Veilig betalen en snelle levering belangrijkst in IT-voorziening retailer

Onderzoek: consument wil producten snel in huis en eenvoudig kunnen terugsturen

Veenendaal, 11 november 2015 – Bij het online shoppen hecht de consument significant de meeste waarde aan veilige en betrouwbare betaalmogelijkheden (70%) en een snelle levering (64%). Dit blijkt uit onderzoek van HSO, leverancier van onder andere innovatieve ERP- en CRM-oplossingen. HSO vroeg aan ruim 1.000 consumenten wat zij het meest op prijs stellen bij het online kopen van producten. Om deze dienstverlening waar te kunnen maken, wordt de combinatie van een ERP- en CRM-oplossing steeds belangrijker.

Naast deze eisen spelen ook de laagste prijs (57%), een goede ruil- en retourservice (52%) en een goede klantenservice (42%) een grote rol bij de keuze voor een bepaalde webshop. Een klein gedeelte (11%) laat zijn keuze bij het online shoppen beïnvloeden door persoonlijke aanbiedingen.

Hans Broer, Marketing Manager bij HSO, over de resultaten: “De consument van vandaag wil veilig kunnen betalen, een snelle levering, goede service en daar bovenop het product eenvoudig kunnen ruilen of terugsturen. Hierbij is in het huidige digitale tijdperk een goede IT-voorziening onmisbaar. Juist de combinatie van een ERP- en CRM-oplossing geeft retailers de instrumenten om het verschil te maken. Dit zorgt voor inzicht in de individuele klant, waardoor dienstverlening kan worden toegespitst op de klant met als resultaat dat de relatie wordt verstevigd. Daarnaast staat deze combinatie aan de basis om producten snel te kunnen leveren, maar ook eenvoudig te retourneren. Hiermee realiseren retailers een optimale aanpak van het relationele en transactionele deel van het proces.”

In het whitepaper ‘Inspelen op de veranderende klant binnen de retail’ wordt ingegaan op hoe de consument anno nu steeds veeleisender wordt. Het whitepaper geeft retailers handvatten over hoe zij deze uitdagingen het hoofd kunnen bieden door hun ERP- en CRM-oplossing op een slimme manier te combineren. Het whitepaper is gratis te downloaden.

HSO zal ook aanwezig zijn tijdens de expo Microsoft FutureProef, dat gehouden wordt van 12 tot en met 22 november in Amsterdam. Tijdens het event wordt ingegaan op welke kansen nieuwe slimme technologie biedt voor retailers. Centrale thema’s zijn het verbeteren van klant- en winkelervaring en van data naar inzichten en acties. Meer informatie is beschikbaar op de website van Microsoft FutureProef.

Over HSO
HSO is sinds 1989 een Microsoft Solution Integrator en uitgegroeid tot een succesvol ICT-bedrijf met meer dan 500 medewerkers en vestigingen in Europa, Noord-Amerika en Azië. HSO houdt zich bezig met implementatie, beheer, optimalisatie en onderhoud van Microsoft Dynamics AX, Microsoft Dynamics CRM, SharePoint, Office 365 en BI-oplossingen. Dat doet HSO voor zowel Nederlandse organisaties als voor wereldwijd opererende multinationals in de branches retail, groothandel, industrie en technische en zakelijke dienstverleners. HSO behoort tot de Microsoft Dynamics Inner Circle en is in het trotse bezit van het predicaat ‘Meest klantgerichte partner van Microsoft’. Meer informatie over HSO is te vinden op http://www.hso.nl of volg HSO op Twitter via @HSO_NL

Marcommit
Femke Jansen