www.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Onderzoek Riverbed: IT-manager voldoet niet aan behoeften organisatie

Hoofddorp, 9 december 2015 – Hun lunchpauze, een deel van het IT-budget, cafeïne en zelfs chocola – IT-managers zijn bereid heel veel op te geven voor optimaal presterende applicaties binnen de organisatie. Op dit moment zijn ze wat applicatieprestaties betreft, namelijk niet in staat te voldoen aan de behoeften van de business. 96 procent van de managers geeft aan dat optimale prestaties van zakelijke applicaties essentieel zijn voor het bereiken van optimale bedrijfsresultaten. En dat terwijl 94 procent zegt dat slechte prestaties van zakelijke applicaties negatieve gevolgen hebben gehad op zijn werk. 50 procent ondervindt ten minste één keer per week gevolgen voor zijn werkzaamheden. Deze prestatiekloof veroorzaakt verschillende problemen voor bedrijven: van misgelopen omzet en weggelopen klanten tot en met een negatieve instelling van medewerkers en een negatieve impact op het imago van het merk. Dit alles blijkt uit een recent, wereldwijd onderzoek van Riverbed Technology, marktleider in applicatieperformance-infrastructuur. Het is het eerste onderzoek onder beslissingsbevoegden naar de gevolgen van applicatieprestaties voor de business.

Bedrijven zijn het er vaak over eens dat bedrijfsprestaties afhankelijk zijn van de prestaties van de applicaties. En toch geven negen op de tien organisaties regelmatig aan te maken te hebben met slechte performance. Een van de oorzaken van deze performanceproblemen is de overstap naar een hybride IT-omgeving. Apps migreren naar de cloud zorgt voor flexibiliteit en kostenvoordelen. Gecombineerd met andere apps die nog steeds on-premise draaien, leidt die hybride IT-omgeving echter ook tot complexiteit. Nu er letterlijk overal apps, data en gebruikers zijn, is het voor de IT-afdeling veel lastiger geworden om goede applicatieprestaties te realiseren. Maar wat je niet ziet, kun je niet beheren. En om deze prestatiekloof te overbruggen, is het nu noodzakelijk een duidelijk inzicht te hebben in hoe de apps presteren en welke gevolgen dat heeft voor de eindgebruikerservaring.

De deelnemers aan het onderzoek maakten een top 3 van businessvoordelen van optimale applicatieprestaties en van negatieve gevolgen van slecht presterende applicaties.

Voordelen van optimale applicatieperformance
  • Hogere productiviteit van medewerkers (48 procent)
  • Tijdsbesparingen (52 procent)
  • Kostenbesparingen (42 procent)
  • Hogere klanttevredenheid (40 procent)
  • Snellere levering van producten aan de markt (34 procent)
  • Betere werkinstelling van medewerkers (28 procent)
Gevolgen van slechte applicatieperformance
  • Ontevreden klanten (43 procent)
  • Contractvertragingen (42 procent)
  • Een belangrijke deadline niet halen (32 procent)
  • Weggelopen klanten (37 procent)
  • Negatieve impact op het merk (31 procent)
  • Slechtere werkinstelling van medewerkers (28 procent)
Uit het onderzoek blijkt dat managers bereid zijn veel op te offeren om applicaties te allen tijde op hun piek te laten presteren. 28 procent zou zijn lunchpauze laten schieten. Andere dingen die ze zouden opgeven, zijn een deel van hun programmabudget (26 procent), cafeïne (25 procent) en zelfs chocolade (23 procent).

Met het alom erkende belang van optimale applicatieprestaties in het achterhoofd rijst de vraag: waarom is het voor IT zo lastig om die prestaties te leveren? Wereldwijd zegt 71 procent van de respondenten regelmatig geen idee te hebben waarom hun zakelijke applicaties zo langzaam draaien. Dat duidt op een discrepantie tussen IT-teams en managers. Dat percentage ligt zelfs nog hoger in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) (76 procent) en in Azië (75 procent). Zorgwekkend is, dat managers kunnen bijdragen aan het probleem als ze proberen het te omzeilen. 35 procent van de respondenten geeft aan niet-ondersteunde apps te hebben gebruikt op het moment dat zakelijke apps langzaam draaiden of helemaal niet werkten. Zo maken ze de infrastructuur nog complexer met schaduw-IT. Anderen uitten hun frustraties tegenover collega’s (31 procent), lunchten wat langer (25 procent), gebruikten langzame of niet-werkende apps als excuus voor het niet halen van een deadline (28 procent) en gingen zelfs eerder naar huis (23 procent).

Cloud computing komt de business ten goede, maar zorgt ook voor meer complexiteit
Apps migreren naar de cloud heeft de business veel voordelen opgeleverd, maar ook een aantal uitdagingen. Bijna alle respondenten (95 procent) gebruiken zakelijke-cloudapplicaties bij hun werkzaamheden. 79 procent zegt dat het gebruik van zakelijke-cloudapplicaties binnen zijn organisatie de komende twee jaar toeneemt. En 73 procent geeft aan dat het verplaatsen van de belangrijkste zakelijke apps naar de cloud de productiviteit heeft verhoogd. Andere genoemde voordelen van zakelijke applicaties in de cloud zijn meer flexibiliteit (50 procent), kostenbesparingen (39 procent), betere wendbaarheid (36 procent) en meer samenwerking (36 procent).

