Contentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: LVTPR

Cendris behaalt Wft-vergunning

Den Haag 30 november 2015 - De AFM (Autoriteit Financiële Markten) heeft Cendris Customer Contact een Wft-vergunning toegekend. Daarmee kan Cendris haar diensten binnen de wettelijke kaders aan financiële instellingen blijven leveren. Voor Cendris opent dit bovendien de deur naar verdere groei, aangezien banken en verzekeraars goed zijn voor ruim 20 procent van de contactcentermarkt.

Een bedrijf dat financiële producten en diensten aanbiedt, bijvoorbeeld zorgverzekeringen, en daarover advies uitbrengt, heeft een vergunning nodig van de AFM. De Wft (Wet op het financieel toezicht) beschrijft de eisen die voor deze vergunning gelden. Deze wet is bedoeld om consumenten te beschermen tegen onjuist of onvolledig financieel advies. De vergunning stelt bijvoorbeeld strenge richtlijnen voor het contact met consumenten en de kwalificaties van medewerkers. Ook moet het bedrijf financieel gezond zijn en voldoen aan de voorwaarden voor integer bestuur.

Cendris is ontzettend blij met de beslissing van de AFM, en trots op het verkrijgen van de Wft-vergunning. “Onze klanten, onder wie een zorgverzekeraar, zijn zeer tevreden over onze dienstverlening en willen graag blijvend zaken met ons doen”, stelt Freek Weijtens, director ICT & Sales bij Cendris. “De vergunning van de AFM geeft ons hiervoor de vereiste wettelijke toestemming.”

Cendris groeit sterk, ook in het financiële segment. Het blinkt vooral uit in haar werkwijze en schaalbaarheid. “We kunnen in korte tijd honderden Wft-gecertificeerde medewerkers bijschakelen, en door onze unieke werkwijze de klanttevredenheid en kwaliteit daarbij waarborgen”, vervolgt Weijtens. “Dat komt bijvoorbeeld in het vierde kwartaal van pas, als zorgverzekeraars veel telefoontjes krijgen van consumenten die al dan niet willen switchen van zorgverzekeraar”.

Over Cendris
Cendris is een facilitair contact center met een specifieke visie waarbij de mens centraal staat. Uitgangspunt is dat iedere medewerker in de organisatie een zichtbare bijdrage levert aan het behalen van de doelstellingen van de opdrachtgever. Om dit te bereiken heeft Cendris een werkwijze ontwikkeld gebaseerd op de 4DX methodiek van Franklin Covey,  waarbij de doelstellingen worden vertaald naar specifieke gedragsregels. Hiermee kan meer nadruk worden gelegd op een unieke klantbeleving en ontstaat een opdrachtgever-herkenbaar gesprek.

Doordat iedereen in de organisatie (in werkelijk alle lagen) hieraan meedoet, wordt de betrokkenheid hoger en draagt het bij aan een hogere voorspelbaarheid bij het behalen van de bedrijfsdoelstellingen. De resultaten zijn transparant en voor iedereen inzichtelijk.

Contact:
Cendris Customer Contact