www.marcommit.nlwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
Datum: (5 jaar en 129 dagen geleden)

G DATA gekozen als launch partner voor Microsoft Cloud met Duitse databeheerder

Duitse security-leverancier versterkt strategische samenwerking met Microsoft

Ondernemingen in Europa moeten opnieuw nadenken over de opslag van hun (klant)gegevens. In Nederland treedt op 1 januari 2016 de wetswijziging in de Meldplicht Datalekken in werking, waarbij ondernemingen zwaar beboet kunnen worden in het geval van een datalek. Op 1 januari 2017 zal vergelijkbare Europese wetgeving in werking treden voor heel Europa. Hiermee wordt de vraag naar veilige cloudoplossingen in Europa steeds groter. Microsoft speelt hierop in met zijn aankondiging van Microsoft Cloud met Duitse databeheerder. Daarmee biedt Microsoft Europese bedrijven de mogelijkheid om gegevens op te slaan onder de strikte Duitse databeschermingswetten. G DATA ondersteunt de Duitse Cloud van Microsoft en zal als enige antivirus-leverancier deel uitmaken van het project met Managed Endpoint Security, een oplossing die speciaal geschikt gemaakt is voor de Microsoft Azure-architectuur.

“Veel van onze Europese zakelijke klanten zitten al lange tijd te wachten op een cloudoplossing die zich aan de strenge Duitse databeschermingswetten houdt. De vraag hiernaar zal met strengere Europese wetgeving alleen maar toenemen,” zegt Walter Schumann, bestuurslid van G DATA Software AG, na de bespreking die hij eerder deze week had met Microsoft CEO Satya Nadella. “De nauwe samenwerking tussen onze twee ondernemingen in dit strategisch belangrijke project is duidelijk: G DATA is officiële launch partner voor Microsoft Cloud met Duitse databeheerder en zal als enige partij een antimalware-oplossing voor deze cloud bieden met Managed Endpoint Security.”

Data beschermd tegen toegang van derden

G DATA vindt het zeer belangrijk om de strenge Duitse databeschermingswetten na te leven. Speciale datacenters in Frankfurt en Maagdenburg voor Microsoft Cloud met Duitse databeheerder garanderen dat gevoelige bedrijfs- en klantgegevens van partners en klanten altijd beschermd zijn tegen toegang van derden.

Achtergrondinformatie over Microsoft Cloud met Duitse databeheerder (Bron: Microsoft Duitsland)

Het aanbod:
  • Microsoft Azure, Office 365 en Dynamics CRM Online diensten van datacenters in Frankfurt en Maagdenburg in Duitsland
  • Data-uitwisseling via privénetwerk zorgt ervoor dat de data in Duitsland blijven
  • T-Systems, een dochteronderneming van Deutsche Telekom, die onder de Duitse wetgeving opereert, is de databeheerder die de toegang tot de data voor de klanten organiseert
De voordelen:
  • Verschillende opties: in de toekomst zullen Europese klanten kunnen kiezen tussen wereldwijde en lokale clouddiensten van Microsoft
  • Beveiliging: dezelfde hoge beveiligingseisen gelden als in alle Microsoft datacenters
  • Transparantie: Het is voor klanten altijd duidelijk hoe en waar hun gegevens worden verwerkt
  • Compliance: Klanten kunnen voldoen aan de lokale of Europese wetgeving op het gebied van databescherming en privacy
  • Innovatie: Klanten profiteren van de huidige service-versies van Azure, Office 365 en Dynamics CRM Online
Over G DATA
IT-beveiliging is in Duitsland uitgevonden: G DATA Software AG wordt gezien als de uitvinder van AntiVirus. Meer dan 25 jaar geleden ontwikkelde het bedrijf, dat in 1985 in Bochum werd opgericht, het eerste programma dat de strijd aanbond met computervirussen. Tegenwoordig is G DATA één van ’s werelds leidende leveranciers van IT-beveiligingsoplossingen.

Testresultaten bewijzen dat “Made In Germany” IT-beveiliging internetgebruikers de best mogelijke bescherming biedt. Consumentenbonden over de hele wereld testen sinds 2005 internet security-oplossingen. G DATA won acht van de testen van Nederlandse Consumentenbond. Ook internationaal werden vele overwinningen behaald, waaronder in Australië, België, Duitsland, Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Spanje en de Verenigde Staten.

Het productportfolio bevat beveiligingsoplossingen voor consumenten, kleine zelfstandigen, het MKB en grote ondernemingen. G DATA’s beveiligingsoplossingen zijn wereldwijd verkrijgbaar in meer dan 90 landen.

Meer informatie over G DATA en zijn oplossingen is te vinden via www.gdata.nl en www.gdata.be.
Laatste van G Data Security
AV-TEST: maximale score G DATA Internet Security voor Android

G DATA DeepRay levert een doorbraak in de strijd tegen cybercriminaliteit met behulp van Artificial Intelligence

G DATA kondigt nieuwe versie van zijn bekroonde security oplossing aan
Verstreken tijd: 5 jaar en 129 dagen
G Data Securit.. contact

Logo G Data Security

+49 234 / 97 62 - 0
  int.marketing@gdata.de
  www.gdata.nl
G Data Securit.. sociaal

G Data Securit.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise