www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
2472 volgers blijven op de hoogte!
PR: Marcommit

CTB xRM automatiseert samenwerking tussen Vanderlande en leveranciers

CTB xRM realiseert supplier portal in Microsoft SharePoint voor Vanderlande

Ede, 30 november 2015 – CTB xRM heeft voor Vanderlande, wereldwijde marktleider in efficiënte logistieke automatiseringssystemen, de samenwerking met leveranciers verder geautomatiseerd. CTB xRM realiseerde een supplier portal in Microsoft SharePoint, waarmee de honderden leveranciers van Vanderlande op eenduidige wijze realtime toegang tot actuele orders krijgen. Dit vereenvoudigt het complexe orderproces en voorkomt fouten. Bovendien maakt de organisatie een efficiëntieslag: de procurementmedewerkers zijn minder tijd kwijt aan administratie en handmatige handelingen.

Vanderlande is wereldmarktleider in bagagesystemen op luchthavens en sorteersystemen voor pakket- en postdiensten. De onderneming is ook een toonaangevende leverancier van magazijnautomatisering. De geleverde systemen zijn complex en divers: elke geleverde oplossing is uniek. Hierdoor hebben de leveranciers steeds weer met andere orders te maken. Waar nieuwe orders voorheen werden toegestuurd, kunnen leveranciers deze nu zelf inzien in het supplier portal binnen SharePoint. Dit geeft hen actueel inzicht in hun werk voor Vanderlande, terwijl de organisatie zelf minder inspanning hoeft te leveren om het orderproces in goede banen te leiden.

Automatiseringsslag
Chris van Oijen, IT Group Leader bij Vanderlande: “Als wij een oplossing leveren, gaat het om ingewikkelde fabricages. De instructies en orders die wij bij leveranciers neerleggen zijn omvangrijk en het luistert heel nauw, er mag geen foutje inzitten. Om deze reden was er behoefte aan verdere automatisering. CTB xRM heeft ons geholpen met die automatiseringsslag binnen SharePoint. De feedback die wij van onze medewerkers krijgen is positief, vooral over de tijdsbesparing. De leveranciers zijn ook enthousiast, die vinden het prettig om benodigde informatie op elk gewenst moment te kunnen ophalen en inzien en weten zeker dat ze met de meest actuele versie van een order werken.”

Yuri Ramdhani, commercieel manager van CTB xRM, over het project: “Ondernemingen zoals Vanderlande, die technische oplossingen en systemen leveren, doen dat vaak in samenwerking met tientallen of zelfs honderden leveranciers en partners. Het inrichten van interne samenwerkingsprocessen is op deze schaal al lastig, laat staan het samenwerken in de supply chain. Optimalisaties zoals die bij Vanderlande leveren op meerdere fronten businessvoordeel op. Organisaties doen er dan ook verstandig aan de mogelijkheden om deze processen te verbeteren met beide handen aan te grijpen.”

Over CTB xRM
CTB xRM is een Microsoft partner met een focus op (internationale) organisaties in de bouw, techniek en offshore. Met software en diensten helpt zij klanten met het verbeteren van samenwerking en kennisdeling om structureel bedrijfsrendement te verhogen. Hiervoor levert CTB xRM advies, diensten en brancheoplossingen gebaseerd op Microsoft Dynamics CRM, Microsoft SharePoint, Office 365 en Asta Powerproject. Zij hebben inmiddels een portfolio opgebouwd met meer dan 300 marktbepalende klanten. Het hoofdkantoor van CTB xRM is gevestigd in Ede. Meer informatie: www.ctbxrm.nl

CTB xRM op Twitter | Facebook | LinkedIn

Meer informatie: