www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (5 jaar en 37 dagen geleden)
PR: Marcommit

Kronos momentum zet door met een sterk einde van fiscaal jaar 2015

16.000 klanten in de Kronos Cloud

Utrecht, 9 november 2015Kronos presenteerde vandaag de financiële resultaten, de vooruitgangen en de klantsuccessen van het fiscale jaar 2015. De verkoop van diensten in de cloud is gedurende 2015 sterk gegroeid. Kronos zag verder de inkomsten stijgen tot $1,1 miljard. Het EBITDA – de verdiensten voor aftrek van interest, belastingen, afschrijvingen op activa en afschrijvingen op leningen en goodwill – steeg eveneens naar 355 miljoen dollar.

“Kronos zette in alle onderdelen van het bedrijf haar fantastische groei door in 2015. De uitvoering was dit jaar weer geweldig, met als meest memorabele prestaties de doorzettende groei van de Kronos Cloud, een breed scala aan innovatieve oplossingen voor workforce management, wereldwijde groei en opnieuw fantastische waarderingsscores van onze werknemers, die Kronos blijven zien als top werkgever”, zegt Aron Ain, chief executive officer van Kronos. “Door onze status als privately held company, wat betekent dat we een kleine en selecte groep aandeelhouders hebben, hebben we het voordeel dat we significante strategische investeringen kunnen doen in het bedrijf. Kronos bezit hiermee een uitstekende positie om nog verder te groeien dan de $1,1 miljard van vandaag.”

Nieuwsfeiten

Uitbreiding van de Kronos Cloud – De opbrengsten uit de workforce management oplossingen in de Kronos Cloud stegen met 62 procent en de SaaS-boekingen stegen met 87 procent. Dit is te danken aan nieuwe en bestaande klanten die zijn overgestapt op de Kronos Cloud. Meer dan 16.000 klanten hebben reeds gekozen voor de Kronos Cloud.

Wereldwijd succes – Kronos International zag haar productbestellingen het afgelopen jaar met 121 procent stijgen:
  • Kronos kent een sterke groei in China – Kronos China beleefde het beste jaar ooit met een reeks van nieuwe klanten, met inbegrip van haar eerste $1.000.000+ contract.
  • Eveneens een flinke groei in EMEA – De EMEA-regio groeide ook sterk dit jaar, met name het Verenigd Koninkrijk, waar een transactie werd afgerond met een grote supermarktketen met meer dan 160.000 medewerkers. Daarnaast lanceerde Kronos Workforce Ready succesvol in het Verenigd Koninkrijk, Belgi? en Nederland om nog beter in te spelen op de behoeftes van het MKB in deze landen.
  • Canada beleefde grootste groei ooit – Met meerdere $1,000,000+ contracten, beleefde Canada haar sterkste groei ooit. Klanten omvatten nu één van de grootste zorgautoriteiten in Canada, evenals één van de grootste steden in het land.
  • Kantooruitbreiding – Kronos opende een nieuw hoofdkwartier voor Zuid-Amerika, gevestigd in Mexico. Daarnaast verhuisde het hoofdkantoor in Delhi/Noida naar een ruimte van bijna 7.000 vierkante meter en verhuisde het EMEA hoofdkwartier naar Bracknell, een stad ten westen van Londen.
Enorme groei voor de grote accounts In het vierde kwartaal van 2015 kende Kronos een recordaantal van $1,000,000+ aan productcontracten2 en leverde zij sterke financiële resultaten in alle segmenten. Kronos tekende contracten met wereldwijd bekende bedrijven, waaronder MGM Resorts International, één van de grootste hotelketens ter wereld, Mondelez International, een wereldwijde aanbieder van zoetigheden, National Amusements, een grote speler in de filmindustrie en TS Tech Americas, Inc., een wereldwijde organisatie in autostoelen en –interieurs met vestigingen in dertien landen.

