www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
2486 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

Fotografiemarkt in 2016: livestreaming, drones en smartphones

Eindhoven, 30 november 2015 – In 2016 wordt de fotografiemarkt gedomineerd door livestreaming, drones en smartphone-fotografie. Consumenten willen in toenemende mate hun beeldmateriaal direct vanaf hun camera, smartphone of actioncam via social media verspreiden. Camera’s zullen dus steeds vaker uitgerust worden met een livestream-functionaliteit. Het real-time uitzenden van sportevenementen, concerten en andere sociale aangelegenheden neemt hierdoor in 2016 een vlucht.

Dat voorspelt camerafabrikant Rollei. Naast livestreaming, zullen ook drones steeds meer hun weg vinden naar de fotografiemarkt. Rollei ziet hierin met name mogelijkheden voor actioncam-gebruikers. Waar actioncams nu nog worden bevestigd op helmen, mounts en sportmateriaal, worden deze in de nabije toekomst bevestigd aan persoonlijke drones. Drones volgen op afstand de activiteiten en filmen vanuit de lucht wat de gebruiker doet.

Smartphone-fotografie
Ook op het gebied van smartphone-fotografie zijn er nieuwe ontwikkelingen. Camera’s van smartphones zijn zichtbaar verbeterd. De camera van een smartphone doet amper onder voor een normale camera. Mede hierdoor zitten consumenten te springen om nieuwe slimme accessoires, waarmee zij nog betere foto’s en video’s kunnen maken met hun smartphones. Van 360 graden panorama’s tot opzetbare lenzen, smartphone-fotografie blijft zich ontwikkelen. Rollei verwacht dat het aantal accessoires in diversiteit sterk toeneemt in de loop van 2016. Toch staat ook de traditionele fotografiemarkt niet stil. In 2016 zal de vraag naar filters, zoals UV-filters, grijsfilters en polarisatiefilters toenemen.

Actioncams
Inzoomend op de actioncam-markt, signaleert Rollei nog een laatste trend: veiligheid. Bij een val versterken actioncams die vastzitten op een helm het effect van de impact. Dit verhoogt de kans op blessures en kan er zelfs voor zorgen dat een helm splijt. In huidige systemen laat de actioncam niet los als er kracht op komt te staan. Leveranciers gaan zich in 2016 steeds meer toeleggen op research & development om de veiligheid te verbeteren.

Henk Gernand, Key Accountmanager Benelux bij Rollei: “De fotografiemarkt heeft in 2015 niet stilgestaan en ook in 2016 staan ons nodige technische hoogstandjes te wachten. Met name de ontwikkeling van actioncams gaat hard. De gebruikersgroep van actioncams beperkt zich niet langer tot professionele atleten. Van extreme sporters tot vloggers; de actioncam wordt op verschillende manieren gebruikt. De actioncam is voor iedereen, helemaal in 2016.”

--------

Noot voor de redactie: Bijgevoegd beeldmateriaal van een Rollei Actioncam op hoge resolutie.

Over Rollei:
Het van oorsprong Duitse Rollei is opgericht in 1920 en heeft als doelstelling om fotografie voor iedereen toegankelijk te maken. Rollei is al meer dan 90 jaar een autoriteit op de fotografiemarkt en is momenteel actief in meer dan 20 landen in Europa. Rollei claimde haar wereldwijde reputatie als fabrikant van hoogwaardige camera’s met de twin-lens Rolleiflex. Het huidige assortiment omvat digitale camera’s, actioncams, camcorders, IP-beveiligingscamera’s, statieven en accessoires. Voor meer informatie: www.rollei.com

Meer informatie:
Marcommit
Bob Bruinenberg
rollei@marcommit.nl
Laatste van Rollei
Rollei komt met camerarugzakken en -tassen voor elk fotoavontuur

Tripod of monopod? Met de Rollei C5i Carbon en C6i Carbon kan het allebei

Kijk over elke muur en om elke hoek met de nieuwe Rock Solid statieven

Logo Marcommit
Rollei contact

Logo Rollei

Rollei sociaal

Logo Fundaments B.V.
Logo Shift Office Support
Logo FLS Nederland B.V.
Logo LinQhost
Logo CommITment BV
Logo ICT-Partners
Logo SoftApp-distribution
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Alcadis
Logo Ictivity

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl