www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (6 jaar en 107 dagen geleden)

Reeleezee maakt financiële gegevens en boekhoudfuncties beter benaderbaar

Met nieuwe REST-API financiele en boekhoudkundige data direct ontsluitbaar

Breukelen, 12 november 2015 –Reeleezee vereenvoudigt het opvragen van financiële gegevens uit zijn eigen boekhoudoplossing door applicaties van derden. Tegelijkertijd vergroot de online business solutions provider het aantal boekhoudfuncties die aangeroepen kunnen worden.  Met de nieuwe Reeleezee REST-API – een Application Program Interface, gebaseerd op het restfull-principe – zijn vrijwel alle financiële en boekhoudkundige data direct ontsluitbaar en realtime opvraagbaar.

De nieuwe REST-API verschaft ontwikkelaars van koppelingen een technische interface die hen meer mogelijkheden biedt dan de huidige SOAP/XML API. Om voor iedere Reeleezee-gebruiker al zijn administratiegegevens te kunnen ontsluiten, waar en wanneer hij dat wil, is het noodzakelijk dat andere softwareprogramma’s, door middel van koppelingen, toegang hebben tot de financiële gegevens in de boekhouding van de gebruiker. Dit is mogelijk door de REST-API. Deze nieuwe Reeleezee API biedt een grote uitbreiding in de gegevens en functies die aangeroepen kunnen worden; al met al meer dan honderd verschillende webservice-functies. De REST-API voldoet aan de huidige de-facto industriestandaard voor koppelmogelijkheden met cloud-software (SaaS).

Ecocenter
Reeleezee heeft de partijen die koppelingen leveren voor het ontsluiten van gegevens en functionaliteit overzichtelijk samengebracht in zijn nieuwe Ecocenter. Hieronder vallen naast de actieve koppelingen die Reeleezee tot stand heeft gebracht met de drie grootste banken in Nederland, ook koppelingen van andere partijen op basis van het bestaande en nieuwe API-gebruik. Voorbeelden hiervan zijn leveranciers van kassasystemen, factuurprogramma’s, financiële rapportagetools, webshops of salarisadministratieprogramma’s. Nieuwe leveranciers worden uitgenodigd een koppeling te maken die vervolgens ook kan worden opgenomen in het Reeleezee Ecocenter.

Betrouwbaar koppelen

Veiligheid en betrouwbaarheid blijven voor Reeleezee een hoge prioriteit hebben. Eerder werd Reeleezee al met het Zeker Online keurmerk gecertificeerd en het bedrijf heeft zelf een Internal Control Framework (ICF). Met de nieuwe REST-API kan vanaf begin 2016 ook gebruik worden gemaakt van OAuth 2.0 (Open Authorization) loginbeveiliging, de standaard op het gebied van authenticatie die ook door Google en Facebook wordt gebruikt.

Over Reeleezee
De mkb-ondernemers en hun accountants- en administratiekantoren digitaliseren hun bedrijfsprocessen vanwege kostenvoordelen en voortschrijdende techniek. Reeleezee verschaft hen daarbij realtime zakelijk inzicht, zodat businessbeslissingen beter en sneller te nemen zijn, zij future proof zijn en zich kunnen concentreren op het uitbreiden van hun business. De producten en diensten van Reeleezee onderscheiden zich in smart gebruiksgemak waarbij de bedrijfsprocessen meegroeien met de behoefte van de gebruiker. Accountants- en administratiekantoren maken ook gebruik van de online diensten van Reeleezee voor snelle invoermogelijkheden, uitgebreide rapportages, overzichten van mutaties en andere zakelijke informatie om hun klanten beter te adviseren. Het innovatieve bedrijf werkt met solide en redundante datacentra in Europa, zodat alle data van klanten veilig in de cloud wordt bewaard en de continuïteit van de bedrijfsvoering wordt gewaarborgd. Reeleezee is opgericht in 2001 en heeft sindsdien een toonaangevende rol in de accountancywereld. Het klantenportfolio van Reeleezee bestaat onder meer uit: Mazars, MTH Accountants & Adviseurs, Vanhier, Koeleman en HLB Van Daal & Partners. Reeleezee heeft zijn hoofdkantoor gevestigd in Breukelen en heeft ook kantoren in Turkije en India. Bij Reeleezee werken 55 medewerkers. Reeleezee heeft het Zeker-Online Keurmerk. Less effort, more business. Accountancy verandert, verander mee. Kijk voor meer informatie op www.reeleezee.nl .

Dit persbericht is ook online te vinden.

Meer informatie voor de pers:

Reeleezee
Roemer Mol
T 0346 258080
E RoemerMol@reeleezee.nl

Lubbers De Jong
Margreet Poolman
T 020 2050422
E margreet@lubbersdejong.nl
Laatste van Reeleezee
Reeleezee biedt nu de digitale deponering van de publicatiejaarrekening Middelgroot inclusief controleverklaring en digitale ondertekening

Connected kassa is koppel- en datacentrum voor onderneming