Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
Datum: (5 jaar en 52 dagen geleden)
PR: LEWIS

Tyco implementeert IQ Messenger in Willem-Alexander Kinderziekenhuis van het Leids Universitair Medisch Centrum (LUMC)

Verpleegkundigen monitoren patiënten nu ook op afstand via geïntegreerd alarmeringssysteem

Verpleegkundigen van het Willem-Alexander Kinderziekenhuis (WAKZ) in het LUMC kunnen hun patiënten vanaf nu ook op afstand monitoren dankzij IQ MessengerTyco Integrated Fire & Security rondde de implementatie van het geïntegreerde platform op de eerste vernieuwde verpleegafdeling onlangs af. Het softwareplatform geeft het WAKZ de mogelijkheid om efficiënter te werken. Meldingen van de medische apparatuur en het camera uitluistersysteem komen automatisch binnen op LUMC-smartphones die verpleegkundigen bij zich dragen. De oplossing voldoet volledig aan de privacyregelgeving die binnen een academisch ziekenhuis geldt.

Het WAKZ wil directer en efficiënter werken. “Voor ons is het uiteraard van het grootste belang dat we onze jongste patiënten de best mogelijke zorg bieden en accurate informatievoorziening is daarbij cruciaal”, legt Rene van Luenen, Projectcoördinator van het LUMC uit. “Er is naast de standaard verpleegapparatuur veel medische apparatuur aanwezig. Daarnaast worden er ook kinderen in isolatie verpleegd.  Hiervoor is het noodzakelijk dat de verpleegkundige eenvoudig toegang heeft tot alle belangrijke en real time medische informatie die beschikbaar is over de patiënt.”

Ook wilde het WAKZ voor bepaalde complexe en intensieve verpleegsituaties de mogelijkheid hebben om op afstand patiënten te observeren, uit te luisteren en contact met ze te maken. Hiervoor moeten de meldingen van de medische apparatuur, zoals infuuspompen en bewakingsapparatuur, die binnenkomen op een centraal systeem van Philips, direct worden doorgezet naar de smartphones die verpleegkundigen bij zich dragen. De verpleegkundigen ontvangen een melding op de smartphone zodra drempelwaarden worden overschreden en kunnen hierdoor direct handelen.

“IQ Messenger is een communicatieplatform dat veel systemen aan elkaar kan koppelen en informatie kan ontsluiten op veel verschillende communicatiemiddelen. Het beantwoordt precies de vraag die het WAKZ had”, zegt Bas Kuilboer, Product Support Manager bij Tyco Integrated Fire & Security. “De software wordt continu doorontwikkeld en verbeterd en voldoet aan de privacy-voorwaarden die in de gezondheidssector gelden. Daarnaast kan het platform geheel naar eigen wens worden ingericht.”

IQ Messenger maakt gebruikt van het bestaande netwerk van het ziekenhuis. De uitwisseling van data gaat volledig automatisch en alles is op de bestaande server geprogrammeerd. Ook maakt het systeem gebruik van hot standby: op het moment dat de eerste server uitvalt, neemt een tweede server het automatisch over en blijven alle systemen functioneren. Het is de eerste keer in Nederland dat een IQ Messenger alarmeringssysteem in deze vorm is geïnstalleerd. IQ Messenger is Medical Class NEN 7510 gecertificeerd (voldoet aan CE MDD Medical Class) en als zodanig ingezet in dit project. De implementatie van IQ Messenger in het WAKZ  is voor de eerste afdeling in oktober afgerond. Er volgen op termijn nog vier afdelingen.
Laatste van Tyco Integrated Fire & Security
Tyco Integrated Fire & Security stelt Hans Oomes aan als Commercial Director Benelux

Tyco Retail Solutions neemt ShopperTrak over

Smart Building Operator TPEX International biedt volledige Smart Buildings Technologie ‘As a Service’ aan, gebaseerd op de EcoStruxure productlijn

Amerikaanse scholengroep Jefferson County Public Schools zet cloudoplossing van Extreme Network in om 200.000 leerlingen van onderwijs te voorzien

Data Matters en VHIC lanceren Strongroom pre-ingest

Renewd neemt deel aan Green Consumption Pledge van Europese Unie

Barracuda introduceert snel, schaalbaar en veilig back-up platform voor gegevens in Microsoft Office 365

Ivanti breidt Neurons Platform uit met beheer en beveiliging van IoT-apparaten in de gezondheidszorg

Thuisprinter is serieus veiligheidsissue voor bedrijven

Cisco-studie ziet kritieke rol voor privacy als gevolg van de pandemie

Beheer van IT-omgeving offshore windpark Borssele V in handen van Conclusion Mission Critical

Esri stelt kaarten, data en locatiediensten beschikbaar voor ontwikkelaars met ArcGIS developer platform

Nederlandse startup introduceert privacyvriendelijk social network Quodari
CISO-onderzoek: Mobiele apparaten centraal in cybersecurity-strategie

Sitech Services en Valid verlengen outsourcing-samenwerking

Rapport: Amerikaanse overheidsorganisaties verliezen miljoenen bij een gemiddeld datalek of netwerkprobleem

Splashtop haalt 50 miljoen dollar aan nieuwe financiering binnen en bereikt unicorn-status

Ontwikkelaars in detailhandel en horeca verhelpen kwetsbaarheden sneller dan andere sectoren

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Jamf uitgeroepen tot ‘Leader’ in het IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software for Apple Devices 2021-rapport

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie

Hoogopgeleide werkzoeker haat bazige recruiter, wil gelijkwaardig zijn

In 2020 meer gegoogled naar (kinder)psycholoog en eenzaamheid

Nieuw jaar, nieuwe versie van DanaBot

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

Tablet als zoethoudertje?

Orange Business Services Flexible SD-WAN ondersteunt Getinge met meer flexibiliteit om de gezondheidssector te helpen

Thuiswerken is een blijvertje, maar een goede thuiswerkplek blijft een uitdaging

Pandemie stelt digitalisering Nederlandse MKB uit

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.