Dat is het goede nieuws over cloudapps. Het slechte nieuws is, dat hybride IT bijdraagt aan de prestatiekloof. Het wordt steeds moeilijker end-to-end inzicht te verkrijgen in de complexe, hybride IT-architectuur, veroorzaakt door het gebruik van zowel cloud- als on-premise apps. 84 procent van de respondenten denkt dat het troubleshooten van applicatieprestatieproblemen lastiger is in een hybride IT-omgeving. Dat blijkt ook zo te zijn. In een onderzoek van Forrester[1] kwam naar voren dat voor de meerderheid van de bedrijven (51 procent) de complexiteit rondom applicaties het grootste obstakel is op hun weg naar optimale applicatieprestaties. Gemiddeld schatten respondenten dat het bijna zeven uur kost om ernstige appproblemen volledig op te lossen.

Samengevat zijn managers het er roerend over eens dat applicatieprestaties essentieel zijn voor bedrijfsprestaties en het behalen van resultaten. Toch heeft de meerderheid te maken met slechte applicatieprestaties, wat zorgt voor een prestatiekloof. Tegelijkertijd profiteren managers van de kracht van cloudapplicaties en hybride netwerken voor hogere productiviteit en tevredener, loyalere klanten en medewerkers. Echter, cloud- en hybride omgevingen leiden tot meer complexiteit en uitdagingen rondom applicatieprestaties, wat een negatieve impact kan hebben op de business. Te vaak hebben managers geen idee waarom apps slecht presteren en wat ze ertegen kunnen doen. Om uitstekende applicatieprestaties te realiseren in de huidige hybride omgevingen, hebben organisaties een uitgebreide oplossing nodig, die end-to-end inzicht in applicaties, optimalisatie en controle biedt.

“De resultaten van het onderzoek weerspiegelen wat we elke dag horen van IT-managers die uitstekende applicatieprestaties willen leveren in een snel veranderende, zeer complexe, hybride IT-omgeving”, zegt Jerry M. Kennelly, voorzitter en CEO van Riverbed. “Met overal apps, data en eindgebruikers moeten bedrijven end-to-end inzicht in applicaties, en ook overal controle hebben om de prestatiekloof te overbruggen. Riverbed helpt organisaties hun applicatieprestaties te verbeteren om concrete businessvoordelen te realiseren.”

Het complete 2015 Riverbed Global Application Performance-onderzoeksrapport – dat ook lokale gegevens bevat – is te vinden op www.riverbed.com/global-application-performance-survey.html.

Over het onderzoek
Het onderzoeksrapport is het resultaat van een online-onderzoek – uitgevoerd door Wakefield Research – onder negenhonderd managers bij bedrijven met een omzet van 500 miljoen dollar of meer. ‘Managers’ zijn gedefinieerd als medewerkers met minimaal een leidinggevende functie. Het onderzoek werd uitgevoerd in oktober 2015 in acht landen: Verenigde Staten, Brazilië, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, China, Australië en India. Van de negenhonderd respondenten kwamen er tweehonderd uit de Verenigde Staten en honderd uit elk ander land.

Volg Riverbed Het Riverbed Application Performance Platform™
Riverbed biedt oplossingen om de kloof tussen applicatieprestaties en bedrijfsprestaties te overbruggen.
Het Riverbed Application Performance Platform biedt CIO’s end-to-end inzicht, optimalisatie en controle door de gehele hybride organisatie. Het platform omvat Riverbed® SteelCentral™, een complete prestatiebeheersuite die het beheer van gebruikerservaring, applicatie en netwerkprestatie combineert om inzicht te bieden, dat nodig is om problemen op te sporen en op te lossen voor eindgebruikers ze opmerken, de helpdesk bellen of uit frustratie naar een andere website gaan. Daarnaast zijn er Riverbed® SteelHead, de nummer 1-oplossing voor geaccelereerde levering van alle applicaties voor de hybride onderneming, en Riverbed® SteelFusion™, de eerste en enige hyper-converged infrastructuuroplossing ontworpen om zero-IT op nevenvestigingen mogelijk te maken.

Over Riverbed
Riverbed loopt voorop in applicatieperformanceoptimalisatie. Het bedrijf – met meer dan een miljard dollar aan jaaromzet – biedt het meest complete platform voor de Hybrid Enterprise. Dit concept zorgt ervoor dat applicaties presteren zoals verwacht, data op het juiste moment beschikbaar is en performance-issues proactief te detecteren en op te lossen zijn, voordat ze de bedrijfsvoering schaden. Riverbed stelt hybride ondernemingen in staat om de applicatieprestaties te transformeren. Daardoor stijgt de medewerkersproductiviteit en is met IT de operationele flexibiliteit te vergroten. Dat zorgt voor concurrentievoordeel. Riverbed werkt voor meer dan 25.000 klanten, waarvan 97 procent deel uitmaakt van de Fortune 100 en Forbes Global 100. Kijk voor meer informatie op www.riverbed.com.

Voor meer informatie:
LVTPR
Nienke Geudeker / Gijs van Beek
riverbed@lvtpr.com
030 - 65 65 070

[1] Think You’ve Mastered Application Performance? Think Again, onderzoek van Forrester, Inc., juli 2013.
Tags bij dit bericht