www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 7 stimuleert innovatie met Linux-containers

Red Hat Enterprise Linux 7.2 verhoogt netwerkprestaties en biedt verbeteringen voor de ontwikkeling en implementatie van container-gebaseerde applicaties

Amsterdam, 23 november 2015 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), wereldwijd marktleider op het gebied van opensourcesoftware, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat Enterprise Linux 7.2, de nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux 7. Dit is in lijn met het doel van Red Hat om het enterprise besturingssysteem te herdefiniëren door een vertrouwd pad naar de toekomst van informatietechnologie te bieden, zonder de eisen van moderne organisaties te beperken.

De nieuwe functies en mogelijkheden richten zich op de beveiliging, networking en systeembeheer, samen met een blijvende nadruk op enterprise-ready tooling voor de ontwikkeling en implementatie van op Linux-containers gebaseerde applicaties. Daarnaast bevat Red Hat Enterprise Linux 7.2 compatibiliteit met de nieuwe Red Hat Insights, een add-on voor operationele analytics, die is ontwikkeld om de IT-efficiëntie te verhogen en de downtime te verlagen door proactief bekende risico’s en technische problemen te identificeren.

Beveiliging
Red Hat is zeer toegewijd op het gebied van security en biedt in Enterprise Linux 7.2 nieuwe beveiligingsmogelijkheden en functies aan om beter te voldoen aan de behoeftes van zijn klanten. Goede beveiliging vraagt zowel om een veilige basis als om een veilige systeemconfiguratie. OpenSCAP is een implementatie van het Security Content Automation Protocol dat systeemanalyses verricht rondom de naleving van beveiligingsbeleid. De nieuwe Open SCAP Anaconda plug-in maakt gebruik van SCAP-gebaseerde beveiligings- en configuratie-analyse gedurende het installatieproces. Dit biedt een veilige uitvalsbasis voor systeemimplementatie.

Een cruciaal onderdeel van veilige gedistribueerde systemen is het in staat zijn om de address resolution te vertrouwen die wordt uitgevoerd door DNS-servers. DNSSEC breidt DNS uit om een veilige vertrouwensketen te bieden voor address resolution. Het Red Hat Identity Management system (IdM) ondersteunt nu DNSSEC voor DNS zones.

Networking
De netwerkprestaties in Red Hat Enterprise Linux 7.2 zijn aanzienlijk verbeterd. De throughput is verdubbeld voor veel gebruiksscenario's met network function virtualization (NFV) en software defined networking (SDN). Andere verbeteringen aan het kernel networking subsysteem zijn:
  • Het tunen van de network kernel stack om de packet processing time drastisch te verbeteren en Red Hat Enterprise Linux 7.2 in staat te stellen op physical line rates te presteren bij geavanceerde (virtuele en container-) workloads.
  • De opname van de Data Plane Development Kit (DPDK), waarmee snel low-latency en high throughput maatwerkapplicaties kunnen worden ontwikkeld, die geschikt zijn voor directe packet processing in user space voor NFV en andere gebruiksscenario's. Voor deze uitbreiding werden systemen beperkt tot het uitvoeren van slechts een applicatietype (DPDK-enabled of traditional-network enabled). Andere verbeteringen in Red Hat Enterprise Linux 7.2, met name de invoer van een nieuwe bifurcated  driver, zorgen ervoor dat beide typen applicaties nu op hetzelfde systeem gehost kunnen worden, waardoor dus fysieke hardware geconsolideerd kan worden.
  • De toevoeging van TCP (DCTCP), een functie voor het oplossen van TCP-congestieproblemen in datacenters, dat soepel werkt op zowel Windows- als Red Hat Enterprise Linux-gebaseerde hosts om de doorvoer en efficiëntie te maximaliseren.

Linux containers
Red Hat Enterprise Linux 7.2 biedt vele verbeteringen aan de onderliggende container support infrastructuur. Updates zijn opgenomen voor Docker engine, Kubernetes, Cockpit en de Atomic command. Daarnaast is voor de meeste Red Hat Enterprise Linux 7.2 abonnementen Red Hat Enterprise Linux Atomic Host 7.2 beschikbaar, de nieuwste versie van Red Hat's container workload-geoptimaliseerde host-platform.

Tevens is vanaf vandaag de bèta-versie beschikbaar van Red Hat Container Development Kit 2, een verzameling van images, tools en documentatie waarmee applicatieontwikkelaars de creatie van container-gebaseerde applicaties kunnen vereenvoudigen die gecertifieerd zijn voor implementatie op Red Hat container hosts, waaronder Red Hat Enterprise Linux 7.2, Red Hat Enterprise Linux Atomic Host 7.2 en OpenShift Enterprise 3.

Systeemadministratie
Het wordt steeds complexer om een modern datacenter op grote schaal te beheren. Red Hat Enterprise Linux 7.2 bevat nieuwe en verbeterde tools om een meer gestroomlijnde systeembeheerervaring te leveren. Hoogtepunt van deze updates is de opname van Relax-and-Recover, een systeem archiveringstool waarmee beheerders lokale back-ups kunnen creëren in ISO-formaat, die centraal gearchiveerd en op afstand gerepliceerd kunnen worden voor vereenvoudigde disaster recovery.

Red Hat Insights
Red Hat Enterprise Linux 7.2 is compatibel met Red Hat Insights, een operationele analytics dienst ontworpen voor het proactieve beheer van Red Hat Enterprise Linux omgevingen. Het aanbod is zonder extra kosten beschikbaar voor maximaal 10 Red Hat Enterprise Linux 7 systemen en is ontworpen om klanten te helpen bij het opsporen van technische problemen, voordat dit de bedrijfsvoering beïnvloed. Dit wordt gedaan door infrastructuur-middelen te analyseren en door de identificatie van belangrijkste risico’s en kwetsbaarheden door middel van continue monitoring en analyse. Red Hat Insights biedt stappen die IT-managers en beheerders ondersteunen bij het reageren op en oplossen van deze problemen, en ze mogelijk in de toekomst te voorkomen.

Red Hat Enterprise Linux Server voor ARM 7.2 Development Preview
Red Hat maakt ook Red Hat Enterprise Linux Server beschikbaar voor ARM 7.2 Development Preview, die voor het eerst beschikbaar werd gemaakt voor partners en hun klanten in juni 2015. Deze Development Preview maakt nieuwe partner-hardware en extra functies beschikbaar voor de ARM-architectuur.

Quote
Jim Totton, vice president en general manager, Platforms Business Unit, Red Hat
“Met de lancering van Red Hat Enterprise Linux 7 in juni 2014 heeft Red Hat het enterprise open source besturingssysteem geherdefinieerd. Red Hat Enterprise Linux 7.2 zet deze inspanning voort en levert nieuwe mogelijkheden voor gecontaineriseerde applicatie-implementaties en belangrijke netwerkverbeteringen. Dat alles terwijl we ons blijven focussen op het leveren van een stabiel, betrouwbaar en veiliger platform voor de meest bedrijfskritische zakelijke toepassingen.”

Extra informatie

·         Lees meer over Red Hat Enterprise Linux 7.2
·         Lees over de Red Hat Container Development Kit 2 Beta
·         Lees meer over Red Hat Insights

Volg Red Hat

·         Via de Red Hat newsroom
·         Lees de Red Hat blog
·         Op Twitter
·         Op Facebook
·         Op YouTube
·         Op Google+

##

Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Peter Keijzer
Lubbers De Jong
peter@lubbersdejong.nl

Dit persbericht is ook online te vinden.

Laatste van Red Hat, Inc.
Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Red Hat versnelt petabyte-schaal object-storage voor cloud-native workloads

Red Hat OpenStack Platform 16 biedt continue community-innovatie en langdurige enterprise-ondersteuning
Takebishi integreert Wibu-System licentiebeheer en beveiliging met OPC-Server communicatie middleware voor fabrieksautomatiseringtechnologie van Mitsubishi

Nextens behaalt 40 procent marktaandeel in fiscale aangifte

Twee op de drie Europese online retailers waren in de afgelopen twee jaar genoodzaakt te lenen

Centraal Invorderingsbureau (CIB) overgenomen door coeo Inkasso, onderdeel van de beleggingsportefeuille van Waterland

Partners VIVES en Infolearn gaan e-learning voor ruim 75.000 zorgkundigen verzorgen omwille van nieuwe wetgeving

Nederlandse startup introduceert 's werelds slimste mondkapje

Bluetooth buttons helpen met anderhalve meter afstand houden
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo CRM Partners
Logo Shippeo
Logo Pure Storage