www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.nl
Datum: (5 jaar en 114 dagen geleden)
PR: Whizpr

Parcer: nooit meer wachten op een pakketje

Slimme brievenbus is volgende stap op het gebied van onafhankelijke pakketbezorging

Breda, 5 november 2015 - Vandaag lanceert Sesam Solutions de Parcer, een slimme brievenbus die het mogelijk maakt om 24/7 briefpost en pakketten van bijna ieder formaat  te ontvangen, retourneren en versturen zonder dat je daar thuis voor hoeft te zijn of naar een postservicepunt moet gaan. Het is een uitkomst voor iedere consument die regelmatig online shopt en niet thuis wil wachten op zijn pakketje. De Parcer draagt bij aan reductie van transportkosten en -tijd voor postbezorgers en retailers omdat het pakket altijd kan worden afgeleverd.

De werking van de Parcer is eenvoudig. De consument schaft eenmalig een Parcer aan, bevestigt deze aan zijn huis of plaatst hem in de voortuin en sluit een abonnement af. Bij het afrekenen van een online bestelling ontvangt hij via zijn gebruikersaccount van Parcer een automatisch gegenereerde en unieke code. Deze code plaatst de consument achter zijn naam en verschijnt zo op het adreslabel dat de webshop op de bestelling plakt. De bezorger tikt vervolgens vanaf het pakketlabel de code in op de Parcer, die daarmee geopend wordt voor het pakket. De pakketlevering is online te volgen en de consument ontvangt per sms of e-mail een bericht van levering. Bij een retourzending plaatst de klant zelf een pakket in zijn Parcer en geeft hij via zijn account een ophaalbericht en bijbehorende code door.

Steeds meer online aankopen
“Ik vind niets zo vervelend als achter een pakket aan moeten gaan, terwijl ik het juist uit gemak online bestel,” zegt CEO Hans van Nikkelen Kuijper. “Ik ben niet de enige die dat zo ervaart. Wereldwijd werd in 2014 voor ruim 1943 miljard euro online gekocht*. In Nederland alleen al werd in het eerste kwartaal van 2015 4,35 miljard euro online besteed. Dat is 16 procent meer dan in hetzelfde kwartaal in 2014. Het aantal pakketleveringen en retouren neemt daarmee toe. Uit onderzoek** blijkt dat 35 procent van de consumenten niet thuis is wanneer een pakket wordt afgeleverd, met als gevolg dat men moet wachten op een volgend bezorgmoment, of naar de buren of een servicepunt toe moet om het op te halen. Dit leidt tot frustratie bij de consument, bezorger en etailer en heeft een negatief effect op het milieu.”

Veilig en gebruiksvriendelijk
Vervoerders en webshops zoeken naar een manier om het pakketleveringsproces te verbeteren. Tot op heden heeft dit geleid tot haalbaarheidsstudies, maar nog niet tot werkende oplossingen. ''De complexiteit zit in de integratie van de pakketbrievenbus met de vervoerder en de webshops. De consument wil één box waarmee hij alle leveringen kan organiseren. Sesam Solutions is er als eerste in geslaagd een technologie te ontwikkelen die dit mogelijk maakt,'' zegt van Nikkelen Kuijper. Het systeem is vervoerder- en webshop- onafhankelijk, waardoor de consument overal online kan kopen en door iedere willekeurige vervoerder kan laten leveren. Een sticker op de box legt de bezorger uit hoe Parcer werkt. De box is gemaakt van inbraakwerend materiaal en uitgerust met een alarmsignaal. Als het alarm getriggerd wordt ontvangt de eigenaar direct een sms. Consumenten kunnen hun online aankopen tevens verzekeren via Parcer.nl.

Parcer Food
Naast de gewone Parcer brengt Sesam Solutions een Parcer Food op de markt. Hiermee spelen zij in op de trend van versleveringen door verschillende leveranciers en supermarkten. Parcer Food bevat een isolatiesysteem. Tevens wordt de temperatuur realtime gemeten en wordt de eigenaar gewaarschuwd als de temperatuur niet meer goed is voor versproducten.

Design en prijs
Het design van de box is van industrieel ontwerper Nikolai Carels. Hij heeft twee boxen met een luxe, moderne uitstraling ontworpen. Om de productie in gang te zetten, worden de eerste 1000 boxen voor slechts 139 euro in de markt gezet. De Parcer Food kost 169 euro. Daarnaast betaalt de consument een abonnement van 2,95 euro per maand, waarbij de eerste drie maanden gratis zijn. De verwachting is dat de Parcer in maart 2016 in gebruik genomen kan worden door de eerste gebruikers.

De Parcer kan besteld worden via www.parcer.nl

Totaal online aankopen
** Onderzoek Twinkle en PostNL

Over Parcer
Parcer is onderdeel van Sesam Solutions, een hightech startup van vier ondernemers met achtergronden in technologie en e-commerce. Vanuit deze basis ontwikkelt het bedrijf technologische oplossingen die het dagelijks leven verbeteren. Het bedrijf is sinds 2014 geselecteerd als veelbelovende Tech Startup en aangesloten bij het incubator programma van Dinalog, het instituut verbonden aan de Topsector Logistiek van de overheid dat de samenwerking en innovatie tussen het Nederlandse bedrijfsleven, kennisinstellingen en overheid op het gebied van logistieke innovatie coördineert. Daarnaast worden zij in de ontwikkeling van Parcer gefinancierd door BOM, Brabantse Ontwikkelings Maatschappij. Meer informatie op www.parcer.nl

Voor meer informatie:
Sesam Solutions
Hans van Nikkelen Kuijper
E-mail: hvnk@sesamsolutions.com

Whizpr
Sarah Kuypers/ Willemijn Vader
Tel.: 0317 410 483
E-mail: sarah@whizpr.nl
Laatste van Parcer International BV
Slimme brievenbus Parcer van start in Nederland

Parcer: nooit meer wachten op een pakketje
Verstreken tijd: 5 jaar en 114 dagen
Parcer Interna.. contact

Logo Parcer International BV

klantenservice@parcer.nl
  www.parcer.nl
Parcer Interna.. sociaal

Parcer Interna.. tweets

Logo Distology Nederland B.V.
Logo ID Control
Logo Korton Group
Logo Relined Fiber Network
Logo Avinty (GGZ)
Logo iQibt B.V.
Logo Heliview Conferences & Training
Logo Solmate
Logo Distology Nederland B.V.
Logo TRADUS
Logo Coastr
Logo ID Control
Logo Guardian360 bv
Logo Boys with Brains
Logo Broad Horizon
Logo Unexus B.V.
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo iQibt B.V.
Logo Orange Cyberdefense Netherlands B.V.
Logo PlanMen
Logo myBrand
Logo Arlington Research
Logo Unit4