www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.LVTPR.nlwww.marcommit.nl
2482 volgers blijven op de hoogte!

IGEL Technology zet nieuwe stap in gestandaardiseerd cross-device endpointbeheer

Ook thin clients uit Dell Wyse 5000- en 7000-serie kunnen nu geconverteerd worden

Utrecht, 30 november 2015IGEL Technology heeft een nieuwe stap gezet op weg naar gestandaardiseerd, cross-device endpointbeheer. Dit door de inzet van zijn thin client-besturingssysteem Universal Desktop Converter 2 (UDC2) uit te breiden met twee extra modelseries van Dell Wyse. UDC2 met IGEL Linux 5.08.100 draait nu op alle desktop-thin clients uit de 5000- en 7000-serie*, met inbegrip van hun voorgangers uit de D- en Z-klasse. Zelfs de populaire Dell Wyse 7020 met Windows Embedded Standaard 7 (voorheen: Z90Q7), wordt volledig functioneel ondersteund, inclusief geluid, dual view, netwerkdrivers en wifi. De devices zijn hierdoor eenvoudig te updaten naar de nieuwste hulp- en stuurprogramma’s ter ondersteuning van randapparatuur. De lokale instellingen en de sessies van de clients worden op afstand beheerd dankzij de inzet van IGEL’s Universal Management Suite (UMS), die standaard wordt meegeleverd.

Met de ondersteuning van de nieuwe gast-thin clients heeft IGEL zijn hardwarebasis voor gestandaardiseerd endpointbeheer voor klanten en partners verder uitgebreid. De UDC2 standaardiseert niet alleen de clients van uiteenlopende leveranciers, zoals Acer, Fujitsu, HP, Lenovo en Samsung, maar ook PC’s en notebooks die gebaseerd zijn op Intel’s x86-processorarchitectuur. Daarnaast worden bestaande hardware-investeringen beschermd als klanten van plan zijn op thin en zero clients van IGEL over te stappen.

Gestandaardiseerd beheer
”Door de hardwarebasis van gastsystemen voor onze UDC2 voortdurend uit te breiden, bieden wij klanten en partners de mogelijkheid hun clientbeheer over de hele linie te standaardiseren,” zegt Edwin de Ron, Sales Manager van IGEL Technology in Nederland. “Ook serviceproviders die heterogene clientinfrastructuren als onderdeel van een Client-as-a-service (Claas)-model met maximale kostenefficiëntie op afstand willen beheren, hebben baat bij deze aanpak.”

Het conversieproces kan lokaal op de device worden uitgevoerd met behulp van een UDC-token, USB-stick of DVD, of via het netwerk door middel van IGEL’s UDC Deployment Appliance, een combinatie van PXE-server en webGUI. Wat het oorspronkelijke besturingssysteem van de gast-thin client is - in dit geval Linux, ThinOS of Windows Embedded - is niet relevant voor conversie met de UDC2.

Prijs en beschikbaarheid
Een niet-gelicentieerde evaluatieversie van IGEL’s Universal Desktop Converter 2 (UDC2) is kosteloos te downloaden via www.myigel.biz. Een volledige conversie van bovengenoemde clientseries van Dell Wyse is mogelijk met release 5.08.110 (beschikbaar vanaf half december) van de IGEL Linux-firmware. Voor het gebruik van deze software is een UDC-licentie vereist. Deze kost circa € 59, exclusief BTW. Geïnteresseerden kunnen een gratis evaluatie-unit voor een specifieke terminaldevice bestellen via het bestelformulier op de website van IGEL, onder vermelding van het MAC-adres.

*De notebook- en all-in-one-modellen uit de Dell Wyse 5000- en 7000-serie worden niet of niet volledig ondersteund. Een compleet overzicht van de diverse hardwarecomponenten die door de IGEL Linux-firmware ondersteund worden, is te vinden in de ‘Linux 3rd Party Hardware Database’ op www.igel.com/hwdb.
Laatste van IGEL Technology
IGEL realiseert omzetgroeirecord van 57% in hardware en 175% in software

Desiree Bats is nieuwe marketing manager Benelux van IGEL

IGEL benoemt Casey Cheyne tot Vice President Cloud Partnerships
IGEL Technolog.. contact

Logo IGEL Technology

info@igel.com
  www.igel.com
IGEL Technolog.. sociaal

IGEL Technolog.. tweets

Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl