www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!

Econocom ondersteunt AccorHotels bij digitale transformatie

Nieuwegein, 10 december 2015 – Dankzij een leaseoplossing van Econocom heeft AccorHotels één van de drie pijlers van het Digitaal Plan vormgegeven door de hotels in de Benelux te voorzien van een zeer degelijke wifi-infrastructuur. Zonder internetverbinding gaat niemand meer op reis: de moderne reiziger verwacht overal een perfecte digitale ervaring en een goede wifi-verbinding ligt daaraan ten grondslag. Voor de hotelketen is goede connectiviteit daarom het begin van een veelomvattend en meerjarig traject met verdere strategische ontwikkelingen op digitaal vlak. Econocom zorgde voor een flexibele financieringsoplossing voor de 45 hotels in België, Nederland en Luxemburg. AccorHotels is de overkoepelende organisatie achter onder meer Novotel, ibis en Mercure en heeft bijna 500.000 hotelkamers in circa 4.000 hotels wereldwijd.

De digitale transformatie
AccorHotels bood gasten al wifi aan, maar streefde naar een verbetering om in elke ruimte, op elke verdieping een topverbinding te leveren. AccorHotels heeft met financiering van Econocom iedere hotelkamer, lobby, gang en lift voorzien van nieuwe access points. Anno 2015 is een sterkere verbinding nodig om het toenemende aantal devices en het continue gebruik van de hotelgast tegemoet te komen. Gasten willen hun eigen devices draadloos kunnen verbinden met apparaten van het hotel en daarmee ook de streamingdiensten kunnen bereiken.

Zo’n digitale transformatie is kostbaar. Dit was één van de redenen van AccorHotels om te kiezen voor de flexibele financieringsoplossing van Econocom. Zo geniet AccorHotels – na de implementatiefase van een half jaar– direct van alle voordelen van de digitalisering, terwijl de kosten over een langere termijn worden verspreid. Door geen kapitaal te besteden aan roerende goederen als routers en servers en ontelbaar veel kabels, kan AccorHotels geld vrijhouden voor de core business: hospitality. Tijdens de uitrol van het digitaal plan werd nauw samengewerkt met HoistGroup. Zij leverde alle techniek, die Econocom vervolgens financierde.

Customer experience centraal
Caro van Eekelen, Chief Operating Officer Hotel Services Benelux bij AccorHotels: “We staan voor een digitale revolutie in de hotelbranche en in ons dagelijks leven, waarbij alle mogelijkheden nog lang niet ontdekt zijn. Deze fascinerende evolutie heeft wel een aantal basisvoorwaarden nodig en een goede internettoegang is daar één van. Vandaar onze beslissing om voorrang te geven aan deze opwaardering.”

Beide partijen zijn blij met de samenwerking. Yann Toutant, general manager Econocom Nederland: “De digitale strategie en bijbehorende vraag van AccorHotels past perfect bij onze dienstverlening. Het sluit precies aan bij onze visie en wat we doen. De digitale transformatie behelst veel meer dan wat extra kastjes aan de muur, het gaat om de hele customer experience, AccorHotels snapt dat en loopt hiermee voorop.”

Volledige omnichannel-ervaring
Uiteindelijk wil AccorHotels een geweldige, gepersonaliseerde beleving creëren door relevante, eigen content voor (potentiële) klanten te faciliteren. Reizigers kunnen via hun devices bijvoorbeeld zien welke AccorHotels er voor welk budget in de buurt zijn, en wat er zoal op die plek te doen is. De hiervoor speciaal ontwikkelde app neemt de klant mee op een virtuele reis. Een volledige omnichannel-ervaring, voor een optimale klantbeleving en klantenservice dus.

Het project is inmiddels afgerond, maar Econocom blijft als business partner betrokken bij de digitalisering binnen AccorHotels, vertelt Toutant. “Denk ook aan onderhoud, garanties, reparaties en vervangingsdiensten. Daarnaast kunnen we hypermoderne technologie zoals connected mirrors en robot-butlers op termijn gewoon faciliteren. Evenals (interactieve) beeldschermen, koffiemachines, computers, kassa’s, tablets, tv’s, etc. Het hotel van de toekomst is niet langer een fantasie. Wie de ontwikkelingen niet bijbeent staat buitenspel.”

Over Econocom
Econocom ontwerpt, financiert en begeleidt de digitale transformatie van bedrijven. Met meer dan 8.500 medewerkers actief in 19 landen en een omzet van meer dan €2 miljard, heeft Econocom alle vereiste kwaliteiten in huis om de implementatie van grootschalige digitale projecten te waarborgen; consultancy, sourcing, technologisch beheer en financiering van digitale assets, infrastructuur-, applicatie- en business solution services en projectfinanciering.

Informatie en contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo Protime BV

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl