www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.nl
Datum: (5 jaar en 121 dagen geleden)
PR: Media Profiler

Oger opent nieuwe interactieve online specialty store

Luxury merk gebruikt nieuw e-commerce platform voor betere service en groeiambities

Amsterdam, 10 november 2015 – Oger Fashion heeft een compleet nieuw e-commerce platform gelanceerd om de service en interactie richting klanten verder te verbeteren. Het luxury kledingmerk zet met een gepersonaliseerde websitebeleving en omnichannel klantcontact een belangrijke stap in haar ambitie om een online speciality store te worden. Het Amsterdamse familiebedrijf neemt zo een leidende rol in de online luxury-markt.

Oger speelt met het nieuwe online platform in op de groeikansen van e-commerce in de luxury markt. Uit het onderzoek ‘The Luxury Opportunity’ van Deloitte eerder dit jaar blijkt dat vooral ‘Millennials’ in de leeftijd 18-34 jaar bovengemiddeld veel tijd online doorbrengen, zeer modebewust zijn en nieuwe trends vooral ontdekken via online kanalen en social media. Van deze doelgroep voor luxeproducten doet 58 procent luxury aankopen online, blijkt uit het onderzoek. “Desondanks bieden maar weinig luxury merken echt interactieve e-commerce activiteiten en dus zien we enorme groeikansen voor onze e-commerce business”, zegt directielid Björn Hillerström bij Oger. “We geloven dat we de winkelervaring en relatie met onze klanten kunnen versterken met online diensten. Fashion betekent niet alleen constant vernieuwen in de collectie maar ook in de manier waarop we klanten bedienen.”

Gepersonaliseerde beleving
De tijd is volgens e-commerce manager Rick Hoving bij Oger rijp voor de volgende stap in online luxury retail. “Enkel online aanwezig zijn, is niet genoeg meer”, vindt Hoving. “Elke klant heeft eigen wensen en met ons nieuwe platform willen hen een optimale klantervaring geven. Onze nieuwe website is meer dan een webshop. Bezoekers krijgen een gepersonaliseerde websitebeleving en worden op basis van hun klantprofiel geholpen met selecties naar hun favoriete merken en beschikbare maten. Daarmee krijgt de webshop meer de functie van Personal Advisor die op onze winkelvloer wordt gekenmerkt door een goede relatie en enorme kennis van de klant.”

Het nieuwe platform
Het nieuwe platform is een aanvulling op de servicegerichte manier van werken waar de winkels van Oger om worden geprezen. “Klanten willen producten zien en voelen, contact leggen met onze medewerkers en hun aankopen direct in huis hebben”, zegt Hoving. “Om deze wensen ook online mogelijk te maken, hebben we in een pilot gewerkt aan een online videodienst in samenwerking met het Nederlandse bedrijf HidashHi. Zo kunnen klanten binnenkort ook online persoonlijk visueel contact leggen met een Personal Advisor in de winkel. Op het nieuwe platform werken we ook met een koppeling met de populaire berichtenservice WhatsApp. Verder bieden we een same-day delivery service in Amsterdam en omgeving en gaan we volgend jaar experimenteren met spoedleveringen en avondleveringen. We zullen het scala aan bezorgopties steeds verder uitbreiden.”

Basis voor groei
De nieuwe website van Oger is een volledig nieuw gebouwd e-commerce platform dat de volgende stap voor bedrijf betekent en dient als basis voor groei. “Met het nieuwe platform hebben we onze dienstverlening kunnen uitbreiden met een Online Outlet, kunnen we onze internationale klanten beter bedienen en laten we op korte termijn ook de langgekoesterde wens voor een abonnementsvorm voor vaste klanten in vervulling gaan. Met dit nieuwe platform gaan we Oger positioneren als een e-commerce gedreven organisatie en gebruiken we moderne technologie om klanten dus nog beter van dienst te zijn.”

##

Over Oger Fashion
Oger Fashion ontwikkelt en produceert al 25 jaar eigen kledingcollecties in Italië en presenteert menswear van vrijwel alle Italiaanse topmerken in de Oger stores in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Antwerpen en via de webwinkel Oger.nl. Exclusieve womenswear is verkrijgbaar bij Oger Donna in Amsterdam. De franchisestore van Corneliani staat eveneens in Amsterdam en de Outlet Store is gevestigd in Haarlem. De Oger Holding is in 1989 opgericht door Oger Lusink die zijn eerste herenmodezaak opende in de Amsterdamse P.C. Hooftstraat. Het bedrijf is uitgegroeid tot een onderneming met acht stores en een corporate divisie. Oger is een familiebedrijf waarin de zoons Sander (brand director) en Martijn (creative & buying director) mede-eigenaren zijn en in de toekomst het stokje van hun vader zullen overnemen.

Informatie: www.oger.nl

Voor de redactie (niet voor publicatie)

Voor meer informatie, beeldmateriaal (winkels of website) of andere informatie over Oger of dit persbericht kunt u contact opnemen met:

Britt Glas
Coördinator Marketing & communicatie
Telefoon: 0299 471 151
Mail: britt@oger.nl

Oger hoofdkantoor
Kwadijkerkoogweg 23
1442 LA Purmerend
www.oger.nl

PR-contacten:
Media Profiler
Rene Frederick
Telefoon: 088 776 3434
Mail: oger@mediaprofiler.nl
Laatste van Oger Fashion
Oger heropent grootste afdeling voor luxe maatwerkkleding in Europa

Oger opent nieuwe interactieve online specialty store
Verstreken tijd: 5 jaar en 121 dagen
Oger Fashion contact

Logo Oger Fashion

www.oger.nl
Oger Fashion sociaal

Oger Fashion tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4