Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (5 jaar en 41 dagen geleden)
PR: Whizpr

TP-LINK onthult ‘s werelds eerste 802.11ad router

Razendsnelle Talon AD7200 Multi-band Wi-Fi router zet de volgende evolutie van draadloze technologie in gang

Las Vegas – CES 2016/Nieuwegein, 6 januari 2016 TP-LINK, wereldwijd leverancier van consumenten- en businessnetwerkproducten, introduceert de Talon AD7200 Multi-band Wi-Fi router. ’s Werelds eerste multi-band router met 802.11ad technologie, de meest recente innovatie op het het gebied van draadloze verbindingen. Aangedreven door de 802.11ad en 11ac MU-MIMO-oplossingen van Qualcomm Atheros, Inc., een dochteronderneming van Qualcomm Incorporated, brengt de TP-LINK Talon AD7200 Multi-band wifi-router nieuwe, robuuste mogelijkheden op de markt met snelheden tot wel 4.6Gbps op de 60GHz banden. De router is vanaf begin 2016 verkrijgbaar in de Verenigde Staten en een paar maanden later in Nederland.

Talon AD7200 Multi-band Wi-Fi router

TP-LINK toont de Talon AD7200 Multi-band wifi-router, onderdeel van haar nieuwe connected home-portfolio met smart home-apparaten, netwerkproducten en accessoires, op CES Stand 31163, Tech East, LVCC, South Halls 3-4, Upper Level.

Meer capaciteit
Steeds meer mensen hebben slimme apparaten in huis staan, die veel bandbreedte in gebruik nemen. Extra bandbreedte is dan noodzakelijk om een stabiele verbinding te behouden. Door gebruik te maken van Qualcomm Atheros’ 802.11ad draadloze technologie, benut de TP-LINK Talon AD7200 Multi-band Wi-Fi router een nieuwe frequentie met ongebruikte bandbreedte en kanalen op de 60GHz. De Talon maakt ook gebruik van de bestaande 2.4GHz en 5GHz banden, wat resulteert in uitmuntende, gecombineerde wifi-snelheden van 7Gbps voor thuis. Daarnaast worden ook 802.11ad en 802.11ac MU-MIMO gecombineerd om nog meer capaciteit te bieden. Aanvullend op de standaard geïntegreerde dual-band, zendt de router lokaal opgeslagen media en content van de cloud aanzienlijk sneller, zodat apparaten altijd zo optimaal mogelijk presteren. Met de TP-LINK Talon AD7200 Multi-band wifi-router kunnen consumenten een gehele 4K HD video downloaden in ongeveer vier minuten, of honderden foto’s versturen naar een opslagapparaat in slechts vijf seconden.

“Qualcomm investeert continu in nieuwe, innovatieve technologieën om te voldoen aan de stijgende vraag naar bandbreedte, die zorgt voor overvolle netwerken”, zegt Rahul Patel, senior vice president en general manager Connectivity van Qualcomm Technologies, Inc. “We lopen voorop met de 802.11ac wave 2 met MU-MIMO om de efficiëntie te verhogen van de 2.4/5GHz banden en brengen nu de baanbrekende 802.11ad technologie uit voor commerciële groei. Deze technologieën, gecombineerd met de unieke kenmerken van de TP-LINK’s Talon AD7200 Multi-band wifi-router, zijn ontworpen om draadloze netwerken en gebruikservaringen te verbeteren.”

“TP-LINK blijft gefocust op het leveren van hoge snelheden, verbeterde betrouwbaarheid en grotere netwerkcapaciteit voor thuis,” zegt Lewis Wu, executive vice president van TP-LINK USA. “Onze Talon AD7200 Multi-band wifi-router gaat de hele industrie veranderen doordat we wifi-snelheden voor thuis leveren die hoger zijn dan ooit tevoren.”

Stabiele verbinding met hoge snelheden
Voorzien van 11ac MU-MIMO technologie levert de TP-LINK Talon AD7200 Multi-band wifi-router tweeënhalf keer betere 11ac prestaties***, terwijl verschillende apparaten tegelijkertijd worden ondersteund voor gamen en streamen. Ook beschikt hij over acht antennes met high-powered ontvanger om het wifi-signaal een boost te geven, zodat smartphones en apparaten elk moment verbonden blijven met het netwerk. Dynamische beamforming technology vergroot vervolgens prestaties van apparaten en biedt een sterker en gericht signaal voor het hele thuisnetwerk. Bovendien zorgt de krachtige 1.4GHz dual-core processor voor stabiele verbindingen met hoge snelheden. De router is backwards compatibel zodat het ook werkt met oudere draadloze protocollen, zoals 802.11 a/b/g/n

