www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.com
PR: Influx PR & Communicatie

Universit lanceert Mobile Service Platform

Voor ICT-leveranciers die willen inspelen op een convergerende IT- en Telecommarkt

Amsterdam, 5 november 2015 -- Universit (voorheen VeliQ) introduceert een innovatief cloudplatform waarmee ICT-leveranciers alle aspecten van een mobiele werkplek kunnen verkopen, inkopen en beheren. Het platform biedt managed service providers, telecomresellers, distributeurs en operators de mogelijkheid de juiste mix van connectiviteit, hardware, cloudapplicaties en hun eigen toegevoegde waarde in de vorm van een managed service aan hun klanten te leveren.

Aanleiding
De wereld van IT en Telecom verandert snel. De traditionele desktop wordt steeds minder relevant; de werkplek van de toekomst is mobiel en in de cloud. Werknemers eisen dat zij altijd en overal kunnen werken op de apparatuur van hun keuze. Wie de eigenaar is van deze apparatuur is niet langer relevant. Organisaties zien zich voor een enorme uitdaging gesteld om tegemoet te komen aan de behoeften van hun medewerkers. In veel gevallen wenden zij zich tot hun traditionele IT- of Telecomleverancier om hen op dit punt te ontzorgen.

“Traditionele IT- en Telecomleveranciers blijken niet goed in staat om invulling te geven aan deze behoefte van hun klanten. Telecomleveranciers zijn niet gewend applicaties te leveren en IT-leveranciers hebben weinig/geen kennis van mobiel. Op basis hiervan zijn wij achttien maanden geleden gestart met de ontwikkeling van een nieuwe generatie van ons platform, gebaseerd op onze jarenlange kennis inzake het beheren en beveiligen van mobiele apparatuur”, zegt Ron van Bijsterveld, Chief Executive Officer van Universit. “Het resultaat is een platform waarmee onze partners in staat zijn om mobiele werkplekken te verkopen om vervolgens de onderdelen van de mobiele werkplek (goederen en diensten) in te kopen, te leveren en te beheren.”

Volledige ondersteuning
Hardware (smartphones, tablets en laptops), connectiviteit, cloudapplicaties en andere services (zoals verzekeringen en reparatie-/vervangdiensten) kunnen via het platform door onze partners worden gebundeld en als een integrale managed service aan hun klanten worden aangeboden. Het platform ondersteunt alle bedrijfsprocessen van onze partners: van marketing, via sales, inkoop en levering tot en met beheer en facturatie. Het resultaat: klanten krijgen een mobiele werkplek compleet afgestemd op de behoeften van de moderne, veeleisende medewerker.

Voordelen voor partners
“De voordelen voor onze partners zijn evident”, vervolgt Ron van Bijsterveld. “Ons platform biedt telecomresellers de mogelijkheid een volwaardige managed serviceprovider te worden met een aantrekkelijk recurring businessmodel gebaseerd op alle componenten van de mobiele werkplek en hun eigen dienstverlening. Traditionele IT-leveranciers krijgen de mogelijkheid het aantal beheerde werkplekken significant te vergroten. Distributeurs en operators stellen hun resellers in staat om een managed service te verkopen gebaseerd op de diensten en goederen die zij leveren en/of maken zelf de stap naar managed serviceprovider.” Ook voor ISV's die een breed en nieuw (indirect) verkoopkanaal willen aanboren, is het platform van Universit interessant; door levering van hun cloudapplicatie via het Universit platform mogelijk te maken, vergroot men haar bereik.

Resultaat
Het resultaat? Medewerkers krijgen de mobiele werkplek die zij wensen en kunnen overal werken op de apparatuur van hun keuze. Organisaties worden niet belast met de complexiteit van de levering van de mobiele werkplek omdat hun traditionele IT- of Telecomleverancier dit voor hen oplost op basis van het Universit platform. Traditionele IT- en Telecomleveranciers kunnen maximaal profiteren van de kansen die de mobiele industrie biedt en zijn klaar voor de toekomst.

Amsterdam als nieuwe vestigingsplaats
“Met de start van Universit lanceren we niet alleen de volgende generatie van ons cloudplatform, maar starten we ook vanuit een nieuwe bedrijfsomgeving in Amsterdam”, aldus Ron van Bijsterveld. “Amsterdam is het centrum van de bedrijvigheid rondom ICT met veel talent in de directe omgeving. Daardoor voor Universit de juiste plek om groei te realiseren.”

Adres-/Contactgegevens
Universit B.V.
Van Diemenstraat 148
1013 CM AMSTERDAM
Telefoon + 31 (0) 202 403 672
Website www.universitplatform.com

Over Universit
Cloudservices veranderen de manier waarop organisaties werken razendsnel en zorgen ervoor dat mobiele apparatuur steeds populairder wordt op de werkplek. Universit biedt partners zoals Managed Service Providers, distributeurs, operators en telecom resellers de mogelijkheid om de vele kansen die daardoor ontstaan maximaal te benutten. Dankzij Universit kunnen partners de juiste mix van connectiviteit, hardware, cloudapplicaties en hun eigen toegevoegde waarde verkopen en beheren; van marketing via sales, inkoop en operations tot facturering. Via het cloudplatform van Universit verkopen en beheren partners complete mobiele werkplekken. Hele sectoren, organisaties en werknemers worden daardoor voorzien van de mobiele werkplek van de toekomst. Daarmee kunnen ze overal en altijd werken met de apparatuur die zij wensen. Universit heeft wereldwijd ruim 100 partners die op basis van het platform services verkopen en leveren aan duizenden organisaties en bedrijven. Voor meer informatie: www.universitplatform.com.

Voor redactionele informatie:
Influx PR, Jakob Brons, telefoon: 055-3663034, e-mail: universit@influx-pr.com