www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
2482 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Sanoma wint Customer Data Award

Amsterdam, 18 november 2015 – Brancheorganisatie DDMA heeft gisteravond de Customer Data Award 2015 uitgereikt aan Sanoma. De award is een waardering voor de succesvolle wijze waarop Sanoma klantgegevens inzet om producten te verbeteren en content te personaliseren. Met de overwinning laat het mediabedrijf de drie overige genomineerden Emté, KPN en V&D achter zich.

Ewout Vis, Manager Marketing Intelligence & Big Data bij Sanoma: ‘De Customer Data Award is een geweldige waardering voor het hele datateam van Sanoma. Het laat zien dat data niet over nulletjes en eentjes gaat, maar over mensen. Mensen zitten niet continu te wachten op advertenties, dus het is de kunst om relevant te zijn. De enige manier waarop je dat kan doen, is door data-driven te werken. We combineren het surfgedrag van mensen in ons netwerk van meer dan 60 merken met onder meer abonnementsgegevens van onze tijdschriften, GPS-data, interesseprofielen en weerinformatie en tonen gebruikers op basis daarvan gepersonaliseerde content. Na een test bij VT Wonen rollen we deze aanpak nu uit over alle merken van Sanoma. We zagen namelijk niet alleen de aantallen kliks stijgen, maar ook de omzet groeien.’

Data is de toekomst
Kees Groenewoud (Cmotions), juryvoorzitter van de Customer Data Awards: ‘De aanpak van Sanoma is een perfect voorbeeld van hoe je data in kunt zetten, zodat zowel het bedrijf als de klant er voordeel van heeft. Marketing heeft alles te maken met personaliseren en relevant zijn en dus moet je als organisatie data omarmen. Sanoma loopt voor in deze ontwikkeling en toont tevens de nodige durf. Daarbij is Sanoma ook open naar consumenten over hoe wordt omgegaan met de verzamelde data. Een winnende combinatie.’

Diana Janssen, directeur van DDMA: ‘Namens DDMA feliciteer ik Sanoma met het winnen van de Customer Data Award. Ik ben er trots op dat deze innovatieve cases een podium krijgen tijdens de DDMA Data Dag. Ze laten zien dat creatief gebruik van data de ROI daadwerkelijk vergroot.’

Datadag
Als winnaar van de Customer Data Award presenteert Ewout Vis de Sanoma-case op de DDMA Data Dag, die vandaag, woensdag 18 november, plaatsvindt. Ook de andere genomineerden spreken en daarnaast laten experts als Arent van ’t Spijker van Blinklane Consulting, Joris Merks-Benjaminsen van Google en Roy Scheerder van Transavia zien hoe organisaties nieuwe kansen creëren door innovatief en intelligent gebruik van klantdata. Bekijk hier het volledige programma.

Over DDMA
DDMA (Data Driven Marketing Association) is de brancheorganisatie voor data-driven marketing met 275 leden variërend van War Child tot Heineken, van Relay42 tot Sanoma. DDMA adviseert haar leden over privacy en wetgeving en informeert ze over trends en ontwikkelingen. Het meest recente initiatief, de Data Academie, is gericht op het bijscholen van marketeers en bedrijven op het gebied van data. Daarnaast behartigt DDMA de belangen van de sector in Den Haag en Brussel.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Lubbers De Jong
Erik Molkenboer
T: 020-2050425
E: erik@lubbersdejong.nl

DDMA
Diana Janssen
T: 020-4528413
E: dianajanssen@ddma.nl

Dit persbericht is ook online beschikbaar.

Laatste van DDMA
Tempo-Team, Wehkamp en OMG winnaars DDMA E-mail Awards 2019

De National E-mail Benchmark 2019: Invoering AVG niet van invloed op open- en klikratio’s

Tempo Team, KPN en Pathé genomineerd voor Email Awards 2019

Logo Lubbers De Jong
DDMA contact

Logo DDMA

info@ddma.nl
  ddma.nl
DDMA sociaal

DDMA tweets

Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo MatrixMind
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp
Logo Schneider Electric
Logo Intermax
Logo Thinkwise
Logo ZyXEL
Logo Liquit
Logo Schneider Electric
Logo IKUU
Logo Dutchitchannel.nl

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauContentbureau