Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Red Hat CloudForms 4 breidt hybride cloudbeheer uit met ondersteuning voor Microsoft Azure, containerbeheer en self-service

Amsterdam, 9 december 2015 - Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), wereldwijd marktleider op het gebied van opensourcesoftware, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat CloudForms 4, de nieuwste versie van zijn oplossing voor hybride cloudbeheer. Red Hat CloudForms 4 is gebouwd op een open platform en biedt een consistente ervaring en lifecycle-beheer voor verschillende virtualisatie-, private cloud-, publieke cloud- en containeroplossingen.

Ondersteuning voor Microsoft Azure en uitgebreid containerbeheer
Red Hat CloudForms 3.2 was het eerste cloudbeheerplatform dat volledig open source was en zowel de OpenStack-infrastructuur als de workloads vanuit een enkel platform beheert. Met CloudForms 4 blijft Red Hat-functionaliteiten toevoegen, die ontwikkelaars en operators nodig hebben.
  • Ondersteuning voor Microsoft Azure – In navolging van de recente aangekondigde samenwerking van Red Hat en Microsoft omvat Red Hat CloudForms nu ook Microsoft’s platform Azure. Klanten die Azure gebruiken kunnen nu ook deze workloads en resources binnen CloudForms beheren.
  • Ondersteuning voor containers – Aangezien meer enterprises hun workloads in containers laten draaien, willen ze deze nieuwe configuraties zelf onderzoeken. CloudForms 4 voegt beheer toe voor containerarchitecturen en biedt klanten inzicht in workloads die draaien in OpenShift Enterprise by Red Hat en in de infrastructuur die OpenShift host. Op deze manier beheert CloudForms de relaties tussen de containers via de Platform-as-a-Service (PaaS) laag naar de Infrastructure-as-a-Service (IaaS) laag of de fysieke host.
  • Verbeterde self-service en operations – Verbeterde dashboards en grafieken in CloudForms zorgen ervoor dat gebruikers de relaties tussen verschillende cloudplatformen en containers hosts beter kunnen zien.
Red Hat CloudForms vindt continu en inspecteert automatisch nieuwe middelen die inzicht bieden in verschillende platforms, waaronder Amazon Web Services; Hyper-V; Microsoft Azure; OpenShift by Red Hat; OpenStack; Red Hat Enterprise Virtualization en VMware.

ManageIQ Community Momentum
Red Hat CloudForms 4 werd in juni 2014 geïntroduceerd en is gebaseerd op de code verkregen na de acquisitie van ManageIQ, Inc.. Het is de derde versie die op het ManageIQ opensourceproject is gebaseerd. De ManageIQ community brengt ontwikkelaars, onderzoekers en gebruikers bijeen om samen te werken en innovatie te stimuleren in het uniform beheer van hybride cloudomgevingen. Sinds de laatste versie CloudForms heeft de community significante tractie gerealiseerd met bijdragen van:
  • Booz Allen Hamilton droeg code bij om Project Jellyfish met ManageIQ te integreren. Booz Allen introduceerde in 2014 project Jellyfish met als doel een slimmer, meer intuïtief cloudservicebeheer beschikbaar te maken. Project Jellyfish vormt de basis voor de nieuwe self-service user interface in Red Hat CloudForms 4.
  • Nuage Networks, die een provider voor CloudForms bouwt om software-defined networking (SDN) te beheren. Naar verwachting zal dit in een toekomstige CloudForms-versie worden verwerkt.
  • Produban, de IT-organisatie van Grupo Santander, draagt bij aan het ManageIQ-project met verbeterde chargeback en onderstuning van het facturatieproces.
Beschikbaarheid
Red Hat CloudForms 4 is per direct te downloaden voor klanten met een abonnement.

Quotes
Joe Fitzgerald, vice president Management bij Red Hat
“CloudForms 4 markeert een mijlpaal in hybride cloudbeheer. Dankzij de toevoeging van containerbeheer biedt CloudForms een uniforme ervaring voor het beheren van verschillende cloudplatformen. Wij zijn bovendien verheugd om onze strategische samenwerking met Microsoft verder uit te bouwen en te kunnen voldoen aan klantverzoeken door meer beheermogelijkheden voor Microsoft Azure te kunnen bieden. Met Red Hat CloudForms 4 beschikken klanten over de meest uitgebreide hybride cloudbeheeroplossing die is gebouwd op opensourcetechnologieën.”

Jarid Cottrell, chief technologist bij Booz Allen Hamilton
“De integratie van project Jellyfish met ManageIQ is een bewijs van Booz Allen’s langdurige relatie met Red Hat. Wij werken samen om echte end-to-end, open cloudopossingen te verbeteren. Gebruikers kunnen de integratie van project Jellyfish met ManageIQ al zien in CloudForms 4, waaronder de self-service mogelijkheden. In latere versies zijn nog meer functionaliteiten gepland. Dankzij onze strategische samenwerking met Red Hat zijn we – naast die rond project Jellyfish en ManageIQ - betrokken bij een meer innovatieve manier van zakendoen.”

Corey Sanders, director of Compute voorr Microsoft Azure
Dankzij de integratie van de Red Hat CloudForms beheermogelijkheden in Microsoft Azure kunnen we meer keuze en flexibiliteit bieden via de Red Hat- en Microsoft-ecosystemen. Wij zijn blij om de strategische samenwerking met Red Hat verder uit te breiden om zo aan de behoeften van klanten in de huidige hybride, heterogene wereld te voldoen.”

Sunil Khandekar, CEO van Nuage Networks
“Wij zijn verheugd om met Red Hat en de ManageIQ community samen te werken om software defined networking-mogelijkheden in CloudForms te integreren. Onze klanten omarmen cloudplatforms en ze zijn op zoek naar manieren om het operations management te vereenvoudigen en consolideren en om aan hun netwerkbehoeften te voldoen. Door de network service abstraction en automation mogelijkheden van Nuage Networks Virtualized Services Platform (VSP) met CloudForms te integreren kunnen progressieve cloudbouwers zowel de compute resources als de networking resources vanuit een enkel systeem orkestreren.”

Juan Antonio de la Fuente, engineering director bij Produban
“Als technologiebedrijf voor Grupo Santander, een van de grootste banken wereldwijd, staan we continu onder druk om met innovatieve oplossingen te komen waarmee we onze concurrentiepositie kunnen behouden. Door met Red Hat in de ManageIQ community samen te werken, omzeilen we de klassieke 'buy vs build'-beslissing en kiezen beide opties. We innoveren samen met Red Hat en bouwen oplossingen die ons helpen enkele van onze zakelijke problemen op te lossen. Die kopen we als standaardproduct en hebben hierdoor geen last van de nadelen van een op maat gemaakt product. De gezamenlijke innovatiesamenwerking met Red Hat is zeer waardevol voor ons gebleken.”

Extra informatie  Volg Red Hat ##

Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
Lubbers De Jong
anke@lubbersdejong.nl

Dit persbericht is ook online beschikbaar: http://www.lubbersdejong.nl/voor-de-pers/red-hat/red-hat-cloudforms-4-breidt-hybride-cloudbeheer-uit-met-ondersteuning-voor-microsoft-azure-containerbeheer-en-self-service/

Forward-looking statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of the Company to compete effectively; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the effects of industry consolidation; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; risks related to data and information security vulnerabilities; ineffective management of, and control over, the Company's growth and international operations; fluctuations in exchange rates; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in our most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission's website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions "Risk Factors" and "Management's Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations". In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, CloudForms and the Shadowman logo are trademarks of Red Hat, Inc., registered in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.