www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (6 jaar en 123 dagen geleden)

Sinterklaas op het werk: twee derde werknemers krijgt bij sinterklaasviering cadeautje

Sinterklaas komt niet alleen langs bij gezinnen en families, de goedheiligman is ook nog steeds aanwezig op de Nederlandse werkvloer. Dat blijkt uit onderzoek van bol.com naar de sinterklaastradities in zowel Nederland als Vlaanderen . Bijna de helft van de werkenden in Nederland (45%) viert het feest op het werk. Bij onze zuiderburen is Sinterklaas nog wat populairder op de werkvloer, want daar besteedt maar liefst 60% van de bedrijven aandacht aan het feest. Werkgevers spelen graag zelf voor Sinterklaas: bij twee derde van de Nederlandse bedrijven die Sinterklaas vieren, krijgen werknemers een cadeautje.

Het merendeel van de bedrijven richt zich niet specifiek tot de kinderen van de werknemers, maar tot de werknemers zelf. Veel werkgevers gaan dan ook op zoek naar een leuk geschenk voor hun medewerkers. Werkgevers letten daarbij wel op de kleintjes: de meesten spenderen maximaal 10 euro per werknemer. Slechts 6% geeft een geschenk van meer dan 20 euro. Wat daarnaast opvalt is dat Nederlandse bedrijven met jongere werknemers (< 34 j.) meer geneigd zijn om Sinterklaas te vieren dan bedrijven met oudere werknemers (55+ j.).

Baas kiest zelf cadeau voor werknemer
Bij de bedrijven waar Sinterklaas gevierd wordt, is snoepgoed de meest gekozen attentie. Meer dan de helft van de bazen die een cadeautje geven (56%) met Sinterklaas, kiezen voor bijvoorbeeld een chocoladeletter. De Nederlandse baas kiest het liefst zelf een passend cadeau voor de werknemers. Slechts een kleine 12% laat werknemers zelf een cadeau uitzoeken of geeft een waardebon (3%). “We merken dat de feestdagenperiode een terugkerend moment is voor bedrijven om een zakelijk cadeau aan te schaffen. We verwachten dan ook deze feestdagen opnieuw een piek te zien in onze zakelijke bestellingen en dan met name in de verkoop van cadeaukaarten, die ieder jaar populairder worden. Naast cadeaukaarten zijn artikelen binnen de categorie Computer & Games en Nederlandstalige boeken erg gewild als zakelijk geschenk,” zegt Daniel Ropers, directeur bij bol.com.

Over bol.com
Bol.com is al sinds de opening in 1999 één van de populairste winkels van Nederland. De webwinkel is gevestigd in Utrecht, in het WTC op Papendorp. Dankzij een breed assortiment, uitstekende service en winkelgemak kan bol.com rekenen op het vertrouwen van ruim 5,5 miljoen klanten in Nederland en België. Met een assortiment van meer dan 10 miljoen artikelen vinden al deze klanten steeds weer wat zij zoeken. Dat klanten de winkel waarderen blijkt wel uit de vele prijzen die bol.com gewonnen heeft, waaronder talrijke Thuiswinkel Awards. Zo is bol.com in 2014 uitgeroepen tot ‘Beste Webwinkel van Nederland’ en ‘Beste webshop van België 2014-2015’. Bij bol.com vinden klanten het grootste assortiment in tientallen speciaalzaken met boeken & ebooks in het Nederlands en andere talen, muziek, film, games, elektronica, speelgoed, sieraden, horloges, babyartikelen, tuin- en klusartikelen en alles voor wonen, dieren, sport, vrije tijd en persoonlijke verzorging. Bol.com is onderdeel van Ahold.

bol.com
Marjolein Verkerk
T. +31 (0)30 2463 717
M. +31 (0)6 1585 5151