www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2477 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Gemalto maakt authenticatie op basis van Bluetooth® Smart-technologie mogelijk op elk apparaat

Bluetooth Smart-oplossing van Gemalto breidt de beschikbaarheid van sterke PKI-authenticatie uit naar mobiele apparatuur

Amsterdam, 8 december 2015 – Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO), wereldleider in digitale beveiliging, maakt de beschikbaarheid van SafeNet MobilePKI bekend. Deze nieuwe oplossing maakt sterke authenticatie en beveiliging op basis van PKI mogelijk op elk apparaat, inclusief mobiele apparaten zonder USB-poort of interne kaartlezer. SafeNet MobilePKI maakt gebruik van Bluetooth® Smart-technologie om voor veilige communicatie tussen mobiele apparaten en PKI-smartcards te zorgen. Organisaties profiteren hierdoor optimaal van de kansen en mogelijkheden van mobiliteit en waarborgen op consistente wijze de integriteit en betrouwbaarheid met hun PKI (Public Key Infrastructure)-omgeving.

“Mobiliteit begint uit te groeien tot een bepalende factor voor zakelijk succes. Daarmee worden er steeds hogere eisen gesteld aan de beveiliging van mobiele apparaten, zoals op het gebied van authenticatie en digitale handtekeningen”, zegt Dirk Geeraerts, identity and data protection expert bij Gemalto. “SafeNet MobilePKI dicht de kloof in PKI-beveiliging op mobiele apparaten. De oplossing zorgt voor een aanzienlijke verbetering van het gebruiksgemak en de mobiliteit van gebruikers door hun bestaande PKI-aanmeldingsgegevens uit te breiden naar hun mobiele apparaten.”

Organisaties kunnen met de nieuwe oplossing de reikwijdte van hun bestaande PKI-omgeving naadloos uitbreiden naar mobiele apparatuur voor een sterkere beveiliging en optimaal gebruiksgemak. SafeNet MobilePKI maakt het daarnaast mogelijk om PKI-beveiliging toe te passen op andere mobiele gebruiksscenario’s, zoals het versleutelen van e-mail en het plaatsen van digitale handtekeningen.

PKI is een van de meest vertrouwde beveiligingsinfrastructuren van dit moment. Mobiele apparaten zijn echter niet voorzien van de USB-poorten of smartcard-sleuven die tot dusver nodig waren voor het gebruik van deze technologie. Gemalto heeft deze nieuwe Bluetooth Smart-oplossing ontwikkeld om ICT-afdelingen en -organisaties in staat te stellen PKI-aanmeldingen van eindgebruikers uit te breiden naar mobiele apparaten met besturingssystemen zoals iOS, Android en Windows Mobile.

SafeNet MobilePKI biedt sterke two-factor authenticatie, e-mailencryptie en veilige toegang tot VPN’s en websites. Mobiele gebruikers kunnen daarmee onderweg een beroep doen op veilige en geavanceerde PKI-functionaliteit, waaronder encryptie en digitale handtekeningen. De oplossing biedt eenvoudige en gelijktijdige verbindingen met meerdere endpoints vanaf hetzelfde Bluetooth-apparaat. De pairing-detectie vindt daarbij automatisch plaats binnen een bereik van 10 meter. Organisaties die reeds gebruikmaken van PKI hoeven geen nieuwe aanmeldingsgegevens te verstrekken om hun bestaande smartcard-implementatie om te vormen tot een oplossing die geschikt is voor mobiele gebruikers.

Onafhankelijke softwareleveranciers en Certificate Authorities (CA’s) kunnen met behulp van speciale development kits de reikwijdte van hun huidige PKI-oplossing uitbreiden naar mobiele apparaten. Ook zijn zij hierdoor in staat om nieuwe oplossingen voor mobiele omgevingen te ontwikkelen. Om optimale resultaten te waarborgen werkt Gemalto nauw samen met technologiepartners, software developers, OEM-partners, CA’s en bedrijven die SafeNet MobilePKI willen toepassen en hun eigen mobiele toepassingen willen ontwikkelen.

“Sterke authenticatie en encryptie zijn uitgegroeid tot een kernonderdeel van de bedrijfsstrategie voor informatiebeveiliging”, zegt Garrett Bekker, senior security analist bij 451 Research. ”De opkomst van mobiliteit en cloud-applicaties stelt organisaties voor de opgave om hun bedrijfsapplicaties te beschermen, ongeacht de manier waarop daar toegang toe wordt gezocht. PKI biedt ondersteuning voor mobiele gebruiksscenario’s, maar de complexiteit voor eindgebruikers kan een brede toepassing soms in de weg zitten. Nieuwe ontwikkelingen op het gebied van mobiele technologie en Bluetooth maken PKI echter aanzienlijk gebruiksvriendelijker en aantrekkelijker voor mobiele medewerkers.”

Over Gemalto
Gemalto (Euronext NL0000400653 GTO) is de wereldleider in digitale beveiliging met een jaaromzet in 2014 van € 2,5 miljard en met gerenommeerde klanten in meer dan 180 landen. Gemalto helpt mensen elkaar te vertrouwen in een steeds meer verbonden digitale wereld. Miljarden mensen wereldwijd willen een betere levensstijl, slimmere woonomgevingen en de vrijheid om - altijd en overal - te communiceren, te winkelen, te reizen, te bankieren, zich te vermaken en te werken op een prettige en veilige manier. In deze snel veranderende mobiele en digitale omgeving stellen wij bedrijven en overheden in staat een ruim assortiment van veilige en gemakkelijke diensten aan te bieden door financiële transacties, mobiele diensten, openbare en privéclouds, eHealthcare-systemen, toegang tot eGovernment-diensten, het internet-der-dingen en ticketsystemen voor het openbaar vervoer te beveiligen.

Gemalto’s unieke technologieportefeuille - van geavanceerde cryptografische software in een verscheidenheid van vertrouwde voorwerpen tot zeer solide en schaalbare back-officeplatformen voor authenticatie, versleuteling en beheer van digitale referenties - wordt u aangeboden door onze teams van wereldklasse. Onze 14.000 werknemers zijn actief in 99 kantoren, 34 personaliserings- en gegevenscentra, en 24 centra voor onderzoek en ontwikkeling naar software, verspreid over 46 landen.

Ga voor meer informatie naar www.gemalto.com, www.justaskgemalto.com, www.blog.gemalto.com, of volg @gemalto op Twitter.

Marcommit
gemaltoidp@marcommit.nl
Pauline van Die
+31 (0)35-5822730

Tags bij dit bericht
Eerder van Gemalto
31 jul 2019 Nederlanders kunnen zich binnenkort in de fysieke wereld via smartphone identificeren

13 mrt 2019 Identify3D zet diensten Gemalto in voor databescherming van klanten

Logo Ictivity
Logo Nuance
Logo Palo Alto Networks
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo SecureMe2
Logo Schneider Electric
Logo Fellowes Benelux

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl