Contentbureauwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
Datum: (5 jaar en 126 dagen geleden)
PR: Yellow Communications

Hoogwaardige service staat of valt met draadloos internet

Van der Valk Hotel bedient duizenden gasten met nieuw razendsnel gratis netwerk.

Goed draadloos internet is voor de horeca ongelooflijk belangrijk geworden. Wie niet kan bieden wat klanten verwachten, wordt publiekelijk op de vingers getikt. Het Van der Valk Hotel Schiphol gaat hierin tot het uiterste en implementeerde daarom een Smart WiFi installatie van Ruckus Wireless.

Gebruik van WiFi is voor hotelgasten en bezoekers van conferenties bij het Van der Valk Hotel Schiphol aan de snelweg A4 inmiddels een eerste levensbehoefte. “Rond de tijdstippen van het ontbijt en diner maken dagelijks honderden gasten van het gratis WiFi-netwerk gebruik", zegt hoteldirecteur Bill van der Valk. “De capaciteit van het oude netwerk was ontoereikend geworden. In een wereld waarin iedereen een smartphone heeft, moet je kunnen beschikken over een razendsnelle verbinding.”

“Tegenwoordig werken we nauwelijks nog met papier. Klanten willen geïnformeerd worden via een mobiel apparaat en dat levert Van der Valk ook voordelen op”, vertelt Van der Valk. Als voorbeeld noemt hij het uitserveren van online mobiele enquêtes. “Met papier is het doen van dergelijk kwalitatief onderzoek veel inefficiënter.”

Duizenden apparaten simultaan online
Voor de implementatie maakte Van der Valk gebruik van ICT-partner Van Staalduinen Automatisering (VSA), die in andere hotels van de keten soortgelijke implementaties heeft gedaan. Verschil is wel dat het nu gaat om de nieuwste typen access points, vertelt accountmanager Marcel Rona van VSA. “We hebben twintig ZoneFlex 710 access points geïnstalleerd, de enige die beschikken over een 4x4 antennesysteem. Het voordeel hiervan is dat deze veel meer connecties aankunnen dan een conventioneel access point. Per zaal hangen nu vier tot vijf 710’s die samen per ruimte met gemak tot 2500 apparaten kunnen bedienen.”

De ultieme testcase
De implementatie van de access points werd binnen een dag afgerond. Begin november werd de veerkracht van het vernieuwde WiFi-netwerk direct op de proef gesteld, vertelt Van der Valk. “Door dichte mist bij Schiphol vingen we honderden gestrande reizigers op, die allen het bezorgde thuisfront via mobiel en tablet wilden informeren. Met name Aziatische reizigers gebruikten daarvoor data-intensieve tools als FaceTime. Het netwerk heeft dit zonder problemen afgehandeld.”

Bij optimale capaciteit zijn draadloos snelheden tot 1500 Mbps mogelijk. “Vaak is dan de internetaansluiting de bottleneck. In anticipatie hierop, is daarom ook de fysieke bandbreedte bij Van der Valk verbreed”, zegt Rona.

Hoogstaande ondersteuning
“Dit jaar heeft VSA bewust voor Ruckus Wireless gekozen omdat zij de techniek als geen ander beheersen. WiFi is voor hen de core business en dat merk je in alles. Niet alleen de producten zijn goed, maar ook de ondersteuning en de distributiepartners zijn van hoog niveau. Wij worden voorzien van gedegen advies. Bij andere merken is het nog wel eens zo dat niemand weet hoe de producten precies werken; bij Ruckus en zijn partners zal dat nooit het geval zijn.”, aldus de accountmanager.

Van der Valk kan voortaan snel extra nieuwe netwerken (SSID’s) aanmaken en heeft fijnmazige controle over de beschikbaar te stellen bandbreedte, zodat overbelasting voorkomen wordt. “Als een verbinding goed werkt, hoor je gasten niet. Maar als de verbinding niet oké is, stromen de klachten binnen. Niet alleen intern maar ook via sociale media”, zegt Van der Valk. “In mijn optiek hoort goed WiFi daarom bij het totaalplaatje van diensten die een hotelketen aanbiedt.”

OVER RUCKUS WIRELESS
Ruckus Wireless, Inc. (NYSE: RKUS) maakt WiFi gewoon beter voor meer dan 61.000 enterprises, serviceproviders, overheden en het midden- en kleinbedrijf wereldwijd. Het bedrijf focust op technologische innovatie, een waardevol partnerlandschap en klantservices en biedt zo de best mogelijke draadloze ervaring voor de meest uitdagende indoor en outdoor omgevingen. Het Smart WiFi-platform van Ruckus levert schaalbare, high-performance WiFi met eenvoudig beheer voor lokale WiFi en WiFi via de cloud plus een breed aanbod aan nieuwe diensten voor inloggen, beleid, locatiediensten en analytics waarmee organisaties nieuwe zakelijke uitdagingen aankunnen. Kijk voor meer informatie op: www.ruckuswireless.com.

Voor meer persinformatie en beeldmateriaal:
Yellow Communications, Majoy Koetsier-Juriaans, telefoon +31 (0)23 555 3424, e-mail majoy@yellow-communications.com of ruckuswireless@yellow-communications.com.
Laatste van Brocade-Ruckus Wireless
Ruckus komt key partners tegemoet met vereenvoudigde channel programma’s

Ruckus introduceert betaalbare, high-performance WiFi voor de vrijetijdsbranche

Ruckus breidt high-performance netwerkinfrastructuur aanbod uit voor zowel vaste als draadloze verbindingen
Verstreken tijd: 5 jaar en 126 dagen

Logo Yellow Communications
Brocade-Ruckus.. contact

Logo Brocade-Ruckus Wireless

Brocade-Ruckus.. sociaal

Brocade-Ruckus.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo QuandaGo
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo QuandaGo
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Moneezy
Logo evisit
Logo Quinyx
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo Dataplace
Logo Postex Nederland B.V.
Logo RoSecure
Logo Postex Nederland B.V.
Logo Guardian360 bv
Logo PEAK-IT
Logo devolo
Logo Thinkwise