www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

Centric ondertekent manifest en samenwerkingsconvenant voor veilige software

Gouda, 9 november 2015 - Centric heeft als eerste leverancier van productsoftware het manifest Grip op Secure Software Development (SSD) ondertekend. Ook heeft Centric het samenwerkingsconvenant van het Centrum Informatiebeveiliging en Privacybescherming (CIP) ondertekend en treedt hiermee toe als kennispartner.

Het CIP ondersteunt organisaties bij het borgen van informatiebeveiliging en privacy. Veilige software levert daar een belangrijke bijdrage aan. CIP heeft daarom in samenwerking met overheidsorganisaties en marktpartijen het manifest Grip op Secure Software Development (SSD) opgesteld.

Door ondertekening van het manifest geeft Centric aan de methode en het normenkader waar mogelijk toe te passen binnen de organisatie. Als kennispartner levert Centric daarnaast een actieve bijdrage aan de kennisopbouw om de informatievoorziening van organisaties veilig te krijgen en te houden.

Focus op security bij ontwikkeling van de software
Freddie Veltmaat, Chief Technology Officer van Centric: “Klanten moeten kunnen vertrouwen op de integriteit, beschikbaarheid en vertrouwelijkheid van de gegevens en diensten die zij gebruiken. Centric heeft daarom een sterke focus op security en de bescherming van gegevens bij de ontwikkeling van de software.”

Vaste richtlijnen zijn hierbij niet altijd te geven, omdat gepaste veiligheidsmaatregelen per situatie verschillen. Veltmaat: “Het is daarom belangrijk om met gebruikers van gedachten te wisselen. Grip op SSD biedt hiervoor het juiste kader. Als kennispartner kunnen we bovendien een actieve bijdrage leveren. Centric-professionals gaan deelnemen aan werkgroepen als Requirements voor mobiele applicaties en Testen.”

CIP: ‘blij met toetreding Centric’
Ad Reuijl, directeur van het Centrum Informatiebeveiliging en Privacybescherming: “We zijn erg blij met de toetreding van Centric. Veel overheidsinstellingen zijn klant en in die sector spelen veel risico’s. Kleinere gemeentes hebben vaak onvoldoende mankracht om de juiste maatregelen te treffen. Des te belangrijker dat een partij als Centric met ons in zee gaat en haar kennis deelt.”

‘Samen houden we privacy en security op de agenda’
Noor Ferket, directeur van Centric Public Sector Solutions: “Het veiligheidsbewustzijn neemt gelukkig steeds verder toe, ook bij de overheid. Veel van onze klanten vragen ons naar de maatregelen die wij nemen voor onze software. Wij hechten veel waarde aan openheid en geven graag rekenschap van wat we doen. De methode Grip op SSD biedt een goed raamwerk om hierover in gesprek te gaan en de beveiligingseisen, processen en contactmomenten vast te leggen. Zo zorgen we er samen met de opdrachtgevers voor dat belangrijke thema’s als privacy en security op de agenda blijven.”

Voor meer informatie:
Centrum Informatiebeveiliging en Privacybescherming
Ad Reuijl
Telefoon +31 20 687 11 94

Centric
Marlies Aanhaanen
Manager corporate communications
Telefoon +31 182 64 80 20

Achtergrondinfo

Over Centrum Informatiebeveiliging en Privacybescherming
Centrum Informatiebeveiliging en Privacybescherming (CIP) is een publiek-private netwerkorganisatie voor kennisdeling en krachtenbundeling op het gebied van informatieveiligheid. 1100+ mensen uit ca. 150 overheidsorganisaties maken deel uit van het netwerk. Een 65-tal grotere en kleinere marktpartijen zijn als kennispartner verbonden door middel van een samenwerkingsconvenant.

Door het delen van kennis willen we bijdragen aan een grotere weerbaarheid van de overheid die steeds meer 'e-overheid' wordt, met alle kwetsbaarheden van dien. CIP organiseert door het jaar heen tal van kennisbijeenkomsten, waaronder een tweetal grotere conferenties. Daarnaast wordt kennis vastgelegd in nuttige producten zoals handreikingen, normenkaders (bijvoorbeeld voor Secure Software Development), uitingen die bruikbaar zijn in bewustzijnscampagnes (zoals e-Learning en filmmateriaal), en een virtuele samenwerking (cip.pleio). Dit materiaal is voor iedereen vrij toegankelijk op www.cip-overheid.nl.

