www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (5 jaar en 126 dagen geleden)

TomTom Telematics door Berg Insight erkend als marktleider op het gebied van fleet management-oplossingen in Europa

Amsterdam, 15 december 2015 – TomTom Telematics is door de toonaangevende M2M/IoT-marktanalist Berg Insight erkend als Europa’s grootste en snelstgroeiende leverancier van fleet management-oplossingen.

Deze resultaten zijn bevestigd in de onlangs gepubliceerde tiende editie van het Berg Insight Fleet Management in Europe-rapport.

Johan Fagerberg, CEO van Berg Insight: “Ons rapport laat zien dat de Europese markt voor fleet management een groeiperiode heeft ingezet die naar verwachting enkele jaren gaat duren. Het aantal fleet management-systemen dat actief in gebruik is, groeit naar verwachting jaarlijks met 15,1 procent van 4,4 miljoen units aan het eind van 2014 naar 8,9 miljoen in 2019. TomTom Telematics was de snelstgroeiende leverancier in 2014 en is nu de duidelijke leider op de Europese markt voor fleet management.”

Door meer dan 520.000 voertuigen wereldwijd te bedienen en bestuurders in meer dan zestig landen te ondersteunen, heeft TomTom Telematics de grootste klantengroep als het gaat om abonnementen voor fleet management-diensten in Europa. Het bedrijf is tegelijkertijd een van de meest toonaangevende leveranciers wereldwijd van telematica-oplossingen.

“Wij geloven sterk in de kracht van leiderschap in combinatie met continue innovatie”, zegt Thomas Schmidt, Managing Director van TomTom Telematics. “Ons open telematica-serviceplatform WEBFLEET is de kern van ons succes en biedt krachtige prestaties, efficiencyverbetering en een snelle return on investment voor onze klanten.”

WEBFLEET biedt klanten ISO 27001:2013-gecertificeerde niveaus van databeveiliging, -kwaliteit en -beschikbaarheid, wat onlangs werd herbevestigd in een audit. ISO 27001:2013 is een van de meest strikte certificeringen voor informatiebeveiligingsvoorzieningen.

Het succes van WEBFLEET en de onlangs gelanceerde rijgedragstechnologie OptiDrive 360 leidde tot enkele onderscheidingen in het afgelopen jaar. Het betreft onderscheidingen zoals  Brake in Engeland, de Link2Fleet in België, de Deutscher Telematik Preis in Duitsland en de El Vigía in Spanje.

TomTom Telematics werd ook uitgeroepen tot Best Vehicle System Integrator door TU-Automotive als erkenning voor zijn open platform. Met meer dan 350 .connect-partners heeft TomTom Telematics het grootste partner-ecosysteem in de fleet management-branche. Er zijn softwareoplossingen en apps van derde partijen beschikbaar voor onder meer CRM en ERP, planning en scheduling, routeoptimalisatie, klimaatbeheersing, mobiel printen en veiligheid voor alleen-opererende onderhoudsmedewerkers.

Over TomTom
Bij TomTom (TOM2) is het onze missie om technologie zo eenvoudig in het gebruik te maken, dat iedereen meer kan bereiken. Wij hebben eenvoudig te gebruiken navigatieapparatuur gecreëerd, die miljoenen mensen helpt te komen waar zij heen willen. Vandaag de dag blijven we het complexe vereenvoudigen, waardoor we technologie voor iedereen bereikbaarder maken. We hebben vier klantgerichte businessunits: Consumer, Telematics, Automotive en Licensing.

We maken eenvoudig te gebruiken navigatieapparatuur, sporthorloges en actiecamera’s voor consumenten. We stellen bedrijven met voertuigen in staat de wagenparkefficiëntie makkelijker te beheren en te verbeteren, en tegelijkertijd de algehele bedrijfsprestaties te vergroten met onze Telematics-oplossingen. We bieden ook een wereldwijd toonaangevend platform met realtime kaarten, dat de drijvende kracht is achter innovatieve, locatiegebaseerde diensten en automatisch rijden dichterbij brengt voor de automotive sector.

We zijn opgericht in 1991 en hebben ons hoofdkantoor in Amsterdam. Wereldwijd hebben we 4.400 werknemers en we verkopen onze producten in meer dan 48 landen.

Over TomTom Telematics
TomTom Telematics is een business unit van TomTom die zich volledig richt op fleet management, voertuigtelematica en connected car-diensten. Het WEBFLEET-platform van dit bedrijf is een Software-as-a-Service-oplossing (SaaS). Die wordt gebruikt door kleine en grote bedrijven om de voertuigprestaties te verbeteren, brandstof te besparen, bestuurders te ondersteunen en de wagenparkefficiëntie in haar algemeenheid te verhogen. Daarnaast levert TomTom Telematics diensten aan verzekeringsmaatschappijen, verhuurbedrijven, leasemaatschappijen, auto-importeurs en ondernemingen die zowel bedrijven als consumenten bedienen.

TomTom Telematics behoort tot de toonaangevende aanbieders van telematicaoplossingen in de wereld met meer dan 520.000 abonnementen wereldwijd. Het bedrijf ondersteunt bestuurders in meer dan zestig landen en biedt het krachtigste lokale supportnetwerk dat er is, en de grootste keuze in sectorspecifieke applicaties en integraties van externe partners. Meer dan 36.000 klanten profiteren elke dag van het hoogste niveau voor wat betreft beveiliging, kwaliteit en beschikbaarheid van de ISO 27001:2013-gecertificeerde diensten, die opnieuw geaudit zijn in juni 2015.

Meer informatie is te vinden op www.tomtom.com/telematics.

Volg TomTom Telematics op Twitter @TomTomWEBFLEET.

Mediacontact:
LVTPR
Gijs van Beek / Tessa Louwersheimer
ttt@lvtpr.com
Laatste van TomTom
TomTom lanceert nieuw navigatiesysteem voor motorrijders: TomTom RIDER 550

TomTom presenteert TomTom BRIDGE Hub

Nieuwe competitie: wie is Europa’s veiligste zakelijk bestuurder?
Verstreken tijd: 5 jaar en 126 dagen
TomTom contact

Logo TomTom

www.tomtom.nl
TomTom sociaal

TomTom tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo SurveyMonkey
Logo Schneider Electric
Logo NorthC Datacenters