Explosieve groei van productinnovatie en marktaanpassingen – Kronos leverde in het afgelopen jaar innovatieve nieuwe producten en verbeteringen van ongekend niveau, die veranderen hoe organisaties met hun personeel omgaan. Enkele voorbeelden zijn:
  • Workforce Central 8 –  Het meest populaire product in de geschiedenis van Kronos.
-----------------------------------------------

Links en nuttige informatie

Voetnoot 1: Bij constante wisselkoers

Voetnoot 2: Alle financiële informatie in dit persbericht worden gepresenteerd met behulp van financiële meetstaven die niet vallen onder de Algemeen Aanvaarde Boekhoud Principes (non-GAAP). Kronos is van mening dat de non-GAAP maatstaven van de financiële resultaten nuttige informatie geven over bepaalde financiële en zakelijke trends met betrekking tot de bedrijfsresultaten van Kronos. De non-GAAP omzet betreft de omzet volgens GAAP, exclusief het effect van de afschrijving van uitgestelde inkomsten in verband met de aankoop van goederen voor bepaalde acquisities, en omvat aanpassingen aan de timing wat betreft internationale productleveringen en de pro-forma omzet voor acquisities afgerond in de periode waar het management naar kijkt bij de evaluatie van de operationele resultaten. Productboekingen vertegenwoordigen de bruto waarde van bestellingen van producten evenals de productwaarde van SaaS-bestellingen en pro-forma boekingen voor acquisities afgerond in de periode. Het EBITDA bestaat uit het GAAP inkomen exclusief: (1) op aandelen gebaseerde compensatiekosten voor aandelenopties en aandelen awards in overeenstemming met ASC 718, (2) de afschrijving van geactiveerde software-ontwikkelingskosten (3) afschrijvingen van materiële vaste activa, (4) afschrijving van verworven immateriële activa, (5) acquisitie gerelateerde kosten, waaronder advies-, juridische, boekhoudkundige en werknemer gerelateerde kosten, evenals integratiekosten (6) consultingkosten die zijn uitgesloten van de definitie van EBITDA onder de voorwaarden van de kredietovereenkomst van de vennootschap, (7) en omvat op jaarbasis pro-forma resultaten voor acquisities afgerond in de periode.

Over Kronos
Kronos is marktleider in cloudgebaseerde oplossingen voor workforce management. Tienduizenden bedrijven verspreid over 100 landen – waarvan meer dan de helft deel uit maakt van de Fortune 1000® – gebruiken de software van Kronos om de arbeidskosten te beheren, het risico op non-conformiteit te beperken en de productiviteit te verhogen. Voor meer informatie over de oplossingen van Kronos voor tijdregistratie, afwezigheidsbeheer, plannen, toegangscontrole en werkanalyse, maar ook voor sectorspecifieke HR-analysetools op maat, bezoek: www.kronosglobal.nl of www.kronosglobal.be .

Kronos: Workforce Innovation That Works™

©2015 Kronos Incorporated. Alle rechten voorbehouden. Kronos, Workforce Ready en Workforce Innovation That Works en het Kronos logo zijn gedeponeerde merken van Kronos Incorporated of aanverwante bedrijven. Alle overige merken zijn bezit van hun respectievelijke eigenaars.

Meer informatie:
Rosalie Hage
Marcommit
Kronos@marcommit.nl

Laatste van KRONOS SYSTEMS BV
Kronos momentum zet door met een sterk einde van fiscaal jaar 2015

Kronos organiseert webinar over efficiënt personeelsbeheer in de cloud

Kronos biedt nieuwe kijk op workforce management met Workforce Central 8
Shippeo Partners with SAP to Bring Real-time and Predictive Information to Transportation for SAP Logistics Business Network

Boomi voor zevende jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Stichting Milo vraagt aandacht voor mensen met communicatiebeperkingen tijdens de Internationale maand van de ondersteunde communicatie

Vamp.io lanceert Continuous Cloud Optimizer voor bepalen beste prijs-prestatieverhouding voor Kubernetes en beheersen van sterk stijgende cloudkosten