 6.000 consumenten ondervraagd in de Verenigde Staten, (2.000), het Verenigd Koninkrijk (1.000), Duitsland (1.000), Frankrijk (1.000) en Nederland (1.000). De onderzoeksresultaten zijn onderverdeeld in drie rapporten: de Technology Edition, Communications Edition en Media Edition. De onderzoeksrapporten van Xerox kunnen worden gedownload via https://www.xerox.co.uk/en-gb/services/customer-care/customer-service-today

1De Net Promoter Score® (NPS) is een belangrijke indicator voor de bedrijfsprestaties in volwassen en concurrerende markten. Deze score geeft het aantal consumenten weer dat een product of dienst aanbeveelt (promotors), bekritiseert (criticasters) of daarmee tevreden is, maar niet enthousiast (passief tevredenen). Aan deze score valt de mate van klantenloyaliteit af te lezen.

-XXX-

Over Xerox
Xerox helpt bij de verandering van de manier waarop wij werken. Met onze expertise in imaging, bedrijfsprocessen, analytics, automatisering en onze kennis van wat gebruikers willen, verbeteren wij de workflow en versterken wij productiviteit, efficiëntie en personalisering. Meer dan 130.000 Xerox-medewerkers, actief in 180 landen, werken aan betekenisvolle innovaties en bieden business process dienstverlening, printapparatuur, software en oplossingen die het verschil maken voor onze klanten en hun klanten. Vind meer informatie over Xerox Nederland op www.xerox.nl.

Xerox®, Xerox en Design® zijn handelsmerken van Xerox Corporation in de Verenigde Staten en/of andere landen. Prijzen, kenmerken, specificaties, mogelijkheden, vormgeving en beschikbaarheid van Xerox producten en diensten kunnen worden gewijzigd zonder voorafgaande kennisgeving.

Alle genoemde handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke bedrijven.

-------------------------------------------------

Noot voor de redactie, niet voor publicatie.

Voor het ontvangen van RSS feeds, bezoek http://nieuws.xerox.nl/pr/xnl/rss.aspx. Voor open discussies, perspectieven vanuit de sector en events bezoek www.facebook.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxnederland, www.twitter.com/xeroxmkb

Voor meer informatie, kijk op www.xerox.nl, of neem contact op met:

Xerox (Nederland) B.V.

Voor algemene vragen: +31 (0)346 255255 informatie@xerox.com en voor perszaken:
Patty de Jong, +31 (0)346 255770, patty.dejong@xerox.com

Marcommit (voor Xerox)
Jill Faro of Rosalie Hage +31 (0)35 5822730, xerox@marcommit.nl
Laatste van Xerox
Wilco van Bezooijen benoemd tot algemeen directeur van Xerox Nederland

Naar verwachting zal 82% van de werknemers binnen 12-18 maanden naar kantoor terugkeren, blijkt uit de Xerox Future of Work Survey

Xerox breidt Cloud Services portfolio uit met Virtual Print & Fleet Management
Verstreken tijd: 5 jaar en 41 dagen

Logo MCS PR
Xerox contact

Logo Xerox

www.xerox.nl
Xerox sociaal

Xerox tweets

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Eaton
Logo ilionx