www.marcommit.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
Datum: (6 jaar en 174 dagen geleden)
PR: LVTPR

Koud in huis? vrouwen pakken een dekentje, mannen grijpen naar de thermostaat

Amsterdam, 5 november 2015 –
Het is algemeen bekend dat vrouwen het vanwege verschillende fysiologische redenen1 sneller koud hebben dan mannen. Als we het dan koud hebben in huis, wat doen we dan? Onderzoek wijst uit dat Nederlandse mannen en vrouwen verschillende methodes verkiezen om zich op te warmen. Terwijl bijna twee derde van de vrouwen het liefst naar een dekentje grijpt (57 procent), doet slechts een derde van de mannen hierop beroep (27 procent). Meer dan de helft van de mannen (55 procent) zet daarentegen vaker de verwarming hoger, waarmee ze hoger scoren dan vrouwen (50 procent). Zowel mannen (12 procent) als vrouwen (9 procent) zoeken zelden elkaars warmte op om zich te verwarmen. In de top 3 van alle Nederlanders staat een trui en warme sokken aandoen op nummer één (58 procent), dan volgen de verwarming hoger zetten (52 procent) en een dekentje pakken (42 procent). Dit zijn enkele conclusies uit een onderzoek van Multiscope in opdracht van Honeywell onder meer dan duizend Nederlandse volwassenen2.

Top 3 manieren om op te warmen in huis:

Nr. Mannen Vrouwen Nederlanders
1 57 procent trekt trui en warme sokken aan 59 procent trekt trui en warme sokken aan 58 procent trekt trui en warme sokken aan
2 55 procent zet verwarming hoger 57 procent pakt een dekentje 52 procent zet verwarming hoger
3 39 procent sluit de gordijnen 50 procent zet verwarming hoger 42 procent pakt een dekentje

Temperatuur in huis: vrouw is de baas
Bijna de helft van de Nederlanders (41 procent) geeft aan dat de temperatuur in huis een gezamenlijke beslissing is. Daarnaast zegt een kwart van de mannen (27 procent) dat hun partner de temperatuur bepaalt, terwijl bijna de helft van de vrouwen (48 procent) meldt zelf de temperatuur te bepalen. Een mogelijke verklaring voor het feit dat vrouwen de baas lijken te zijn, is dat bijna negen op de tien vrouwen (88 procent) de temperatuur in huis een belangrijke of zeer belangrijke rol toewijzen voor hun comfortbeleving. Honeywell onderzocht verder ook bij welke temperatuur Nederlanders het koud hebben in huis. Dat blijkt bij gemiddeld 17,4°C te zijn. Vrouwen krijgen het gemiddeld al koud bij 17,6°C, terwijl mannen pas beginnen te bibberen bij 17,2°C.

De juiste temperatuur voor iedereen
“Dit onderzoek benadrukt nog maar eens dat comfort en de juiste temperatuur zeer persoonlijk zijn waarbij verschillende factoren een rol spelen”, zegt Martin Roozendaal, marketingcommunicatiemanager van Honeywell. “De temperatuur in huis voor iedereen aangenaam maken, kan op een eenvoudige manier. Wanneer iedereen thuis is, maar een verschillende temperatuur wenst, kan zoneregeling de oplossing bieden. Met evohome Wi-Fi bepaal je namelijk voor elke ruimte de juiste temperatuur, en zo creëert ieder gezinslid zelf zijn of haar eigen comfortzone. Daarnaast laten onze slimme thermostaten, evohome Wi-Fi en Round Connected, toe je verwarming te bedienen vanaf je tablet of smartphone. Zo hoef je bij een onverwachte wijziging in je dagschema niet in een koud huis thuis te komen.”

[1] Bron: Nature Climate Change

2 Honeywell gaf onderzoeksbureau Multiscope opdracht onderzoek te doen. Het kwantitatieve onderzoek is online uitgevoerd in week 41 in 2015 onder 1.015 Nederlanders. Alle respondenten zijn achttien jaar of ouder. Het onderzoek is representatief voor de Nederlandse bevolking.

#             #             #

Het onderzoek
In week 41 van 2015 voerde Multiscope in opdracht van Honeywell onderzoek uit naar de verwarmingsgewoontes van Nederlanders. In totaal zijn 1.015 Nederlandse volwassenen online ondervraagd. 50 procent van de respondenten is vrouw en 50 procent man. Alle respondenten zijn ouder dan achttien jaar. Het onderzoek is representatief voor de Nederlandse bevolking.

Over evohome Wi-Fi en Round Connected
evohome Wi-Fi van Honeywell bedient de verwarming per kamer geheel draadloos – de juiste temperatuur op de juiste plek en op het juiste moment. Het systeem is te bedienen via een bedieningspaneel met touchscreen en de Total Connect Comfort-app. Met Round Connected biedt Honeywell een instapmodel om op een eenvoudige en betaalbare manier het connected huis te ontdekken. Round Connected geeft gebruikers controle dankzij de Total Connect Comfort-app, waarmee je de thermostaat bedient op elke plek op elk moment van de dag. Meer informatie over evohome Wi-Fi en Round Connected is te vinden op getconnected.honeywell.com en www.kijkvoelbeleef.nl.

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal, stuur een e-mail naar honeywell@lvtpr.nl.

Perscontacten:

Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Lightspeed
Logo Thinkwise
Logo ilionx