www.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2471 volgers blijven op de hoogte!
PR: MCS PR

Synology kondigt DiskStation DS716+ aan

De perfecte NAS voor groeiende ondernemingen

Taipei, Taiwan, 13 november 2015 - Synology lanceert de Synology DS716+: een schaalbare en voor encryptie geschikte 2-bay-NAS-server met quadcore-processor en het Btrfs-bestandssysteem. De DS716+ is bedoeld voor MKB-ondernemingen die een betrouwbare en efficiënte opslag- en applicatieserver zoeken.

"De DS716+ biedt hoge prestaties en vele mogelijkheden, maar is toch extreem compact”, zegt Chad Chiang, productmanager bij Synology. “Ideaal dus voor veeleisende professionals, of ze nu een groot aantal applicaties willen draaien of een bestandsserver nodig hebben die meerdere dataverzoeken tegelijkertijd aankan, zélfs in een versleutelde omgeving.”

De DS716+ is uitgerust met 2GB RAM, twee Gigabit LAN-poorten en een 1,6GHz quadcore-processor die een snelheid van 2,08 GHz kan behalen en die tevens AES-NI-encryptie ondersteunt. De overdracht van versleutelde bestanden gaat met een leessnelheid tot 223Mb/s en de schrijfsnelheid gaat tot 137 Mb/s. De liefhebber kan bovendien ‘on the fly’ video transcoderen van H.264 4K naar 1080p.

Met zijn schijfladen die zonder schroevendraaier gemonteerd kunnen worden, ondersteuning van hot-swappable-schijven en een dubbele Gigabit LAN-poort met failover legt de DS716+ de nadruk op betrouwbaarheid en moeiteloze installatie. De drie USB 3.0-poorten zorgen voor snellere datatransmissie en met de eSATA-poort is het mogelijk om zeer snel back-ups te maken naar externe opslagmedia.

Dankzij het moderne bestandssysteem Btrfs is de DS716+ beter bestand tegen datafouten, is hij gemakkelijker te beheren en krijgen gebruikers de beschikking over geavanceerde gegevensbescherming. Daartoe biedt Btrfs point-in-time snapshot & restore, ingebouwde controle van de data-integriteit, metadata-mirroring en de mogelijkheid om quota’s toe te wijzen aan gedeelde folders.

De DS716+ draait op DiskStation Manager (DSM), het meest geavanceerde en intuïtieve besturingssysteem voor NAS-apparaten. Met toepassingen zoals back-up en netwerkbeheer biedt de DS716+ alle essentiële zakelijke diensten en draagt hij bij aan een grotere productiviteit. Voor het tweede jaar op rij mag Synology zich "PC Mag Business Choice Award winner" noemen: in ieder onderdeel van het onderzoek – onder andere betrouwbaarheid en gebruikswaarde – sleepte het bedrijf de hoogste rating in de wacht.

Prijs en beschikbaarheid
De DS716+ is per direct leverbaar. De adviesprijs bedraagt €390 (excl. BTW).

Over Synology
Synology biedt oplossingen voor netwerkopslag en IP-surveillance die een nieuwe blik werpen op databeheer en camerabewaking in het cloud-tijdperk. Synology zet de nieuwste technologieën in om betrouwbare en betaalbare oplossingen te bieden voor de centrale opslag van gegevens, eenvoudige back-ups, het delen van bestanden en professionele surveillance. Synology streeft naar innovatie en de best mogelijke klantenservice. Voor meer informatie: www.synology.nl

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Marguérite van der Heijden, tel. 023 - 562 82 08, e-mail marguerite@mcspr.nl