www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
Datum: (5 jaar en 96 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 7 stimuleert innovatie met Linux-containers

Red Hat Enterprise Linux 7.2 verhoogt netwerkprestaties en biedt verbeteringen voor de ontwikkeling en implementatie van container-gebaseerde applicaties

Amsterdam, 23 november 2015 – Red Hat, Inc. (NYSE: RHT), wereldwijd marktleider op het gebied van opensourcesoftware, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Red Hat Enterprise Linux 7.2, de nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux 7. Dit is in lijn met het doel van Red Hat om het enterprise besturingssysteem te herdefiniëren door een vertrouwd pad naar de toekomst van informatietechnologie te bieden, zonder de eisen van moderne organisaties te beperken.

De nieuwe functies en mogelijkheden richten zich op de beveiliging, networking en systeembeheer, samen met een blijvende nadruk op enterprise-ready tooling voor de ontwikkeling en implementatie van op Linux-containers gebaseerde applicaties. Daarnaast bevat Red Hat Enterprise Linux 7.2 compatibiliteit met de nieuwe Red Hat Insights, een add-on voor operationele analytics, die is ontwikkeld om de IT-efficiëntie te verhogen en de downtime te verlagen door proactief bekende risico’s en technische problemen te identificeren.

Beveiliging
Red Hat is zeer toegewijd op het gebied van security en biedt in Enterprise Linux 7.2 nieuwe beveiligingsmogelijkheden en functies aan om beter te voldoen aan de behoeftes van zijn klanten. Goede beveiliging vraagt zowel om een veilige basis als om een veilige systeemconfiguratie. OpenSCAP is een implementatie van het Security Content Automation Protocol dat systeemanalyses verricht rondom de naleving van beveiligingsbeleid. De nieuwe Open SCAP Anaconda plug-in maakt gebruik van SCAP-gebaseerde beveiligings- en configuratie-analyse gedurende het installatieproces. Dit biedt een veilige uitvalsbasis voor systeemimplementatie.

Een cruciaal onderdeel van veilige gedistribueerde systemen is het in staat zijn om de address resolution te vertrouwen die wordt uitgevoerd door DNS-servers. DNSSEC breidt DNS uit om een veilige vertrouwensketen te bieden voor address resolution. Het Red Hat Identity Management system (IdM) ondersteunt nu DNSSEC voor DNS zones.

Networking
De netwerkprestaties in Red Hat Enterprise Linux 7.2 zijn aanzienlijk verbeterd. De throughput is verdubbeld voor veel gebruiksscenario's met network function virtualization (NFV) en software defined networking (SDN). Andere verbeteringen aan het kernel networking subsysteem zijn:
  • Het tunen van de network kernel stack om de packet processing time drastisch te verbeteren en Red Hat Enterprise Linux 7.2 in staat te stellen op physical line rates te presteren bij geavanceerde (virtuele en container-) workloads.
  • De opname van de Data Plane Development Kit (DPDK), waarmee snel low-latency en high throughput maatwerkapplicaties kunnen worden ontwikkeld, die geschikt zijn voor directe packet processing in user space voor NFV en andere gebruiksscenario's. Voor deze uitbreiding werden systemen beperkt tot het uitvoeren van slechts een applicatietype (DPDK-enabled of traditional-network enabled). Andere verbeteringen in Red Hat Enterprise Linux 7.2, met name de invoer van een nieuwe bifurcated  driver, zorgen ervoor dat beide typen applicaties nu op hetzelfde systeem gehost kunnen worden, waardoor dus fysieke hardware geconsolideerd kan worden.
  • De toevoeging van TCP (DCTCP), een functie voor het oplossen van TCP-congestieproblemen in datacenters, dat soepel werkt op zowel Windows- als Red Hat Enterprise Linux-gebaseerde hosts om de doorvoer en efficiëntie te maximaliseren.

Linux containers
Red Hat Enterprise Linux 7.2 biedt vele verbeteringen aan de onderliggende container support infrastructuur. Updates zijn opgenomen voor Docker engine, Kubernetes, Cockpit en de Atomic command. Daarnaast is voor de meeste Red Hat Enterprise Linux 7.2 abonnementen Red Hat Enterprise Linux Atomic Host 7.2 beschikbaar, de nieuwste versie van Red Hat's container workload-geoptimaliseerde host-platform.

Tevens is vanaf vandaag de bèta-versie beschikbaar van Red Hat Container Development Kit 2, een verzameling van images, tools en documentatie waarmee applicatieontwikkelaars de creatie van container-gebaseerde applicaties kunnen vereenvoudigen die gecertifieerd zijn voor implementatie op Red Hat container hosts, waaronder Red Hat Enterprise Linux 7.2, Red Hat Enterprise Linux Atomic Host 7.2 en OpenShift Enterprise 3.

Systeemadministratie
Het wordt steeds complexer om een modern datacenter op grote schaal te beheren. Red Hat Enterprise Linux 7.2 bevat nieuwe en verbeterde tools om een meer gestroomlijnde systeembeheerervaring te leveren. Hoogtepunt van deze updates is de opname van Relax-and-Recover, een systeem archiveringstool waarmee beheerders lokale back-ups kunnen creëren in ISO-formaat, die centraal gearchiveerd en op afstand gerepliceerd kunnen worden voor vereenvoudigde disaster recovery.

Red Hat Insights
Red Hat Enterprise Linux 7.2 is compatibel met Red Hat Insights, een operationele analytics dienst ontworpen voor het proactieve beheer van Red Hat Enterprise Linux omgevingen. Het aanbod is zonder extra kosten beschikbaar voor maximaal 10 Red Hat Enterprise Linux 7 systemen en is ontworpen om klanten te helpen bij het opsporen van technische problemen, voordat dit de bedrijfsvoering beïnvloed. Dit wordt gedaan door infrastructuur-middelen te analyseren en door de identificatie van belangrijkste risico’s en kwetsbaarheden door middel van continue monitoring en analyse. Red Hat Insights biedt stappen die IT-managers en beheerders ondersteunen bij het reageren op en oplossen van deze problemen, en ze mogelijk in de toekomst te voorkomen.

Red Hat Enterprise Linux Server voor ARM 7.2 Development Preview
Red Hat maakt ook Red Hat Enterprise Linux Server beschikbaar voor ARM 7.2 Development Preview, die voor het eerst beschikbaar werd gemaakt voor partners en hun klanten in juni 2015. Deze Development Preview maakt nieuwe partner-hardware en extra functies beschikbaar voor de ARM-architectuur.

Quote
Jim Totton, vice president en general manager, Platforms Business Unit, Red Hat
“Met de lancering van Red Hat Enterprise Linux 7 in juni 2014 heeft Red Hat het enterprise open source besturingssysteem geherdefinieerd. Red Hat Enterprise Linux 7.2 zet deze inspanning voort en levert nieuwe mogelijkheden voor gecontaineriseerde applicatie-implementaties en belangrijke netwerkverbeteringen. Dat alles terwijl we ons blijven focussen op het leveren van een stabiel, betrouwbaar en veiliger platform voor de meest bedrijfskritische zakelijke toepassingen.”

Extra informatie

·         Lees meer over Red Hat Enterprise Linux 7.2
·         Lees over de Red Hat Container Development Kit 2 Beta
·         Lees meer over Red Hat Insights

Volg Red Hat

·         Via de Red Hat newsroom
·         Lees de Red Hat blog
·         Op Twitter
·         Op Facebook
·         Op YouTube
·         Op Google+

##

Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat een betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Meer informatie voor de pers
Peter Keijzer
Lubbers De Jong
peter@lubbersdejong.nl

Dit persbericht is ook online te vinden.

Laatste van Red Hat, Inc.
Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Red Hat wil Kubernetes-native security-bedrijf StackRox overnemen
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Techone breidt verder uit met overname IT-bedrijf Lancom

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven

Met het online programma ‘HR de Baas’ krijgt elk mkb-bedrijf zijn HR-administratie op orde

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Avit Group ondersteunt Houthoff in professionaliseringsslag van telefonie- en videoconference-omgeving

Poly’s DECT-headsets bieden ultieme betrouwbaarheid en helderheid in alle gesprekken

NL Leert Door stelt 4 miljoen euro subsidie beschikbaar voor technische opleiders

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

SentinelOne officiële cyberbeveiligingspartner van Aston Martin Cognizant Formula One-team

Gedetecteerde cyberdreigingen stijgen met 20% tot meer dan 62,6 miljard in 2020

Online Payment Platform voegt Mike Palm en Victor Menger toe aan management team

EDB sluit succesvol jaar van hypergroei af

Ruim 4 op de tien vindt het tijd om thuiswerkplek cyberveilig in te richten; ook rol voor werkgever weggelegd
Verstreken tijd: 5 jaar en 96 dagen

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems
Logo Vertiv
Logo Techleap.nl