Belangrijkste Kenmerken:
  • AD7200 Multi-band met 4-Stream technology levert wifi-snelheden tot wel 7200Mbps over 2.4GHz (800Mbps) 5GHz (1733Mbps), en 60GHZ (4600Mbps) banden.*
  • 60GHz band stelt gebruikers in staat om 4K HD-films te streamen binnen enkele minuten en direct duizenden bestanden en foto’s te kunnen delen over een storingsvrije verbinding.
  • MU-MIMO technologie maakt gebruik van wifi mogelijk voor elk apparaat met multi-user ondersteuning.
  • Krachtige 1.4GHz dual-core CPU om zonder onderbreking van verbindingen met hoge snelheden te kunnen genieten.
  • Actieve 60Ghz aanpasbare beamforming voor Gigabit prestaties en gericht gebruik
  • Acht antennes met high-powered ontvangers geven je wifi-signaal een boost.
  • Vier gigabit ethernetpoorten voor snelle bedrade verbindingen.
  • Twee USB 3.0 poorten voor het delen van bestanden, foto’s, muziek en video’s over het netwerk.
  • Beamforming-technologie voor het gericht zenden van wifi-signalen naar individuele apparaten.
  • Zet tijdslimieten en blokkeer websites via het ouderlijk toezicht om bijvoorbeeld kinderen te beschermen.
  • Met het gastnetwerk krijgen gasten wifi-toegang welke afgesloten is van het hoofdnetwerk.
  • Geavanceerde beveiligingscodes om data te beschermen.
  • Check de netwerkstatus en pas wifi-instellingen aan vanaf een mobiel apparaat (Android, iOS) door gebruik te maken van de TP-LINK Tether-app.
-------

* Maximale draadloze overdrachtssnelheden zijn de fysieke resultaten afgeleid van de IEEE 802.11-standaard. Bereik en dekking claims zijn gebaseerd op testresultaten onder normale gebruiksomstandigheden. Werkelijke draadloze transmissiesnelheid en draadloze dekking zijn niet gegarandeerd, en zullen  variëren als gevolg van 1) omgevingsfactoren, zoals bouwmaterialen, fysieke objecten en obstakels, 2) netwerkcondities,  waaronder lokale storingen, het volume en de dichtheid van het verkeer, de productlocatie, complexiteit van het netwerk en het netwerkoverhead en 3) cliëntbeperkingen, waaronder beoordeeld prestaties, locatie, kwaliteit van de verbinding en de staat van het apparaat.

** Volgens de laatst gepubliceerde IDC Worldwide Quarterly WLAN Tracker Report, Q2 2015 Final Release

*** Drie of meer 1x1 MU-MIMO-ondersteunde client apparaten moeten zijn verbonden om snellere prestaties te behalen.

Over TP-LINK
TP-LINK is wereldwijde innovator en leverancier van consumenten en SMB netwerkproducten aan tientallen miljoenen klanten in meer dan 120 landen en is de wereldwijde nummer 1 in WLAN apparaten en broadband CPE apparaten**. Door een sterke R&D, een doeltreffende productie en streng kwaliteitsmanagement biedt TP-LINK prijswinnende draadloze netwerkproducten, waaronder draadloze routers, powerline adapters, range extenders, cloud camera’s, smart home en accessoires voor eindgebruikers over de hele wereld. Bezoek de website van TP-LINK Netherlands, volg TP-LINK op Facebook en op YouTube.

TP-LINK Netherlands B.V.
Eleonore Schut
E-mail: eleonore.schut(at)tp-link.com

Whizpr
Renée Rijken / Mandy Visser
E-mail: tplink(at)whizpr.nl
Telefoon: 0317 410 483

Alle informatie en prijzen kunnen worden aangepast zonder kennisgeving. TP-LINK is een geregistreerd handelsmerk van TP-LINK Technologies Co., Ltd. Alle handelsmerken zijn het eigendom van hun respectieve eigenaars. Maximale draadloze overdrachtssnelheid zijn afgeleid van de IEEE 802.11-standaard. Werkelijke gegevensdoorvoer en draadloze dekking zal variëren.
Laatste van TP-LINK Netherlands B.V.
TP-Link onthult nieuwe merkidentiteit tijdens 20-jarige jubileum

TP-LINK introduceert AV1200 Gigabit Powerline AC Kit met hoge Wi-Fi snelheden

TP-LINK kondigt razendsnelle routers aan die wifi-snelheden maximaliseren voor elk apparaat
Verstreken tijd: 5 jaar en 41 dagen
TP-LINK Nether.. contact

Logo TP-LINK Netherlands B.V.

TP-LINK Nether.. sociaal

TP-LINK Nether.. tweets

Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV
Logo Relined Fiber Network
Logo Salure
Logo Hyarchis
Logo Enable-U
Logo Fullstaq B.V.
Logo Nalanda Technology
Logo Kannegieter
Logo Boys with Brains
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Eaton
Logo ilionx
Logo Schneider Electric
Logo USoft