ContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 121 dagen geleden)

Invloed kids op aankoopproces reikt veel verder dan de Sint-verlanglijst

Dat kinderen niet alleen een belangrijke doelgroep vormen rondom Sinterklaas, blijkt uit het ‘Little Big Influencers-onderzoek’ van Viacom International Media Networks. Het blijkt namelijk dat kinderen gedurende het hele jaar grote invloed hebben op de aankoopprocessen van hun ouders. Bovendien laten de onderzoekscijfers zien dat jonge kijkers belangrijke influencers zijn doordat zij met regelmaat over reclames praten.

In totaal werkten 3.600 kinderen tussen de 6 en 13 jaar en hun ouder(s) uit zes landen (waaronder Nederland) mee aan het internationale onderzoek. Dat de invloed van Nederlandse kinderen zich niet beperkt tot het samenstellen van een verlanglijst met speelgoed voor Sinterklaas, blijkt uit de opvallende resultaten. Veel kids mogen meebeslissen over de kleding die zij dragen (80%), over de bestemming voor een dagje uit (75%), de volgende vakantiebestemming (60%) en in sommige gevallen zelfs over de aanschaf van een nieuwe auto (28%). Hoewel ouders de eindbeslissing nemen, telt de mening van kinderen zwaar mee.

Word-of-Mouth
De invloed van kinderen is bijzonder groot te noemen en dit biedt veel perspectief voor adverteerders. Met regelmaat blijkt de jonge kijker over leuke reclames met ouders (80%) en vriendjes en vriendinnetjes op het schoolplein (84%) te praten. Het op een creatieve manier inzetten van kidscommunicatie kan dan ook zeer effectief zijn. Met kinderzender Nickelodeon weet BrandDeli deze interessante en relevante doelgroep te bereiken en bij uitstek een creatieve vertaalslag te maken, waardoor adverteerders bij de juiste doelgroep de Word-of-Mouth kunnen stimuleren.

Voor meer resultaten en/of informatie over het onderzoek kan contact worden opgenomen met BrandDeli.

-Einde bericht-

Over BrandDeli
BrandDeli is een mediabedrijf van Discovery Networks Benelux, Viacom International Media Networks en FOX International Channels. De organisatie representeert in totaal dertien lineaire en digitale TV-merken in Nederland: 24Kitchen, Comedy Central, Comedy Central Family, Discovery Channel, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic Channel, Nickelodeon, Spike en TLC. Daarnaast representeert BrandDeli de online video platformen WildHitz en Makers Channel. Samen zorgen deze merken voor een ongekend groot bereik. BrandDeli is verantwoordelijk voor de verkoop van zowel spot, online als Brand Partnerships.

Voor meer informatie BrandDeli:
Marion Moons  |  Trade Marketing Manager  |  T: 06 53327346  |  E: marion.moons@branddeli.nl  |  W: www.branddeli.nl
Laatste van BrandDeli

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric
Logo Momentive (voorheen SurveyMonkey)
Logo Zoom
Logo Ivanti
Logo ChargePoint
Logo Pure Storage
Logo Schneider Electric