www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 95 dagen geleden)
PR: Progress Communications

TAG Heuer, Intel en Google presenteren het TAG Heuer Connected horloge

Het eerste luxe Zwitserse horloge met internetverbinding, Intel Inside en Android Wear

SAMENVATTING:
  • TAG Heuer Connected combineert luxe design en Zwitsers vakmanschap met high-tech
  • Smartwatch met Intel Atom Z34XX-processor, 4GB RAM, Bluetooth en Wi-Fi
  • Connectiviteit met iOS en Android smartphones
Kontich, 9 november 2015 - TAG Heuer, Intel en Google hebben gezamenlijk het eerste luxe Zwitserse horloge met internetverbinding ontwikkeld. De TAG Heuer Connected – met Intel-processor en Android Wear – werd in New York onthuld door CEO Jean-Claude Biver van TAG Heuer, Intel-CEO Brian Krzanich en David Singleton, vice-president Engineering for Android bij Google. De Tag Heuer Connected is per direct verkrijgbaar via de website tagheuer.com en bij TAG Heuer boutiques en retailers over de hele wereld, waaronder Nederland.

De TAG Heuer Connected is ontworpen in de bakermat van het luxe horloge, het Zwitserse La Chaux-de-Fonds. Sinds de 18e eeuw worden hier de legendarische Zwitserse horloges en chronografen – de meest precieze uurwerken ter wereld – geproduceerd. Het bijzonder stijlvolle ontwerp is dat van een ‘ouderwetse’ chronograaf, maar dan vervaardigd uit het onverwoestbare titanium grade 2. Dankzij dit moderne materiaal is de Connected lichter en schokbestendiger dan horloges van staal en goud.

“De technologie van Intel maakt prachtige ervaringen mogelijk”, benadrukt Intel-CEO Brian Krzanich. “Samen met TAG Heuer en Google hebben we een mooi, intelligent en functioneel product ontwikkeld dat de nieuwste computerinnovatie samenbrengt met meer dan honderd jaar horloge-ervaring, tijdloze esthetiek en de hoogste kwaliteit.”

In alle opzichten een écht horloge
De TAG Heuer, ontworpen volgens de stijl van de Carrera-collectie, is leverbaar met horlogebanden in zes verschillende kleuren: rood, blauw, wit, oranje, groen en geel. Verder kunnen gebruikers kiezen uit drie verschillende ‘digitale wijzerplaten’, allemaal levensechte weergaves van conventionele wijzerplaten. Binnenkort komen er via de TAG-Heuer-app – verkrijgbaar in Google Play Store – nog meer digitale wijzerplaten beschikbaar.

De TAG Heuer Connected ziet er in alle opzichten uit als een écht horloge: de digitale wijzers en de wijzerplaat zijn altijd zichtbaar. Op 12, 6 en 9 uur zitten chronograafwijzerplaten waarop informatie van apps wordt weergegeven. Raak een van die kleine wijzerplaten aan en de gewenste informatie verschijnt op het volledige scherm. Alle apps, snelkoppelingen en notificaties zijn te gebruiken zonder dat dit afdoet aan de klassieke uitstraling.

“We zijn bijzonder trots op ons eerste ‘connected’ horloge”, zegt Jean-Claude Biver, CEO van TAG Heuer. “Ruim 150 jaar geschiedenis is een stevige basis voor de toekomst. De TAG Heuer Connected is niet alleen klaar voor die toekomst, maar zelfs voor de eeuwigheid.”

Smart en chique
TAG Heuer heeft nauw samengewerkt met Intel en Google om te komen tot een combinatie van intelligente connectiviteit en ouderwetse Zwitserse precisie. Het brein van het horloge is de Intel Atom Z34XX-processor met ondersteuning voor Bluetooth, Wi-Fi en 4GB geheugen. Het waterbestendige horloge, dat draait op Android Wear,  heeft een saffierkristallen touchscreen, de modernste lithium-accu – goed voor een hele dag gebruik en op te laden met een draadloze contactlader – en een minuscule microfoon voor Google Voice Control.

Het horloge kan eenvoudig worden gesynchroniseerd met iedere smartphone die draait op Android (vanaf 4.3) en iOS (vanaf 8.2). Het is echter niet nodig om de Connected voortdurend aan een smartphone te koppelen: zolang er Wi-Fi is, is er ook verbinding met de cloud. Bovendien zijn er al duizenden apps voor het horloge beschikbaar, waaronder met de stem bestuurde Google-klassiekers zoals Google Translate en Google Maps.

“Van zoekmachine tot smartwatch: Google streeft altijd naar de juiste informatie op het juiste moment en op de juiste plaats”, aldus David Singleton, vice-president engineering for Android bij Google. “Met Android brengen we dat streven naar miljoenen apparaten over de hele wereld. De TAG Heuer Connected met Android Wear is een ontzettend mooi en nuttig luxe horloge geworden en we zijn trots om het samen met TAG Heuer en Intel te presenteren.”

De prijs van de TAG Heuer Connected bedraagt 1.350 euro

TAG Heuer
TAG Heuer is sinds 1860 de avant-garde van Zwitserse uurwerken. Met de uitvinding van bijzondere horloges en chronografen voor iedereen die wars is van conventies, heeft TAG Heuer altijd grenzen verlegd. De technische know-how heeft al zeer vroeg geleid tot extreme precisie in tijdweergave. De langdurige samenwerking met de autosport en andere elitesporten staat symbool voor teamwork en durf: TAG Heuer gaat altijd een stap verder dan de traditionele horloge-industrie. De identiteit van het merk is nauw verbonden met zijn anti-conformisme. De slogan #Dontcrackunderpressure is veel meer dan een claim: het is een mindset. TAG Heuer is onderdeel van de LVMH Group. Meer informatie over TAG Heuer is te vinden op http://presscorner.tagheuer.com.

Over Intel
Intel, marktleider in computerinnovatie, ontwikkelt en bouwt essentiële technologieën die dienen als de bouwstenen voor computerapparatuur over de hele wereld. Intel loopt tevens voorop in maatschappelijk verantwoord ondernemen en duurzaamheid. Het bedrijf produceert onder andere ’s werelds eerste commercieel verkrijgbare ‘conflict-vrije’ microprocessors. Meer informatie over Intel is te vinden op http://newsroom.intel.com en op http://blogs.intel.com. Meer informatie over Intels inspanningen op het gebied van conflict-vrije grondstoffen is te vinden op http://conflictfree.intel.com. Intel is ook te volgen via Twitter: http://twitter.com/intel of http://twitter.com/IntelNederland.

Voor meer informatie:
Intel Benelux, Kristof Sehmke, Communicatie Manager, telefoon +32 (0)3 450 08 11,
e-mail: kristof.sehmke@intel.com, of
MCS PR, Intel Persdesk, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: intel@mcspr.nl.

Intel en het Intel-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Intel Corporation of zijn dochterondernemingen in de Verenigde Staten en andere landen. Andere namen en merken kunnen geclaimd worden als het eigendom van anderen.
Laatste van Intel
Intel versnelt proces- en verpakkingsinnovaties

Onderzoek Intel: Transparantie over security bevordert aankoopbeslissingen

Intel gaat samenwerken met Microsoft aan DARPA-programma
Verstreken tijd: 6 jaar en 95 dagen

Logo Progress Communications
Intel contact

Logo Intel

Intel sociaal

Intel tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.

www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl