www.LVTPR.comwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
2476 volgers blijven op de hoogte!
PR: Wisse Kommunikatie

Akamai introduceert Cloud Networking voor betere en snellere verbinding met bijkantoren

Nieuwe diensten voor het verbeteren van applicatieprestaties, connectiviteit en veiligheid van Hybrid WAN en Direct Internet Access (DIA)

Amsterdam, 10 november 2015Akamai Technologies, wereldwijd leider in Content Delivery Network-diensten (CDN), ziet een groeiend aantal ondernemingen internet gebruiken om hun traditionele Wide Area Network (WAN)-architectuur op een hoger plan te brengen. Daarom presenteert het bedrijf vandaag Akamai Cloud Networking. Dit is een wereldwijd beschikbaar, geïntegreerd systeem, ontworpen om de end-to-end betrouwbaarheid en prestaties van zowel IP-VPN's alsook cloud en SaaS-applicaties te waarborgen, met behoud van veiligheid en compliance van deze bedrijven.

De toenemende afhankelijkheid van internet voor toegang tot bedrijfsapplicaties – inclusief bedrijfskritische Software-as-a-Service (SaaS) en cloud-gebaseerde applicaties – stelt bijkantoren voor nieuwe uitdagingen op het vlak van connectiviteit, applicatieprestaties en beveiliging. Bedrijven die gebruikmaken van Direct Internet Access (DIA)-breakouts en Hybrid WAN’s voor het vergroten van hun bandbreedte, hebben behoefte aan een snelle, betrouwbare en veilige verbinding. Deze verbinding moet voldoen aan de eisen die aan de toenemende diversiteit van zakelijke applicaties worden gesteld.

Akamai Cloud Networking heeft speciaal voor Communication Service Providers (CSP's), Network Service Providers (NSP's) en leveranciers van netwerkinfrastructuur ‘building blocks’ ontworpen. Deze zorgen ervoor dat de bestaande WAN-capaciteit kan worden geoptimaliseerd, de inzet van hybride netwerkarchitecturen eenvoudiger is en voor enterprise-klanten DIA kan worden gerealiseerd. Via strategische samenwerking met Cisco en Riverbed heeft Akamai aangetoond dat zijn optimalisatietechnologie voor internetverkeer en caching binnen bedrijfsnetwerken kan worden toegepast. Met de introductie van Akamai Cloud Networking breidt het bedrijf zijn portfolio uit met functionaliteit voor de optimalisatie van internetverkeer, SaaS- en Cloud Accelaration en Secure Web Gateway.

"Het doel van Akamai Cloud Networking is onze partners te helpen de transformatie van bedrijfsnetwerken te realiseren door nevenvestigingen en afgelegen kantoren te voorzien van een snelle, betrouwbare en veilige, directe internetverbinding", aldus Willie Tejada, senior vice-president en general manager Cloud Networking bij Akamai. "Met deze oplossing kunnen onze partners enterprise-klanten direct helpen hun internet te verbeteren. Op die manier kunnen applicaties sneller worden ontwikkeld, terwijl de bedrijfsveiligheid op peil blijft, kosten dalen en de verbinding met de cloud naadloos verloopt.”

Cloud Networking diensten van Akamai omvatten:

Optimalisatie internetverkeer: SLA-gedreven route- en TCP-optimalisatie zijn bedoeld om een betrouwbare, high-throughput packet delivery te bieden via internet. Hierbij wordt gebruikgemaakt van het Akamai Intelligent Platform.

SaaS- en cloudversnelling: Caching, data-deduplicatie, Quality-of-Service (QoS) en internetverkeeroptimalisatie over het Akamai Intelligent Platform zijn ontworpen voor de versnelling van welke SaaS- of cloudoplossing dan ook.

Secure Web Gateway: Cloud-gebaseerde outbound webfiltering en inkomende malware-beveiliging met volledige identiteitsintegratie is ontworpen om de veiligheidsvoorschriften van het bedrijf te waarborgen, zonder dat de prestaties eronder lijden. De recente overname van Bloxx, leverancier van Secure Web Gateway (SWG)-technologie, ondersteunt deze mogelijkheden.

Over Akamai
Als wereldwijd leider in Content Delivery Network-diensten (CDN), zorgt Akamai dat het internet snel, betrouwbaar en veilig is voor zijn klanten. De geavanceerde oplossingen voor web performance, mobile performance, cloud security en media delivery van Akamai veranderen de manier waarop organisaties entertainment- en gebruikerservaringen optimaliseren voor elk apparaat, waar dan ook. Om te zien hoe de oplossingen van Akamai en zijn team van internetexperts organisaties helpen om faster forward te gaan, kijk op www.akamai.com of blogs.akamai.com en volg @Akamai op Twitter.

Whizpr
Paul Maris / Marjan Schrader
Tel: 0317 - 410 483
E-mail: akamai@whizpr.nl
Persberichten van donderdag 14 november 2019
Zo maak je van Black Friday een positieve klantervaring

devolo Magic 1 WiFi mini: kleine adapter, krachtige WiFi

Eerste Managed DNS Security-dienst nu beschikbaar op Nederlandse markt

Eten belangrijker dan cadeaus tijdens de feestdagen

Oracle opent Gen 2 Cloud-regio in Nederland

ThousandEyes lanceert collectief inzicht in wereldwijde internetprestaties

Onderzoek ThousandEyes: opvallende verschillen in prestaties tussen AWS, GCP, Azure, Alibaba en IBM Cloud

Henk Nijland benoemd als Directeur Operations van Bizway

Ouderwets huishoudboekje nog steeds populair voor financiële administratie

Fortinet breidt dynamische cloud-beveiliging uit in Azure

Makkelijker je weg vinden in het buitenland met nieuwe vertaalfunctie in Google Maps
ICT-Partners West vestigt zich in Hoofddorp

Citrix benoemt Bronwyn Hastings tot Senior Vice President van het wereldwijde verkoopkanaal en ecosysteem

Interxion stelt Hans Horn aan als Manager Channel & New Business Nederland

KnowBe4 lanceert nieuw partnerprogramma en partnerportaal

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Human Capital Management om hun zakelijke activiteiten te transformeren

Grote organisaties in EMEA kiezen voor Workday Financial Management

Dataplace neemt Datacenter Nedzone over

Sitecore gebruikt de kracht van AI voor het automatiseren van personalisering op schaal

Sartorius verbetert leverbetrouwbaarheid en klantervaring met Celonis Process Mining

Dell Technologies On Demand biedt op gebruik gebaseerde en as-a-service-modellen

Dell Technologies zet stap naar autonome infrastructuur met Dell EMC PowerOne

Dell Technologies stelt zich nieuwe doelen voor maatschappelijke verandering in 2030

Op 1 januari gaat nieuw btw-identificatienummer in

Za-Zo:  Alleen aanleveren

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

Contentbureauwww.LVTPR.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl