www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
PR: Wisse Kommunikatie

Akamai introduceert Cloud Networking voor betere en snellere verbinding met bijkantoren

Nieuwe diensten voor het verbeteren van applicatieprestaties, connectiviteit en veiligheid van Hybrid WAN en Direct Internet Access (DIA)

Amsterdam, 10 november 2015Akamai Technologies, wereldwijd leider in Content Delivery Network-diensten (CDN), ziet een groeiend aantal ondernemingen internet gebruiken om hun traditionele Wide Area Network (WAN)-architectuur op een hoger plan te brengen. Daarom presenteert het bedrijf vandaag Akamai Cloud Networking. Dit is een wereldwijd beschikbaar, geïntegreerd systeem, ontworpen om de end-to-end betrouwbaarheid en prestaties van zowel IP-VPN's alsook cloud en SaaS-applicaties te waarborgen, met behoud van veiligheid en compliance van deze bedrijven.

De toenemende afhankelijkheid van internet voor toegang tot bedrijfsapplicaties – inclusief bedrijfskritische Software-as-a-Service (SaaS) en cloud-gebaseerde applicaties – stelt bijkantoren voor nieuwe uitdagingen op het vlak van connectiviteit, applicatieprestaties en beveiliging. Bedrijven die gebruikmaken van Direct Internet Access (DIA)-breakouts en Hybrid WAN’s voor het vergroten van hun bandbreedte, hebben behoefte aan een snelle, betrouwbare en veilige verbinding. Deze verbinding moet voldoen aan de eisen die aan de toenemende diversiteit van zakelijke applicaties worden gesteld.

Akamai Cloud Networking heeft speciaal voor Communication Service Providers (CSP's), Network Service Providers (NSP's) en leveranciers van netwerkinfrastructuur ‘building blocks’ ontworpen. Deze zorgen ervoor dat de bestaande WAN-capaciteit kan worden geoptimaliseerd, de inzet van hybride netwerkarchitecturen eenvoudiger is en voor enterprise-klanten DIA kan worden gerealiseerd. Via strategische samenwerking met Cisco en Riverbed heeft Akamai aangetoond dat zijn optimalisatietechnologie voor internetverkeer en caching binnen bedrijfsnetwerken kan worden toegepast. Met de introductie van Akamai Cloud Networking breidt het bedrijf zijn portfolio uit met functionaliteit voor de optimalisatie van internetverkeer, SaaS- en Cloud Accelaration en Secure Web Gateway.

"Het doel van Akamai Cloud Networking is onze partners te helpen de transformatie van bedrijfsnetwerken te realiseren door nevenvestigingen en afgelegen kantoren te voorzien van een snelle, betrouwbare en veilige, directe internetverbinding", aldus Willie Tejada, senior vice-president en general manager Cloud Networking bij Akamai. "Met deze oplossing kunnen onze partners enterprise-klanten direct helpen hun internet te verbeteren. Op die manier kunnen applicaties sneller worden ontwikkeld, terwijl de bedrijfsveiligheid op peil blijft, kosten dalen en de verbinding met de cloud naadloos verloopt.”

Cloud Networking diensten van Akamai omvatten:

Optimalisatie internetverkeer: SLA-gedreven route- en TCP-optimalisatie zijn bedoeld om een betrouwbare, high-throughput packet delivery te bieden via internet. Hierbij wordt gebruikgemaakt van het Akamai Intelligent Platform.

SaaS- en cloudversnelling: Caching, data-deduplicatie, Quality-of-Service (QoS) en internetverkeeroptimalisatie over het Akamai Intelligent Platform zijn ontworpen voor de versnelling van welke SaaS- of cloudoplossing dan ook.

Secure Web Gateway: Cloud-gebaseerde outbound webfiltering en inkomende malware-beveiliging met volledige identiteitsintegratie is ontworpen om de veiligheidsvoorschriften van het bedrijf te waarborgen, zonder dat de prestaties eronder lijden. De recente overname van Bloxx, leverancier van Secure Web Gateway (SWG)-technologie, ondersteunt deze mogelijkheden.

Over Akamai
Als wereldwijd leider in Content Delivery Network-diensten (CDN), zorgt Akamai dat het internet snel, betrouwbaar en veilig is voor zijn klanten. De geavanceerde oplossingen voor web performance, mobile performance, cloud security en media delivery van Akamai veranderen de manier waarop organisaties entertainment- en gebruikerservaringen optimaliseren voor elk apparaat, waar dan ook. Om te zien hoe de oplossingen van Akamai en zijn team van internetexperts organisaties helpen om faster forward te gaan, kijk op www.akamai.com of blogs.akamai.com en volg @Akamai op Twitter.

Whizpr
Paul Maris / Marjan Schrader
Tel: 0317 - 410 483
E-mail: akamai@whizpr.nl
Laatste van Akamai
Maunt lanceert glasvezel webshop

Raspberry Pi competitie 2020 succesvol afgesloten met digitale finale

Razer brengt Blade 15 Studio Edition uit voor ontwerpers

Automatische personenteller Stoplichtzuil maakt handhaving coronamaatregelen eenvoudig

Dataiku introduceert gratis online tool voor ontwikkelen AI-vaardigheden

Kunstenaars maken persoonlijke geheugensteuntjes om goede gewoontes vol te houden

Online Payment Platform geselecteerd voor nieuw Techleap.nl Rise programma voor veelbelovende Nederlandse scale-ups

Nieuwe startup Coach Circle biedt hét online platform om coaching toegankelijk en transparant te maken

Topondernemers helpen de meest veelbelovende scale-ups van Nederland met ambitieus programma Techleap.nl Rise

Webinar: “De rol van platformen in de digitalisering van retail”

Primeur: Corona veilige intercom voor gebruiker en installateur
Zoom verwelkomt Velchamy Sankarlingam als President of Product and Engineering

Red Hat brengt Java naar Kubernetes met Quarkus: een volledig ondersteunde runtime voor cloud-native development

Aruba breidt Instant On-portfolio uit ter ondersteuning continuïteit kleine organisaties

Lubbers De Jong versterkt managementteam met Gijs Toxopeus en Isrid van Geuns

Leiders in voertuigtelematica Geotab en Webfleet Solutions introduceren een gezamenlijk ontwikkeld Commercial Mobility Recovery Dashboard

Schoevers ziet vraag naar Virtual Assistants flink stijgen

Yellowtail en IFS breiden partnership uit om EOI-mogelijkheden voor klanten sterk te vergroten

Drie kwart van de Nederlanders twijfelt aan betrouwbaarheid online informatie over financiële producten

Milšped Group kiest Shippeo om klanten tegemoet te komen in vraag naar real-time transport visibility

Iemand thuis bij pakketbezorging? Nóg belangrijker tijdens de coronacrisis

ConnectWise IT Nation Explore gaat virtueel

SentinelOne breidt opnieuw uit

Trend Micro onderzoek constateert gebrek aan vertrouwen binnen de cybercriminele onderwereld
Akamai contact

Logo Akamai

+31-208881050
  www.akamai.com
Akamai sociaal

Akamai tweets

Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo BIT
Logo Sharp Electronics Nederland
Logo commercetools