Over Centric
Centric biedt Software Solutions, IT Outsourcing, Business Process Outsourcing en Staffing Services. Met gekwalificeerde professionals, technologische oplossingen en IT- en administratieve dienstverlening, zorgt Centric ervoor dat klanten zich op hun kerntaken kunnen richten. Door diepgaande kennis van IT te koppelen aan jarenlange ervaring met specifieke brancheprocessen, onderscheidt Centric zich van traditionele IT-leveranciers en administratieve dienstverleners.

Centric gelooft in de kracht van innovatie als aanjager van duurzame groei. We verbinden hiervoor professionals, partners en klanten, zodat zij hun talenten, kennis en ideeën met elkaar kunnen delen. Deze samenwerking resulteert in innovatieve, pragmatische oplossingen, die bijdragen aan verantwoorde groei van de organisatie en stabiliteit voor onze klanten en medewerkers.

Centric in 2014
Centric heeft 5.000 werknemers en boekte in 2014 een positief bedrijfsresultaat van ruim 15,5 miljoen euro bij een omzet van ruim 494 miljoen euro. Meer informatie vindt u op www.centric.eu.
Laatste van Centric
Centric ziet af van overname pensioenuitvoerder AGH

Centric wil pensioenuitvoerder AGH overnemen

De Nederlandsche Bank vergroot flexibiliteit en slagkracht van ICT door samenwerking met Centric
Luminis al 10 jaar lang IT-partner van The Learning Network

Snowflake kondigt nieuwe fase van samenwerking met Salesforce aan om zakelijke transformaties van klanten met data te versterken

Snowflake onthult de Data Cloud, zodat organisaties kunnen verbinden, samenwerken en waarde kunnen toevoegen met data

NetApp Reports Fourth Quarter and Fiscal Year 2020 Results

Databricks verwelkomt Paul Leventis als nieuwe Senior Director Software Engineering & Site Lead

Voor driekwart van de finance professionals is datagedreven bedrijfsvoering een meerjarenplan

Razer zet de gaming-community aan het werk in de strijd tegen COVID-19

Accon avm vervangt 1100 mobiele telefoons voor Nokia smartphones omwille van veiligere bedrijfscommunicatie

Bereidheid tot volgen van opleiding binnen de zorgsector groot

Derde werknemers vermoedt dat collega’s bewust sjoemelen met declaraties

Onderzoek Proofpoint: 72% van de Nederlandse bedrijven kampte afgelopen jaar met minstens één cyberaanval
Staples introduceert 'Plan C' en helpt organisaties bij de veilige terugkeer naar de werkplek en met aanpassingen aan ´het nieuwe normaal´

Panasonic produceert prototype beademingsapparatuur voor COVID-19 patiënten

Bynder neemt video-creatie en distributie platform We Adapt over

Poly introduceert Room Solutions voor Microsoft Teams Rooms voor slimme, eenvoudige en consistente samenwerking

Nutanix autoriseert Arrow Electronics als officieel opleider

Netwerkbeheerders spelen sleutelrol in creatie omzet uit nieuwe diensten voor edge-computing

Ruim helft Nederlanders heeft vriendschappelijke band met collega’s

Pega introduceert Pega Process Fabric - het 'platform voor platforms' dat taken tussen enterprise systemen stroomlijnt

Dataiku en Snowflake sluiten partnership voor cloud enterprise AI-oplossingen

Capgemini en Audi starten nieuwe joint venture XL2

Lineas stapt over op endpoint-bescherming van SentinelOne

VMware introduceert elastische infrastructuur voor AI/ML-applicaties met VMware vSphere 7

Dedrone en BlackBerry werken samen tegen ongeautoriseerde droneactiviteiten

Trendship wil lef en ondernemerschap tonen

Thierry Delaporte nieuwe CEO & Managing Director Wipro

Dell Technologies versnelt inzet van AI in public en private clouds

LANCOM LW-600: nieuw Wi-Fi 6 access point met rookmelder-design

Nieuws! Serie interviews met de beste ‘Digital Transformers’ in de markt

Plus500 gaat partnerschap aan met BSC Young Boys, kampioen van de Zwitserse Super League

Hybride voordeel met de nieuwe Razer Ornata V2

Matrix42 helpt zorgpersoneel op COVID-19-afdelingen door licenties te schenken voor video call devices
Centric contact

Logo Centric

info@centric.eu
  www.centric.eu
Centric sociaal

Centric tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Snowflake
Logo Maunt
Logo Siemens Mobility B.V.
Logo Synobsys
Logo Citrix
Logo Solvinity
Logo Zyxel