www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (5 jaar en 128 dagen geleden)
PR: LEWIS

Qlik introduceert QlikView 12

Eén gemeenschappelijke engine en uitwisselbare datamodellen voor bedrijfsbrede analysemogelijkheden

Schiphol, 8 december 2015 – Qlik® (NASDAQ: QLIK), leider in visual analytics, introduceert QlikView® 12. QlikView 12 zet de unieke platformgebasseerde aanpak van Qlik kracht bij door gebruik te maken van dezelfde geavanceerde QIX Associative Data Indexing Engine (QIX) die Qlik Sense® ondersteunt. Het totale productportfolio van Qlik draait hiermee op dezelfde engine. Hiermee verbetert Qlik de compatibiliteit van het totale productaanbod. Bovendien leveren de toekomstige investeringen in prestatie, security en connectiviteit van de QIX-engine voordelen op voor gebruikers van zowel QlikView als Qlik Sense.

“Het is fantastisch om het enthousiasme van de QlikView gebruikers voor deze nieuwe versie te zien”, aldus Anthony Deighton, CTO en senior vice president Products van Qlik. “Toen we onze moderne selfservice-oplossing Qlik Sense uitbrachten, gaven we onze klanten het vertrouwen dat zij met Qlik kunnen inspelen op de groeiende vraag naar een breder scala aan analysemogelijkheden. QlikView 12 bevestigt dit en biedt een toekomstbestendige oplossing door gebruik te maken van een gemeenschappelijke engine en uitwisselbare datamodellen. Gebruikers behouden daarmee de associatieve zoekervaring waar ze zo aan gehecht zijn, ongeacht het product waarvoor ze kiezen.”

Belangrijke functies van QlikView 12 zijn onder meer:
  • Een nieuwe versie van de QIX-engine: QlikView 12 draait op de tweede generatie van de QIX-engine, die ook Qlik Sense ondersteunt. Dit biedt gebruikers betere prestaties en maakt het eenvoudiger om datamodellen uit te wisselen tussen Qlik Sense en QlikView.
  • Verbeterde security: QlikView 12 biedt robuustere encryptie en een geoptimaliseerd encryptieproces. De nieuwe versie voldoet aan het hoogste niveau van beveiligingseisen van bedrijven, overheidsinstellingen en militaire organisaties. Ook is de centrale verwerking van clientverzoeken en XML-parsing verbeterd. Dit, in aansluiting op de laatste cryptografische standaarden en best practices op het gebied van security.
  • Een krachtige mobiele ervaring, device-onafhankelijk: Alle functies, aanwezig in de QlikView webclient, zijn zonder beperkingen toegankelijk via devices met touchscreens. Dat geldt onder meer voor de mogelijkheden voor dataverkenning, samenwerking en het inrichten van dashboards. Gebruikers van hybride apparaten kunnen nu naar behoefte schakelen tussen invoer op basis van een muis, pen of aanraking, zonder applicaties handmatig te moeten verversen.
  • Verbeterde clustering: QlikView 12 biedt verbeterde schaalbaarheid, zodat er meer nodes binnen één cluster kunnen worden gebruikt. Dit maakt aanzienlijke prestatieverbeteringen mogelijk voor organisaties met een groot aantal eindgebruikers in omgevingen met verschillende nodes.
  • Ingebouwde verbinding met webservices: Een nieuwe RESTful API-connector zorgt voor verbeterde compatibiliteit met sociale netwerken, CMS-systemen zoals Alfresco, Documentum en Adobe als ook andere internetdiensten. Hierdoor zijn oplossingen van een externe leverancier of uitbreidingsmodules voor het opzetten van soortgelijke verbindingen niet langer nodig.
  • Kosteloos en abonnement gebaseerde data-as-a-service: De on-demand beschikbaarheid van genormaliseerde databronnen, die gebruikers snel kunnen inzetten om nieuwe inzichten op te doen, zijn de sleutel tot het nemen van gefundeerde beslissingen en concurrentievoordeel. Met Qlik® DataMarket krijgen gebruikers rechtstreeks vanuit QlikView 12 toegang tot een uitgebreide bibliotheek voorzien van externe data. Gebruikers kunnen interne data aanvullen met of afzetten tegen externe data om het geheel in context te plaatsen en diepgaande inzichten op te doen. Geen andere business intelligence leverancier geeft toegang tot een externe informatiebibliotheek, die zowel gratis databronnen als cloudgebaseerde datadiensten op basis van een abonnement (data-as-a-service) biedt.

Beschikbaarheid
QlikView 12 is per direct verkrijgbaar. QlikView 12 Personal Edition kan gratis worden gedownload via http://www.qlik.com/download. Qlik Services kan klanten waar nodig bijstaan met de planning en overstap tussen producten.

Over Qlik
Qlik (NASDAQ: QLIK) is een leider in visual analytics. Het product portfolio voldoet aan de groeiende behoefte van klanten naar rapportage en visuele self-service analyses voor guided, embedded en op maatgemaakte analytics. Ruim 37.000 klanten vertrouwen op Qlik oplossingen om betekenis te geven aan informatie van verschillende bronnen. Zo kunnen zij verborgen verbindingen binnen de data ontdekken die leiden tot inzichten die goede ideeën tot stand brengen. Het hoofdkantoor van Qlik is gevestigd in Radnor, Pennsylvania. Qlik heeft wereldwijd vestigingen die samen met ruim 1700 partners meer dan 100 landen bedienen.

###

© 2015 QlikTech International AB. All rights reserved. Qlik®, Qlik® Sense, QlikView®, QlikTech®, en QlikTech logo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van QlikTech International AB. Andere hier gebruikte bedrijfsnamen, productennamen en bedrijfslogo’s zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van hun respectieve eigenaars.

Marcommit
Jill Faro
qlik@marcommit.nl

Laatste van Qlik
Zorgservice XL ontzorgt ziekenhuizen met inzet Qlik Sense

Vijf datatrends die je absoluut niet mag missen in 2020

Bedrijven werven liever mensen met praktische datavaardigheden dan datawetenschappers
Verstreken tijd: 5 jaar en 128 dagen
Qlik contact

Logo Qlik

+31 (0)23 727 1900
  InfoBenelux@qlik.com
  www.qlik.com
Qlik sociaal

Qlik tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Businesspark Nieuw-Vennep Zuid
Logo Citrix
Logo SurveyMonkey