www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
Datum: (5 jaar en 115 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Microsoft en Red Hat leveren nieuwe standaard voor enterprise cloud-ervaringen

Toonaangevende enterprise platform-leveranciers bieden klanten keuze op Microsoft Azure en .NET

Amsterdam, 4 november 2015 — Microsoft Corp. en Red Hat Inc. kondigen een samenwerkingsverband aan om klanten te ondersteunen bij het omarmen van hybride cloud computing, door meer keuze en flexibiliteit te bieden bij de inzet van Red Hat-oplossingen op Microsoft Azure. Een belangrijk onderdeel van de aankondiging is dat Microsoft Red Hat Enterprise Linux als het voorkeursbesturingssysteem aanbiedt voor enterprise Linux-workloads op Microsoft Azure. Daarnaast werken Microsoft en Red Hat samen om in de gemeenschappelijke behoeften van de enterprises, ISV’s en ontwikkelaars te voorzien bij het bouwen, inzetten en beheren van applicaties op Red Hat-software in private en publieke clouds.

De twee bedrijven hosten vandaag, 4 november 2015 om 17 uur een webcast met meer informatie en details.

Belangrijke elementen van de samenwerking zijn onder meer:
  • Red Hat-oplossingen beschikbaar voor Microsoft Azure-klanten. In de komende weken wordt Microsoft Azure een Red Hat Certified Cloud en Service Provider, waardoor klanten in staat zijn hun Red Hat Enterprise Linux-applicaties en -workloads op Microsoft Azure te laten draaien. Red Hat Cloud Access-abonnees kunnen hun eigen virtuele machine afbeeldingen meenemen om in Microsoft Azure te laten draaien. Microsoft Azure-klanten kunnen tevens profiteren van de volledige waarde van Red Hat’s applicatieplatform, waaronder Red Hat JBoss Enterprise Application Platform, Red Hat JBoss Web Server, Red Hat Gluster Storage en OpenShift, Red Hat’s platform-as-a-service-aanbod. In de komende maanden zijn Microsoft en Red Hat van plan om Red Hat On-Demand aan te bieden - “pay-as-you-go” Red Hat Enterprise Linux images worden dan beschikbaar in de Azure Marketplace en ondersteund door Red Hat.
  • Geïntegreerde enterprise-grade ondersteuning over hybride omgevingen. Klanten ontvangen op geïntegreerde wijze cross-platform en cross-company ondersteuning voor zowel het Microsoft- als het Red Hat-portfolio, in tegenstelling tot eerdere samenwerkingen in de publieke cloud. Door het co-lokaliseren van supportteams op hetzelfde terrein zal de ervaring eenvoudig en naadloos zijn, op cloud-snelheid.
  • Uniform beheer van workloads in hybride cloud deployments. Red Hat CloudForms is interoperabel met Microsoft Azure en Microsoft System Center Virtual Machine Manager. Red Hat CloudForms-klanten kunnen zodoende Red Hat Enterprise Linux op zowel Hyper-V als op Microsoft Azure beheren. Ondersteuning voor het beheren van Azure-workloads van Red Hat CloudForms zal naar verwachting in de komende maanden worden toegevoegd. Hierdoor worden bestaande System Center-mogelijkheden voor het beheren van Red Hat Enterprise Linux uitgebreid.
  • Samenwerking op het gebied van .NET voor nieuwe mogelijkheden van applicatieontwikkeling. In april kondigde Microsoft een preview van .NET op Linux aan. Door de uitbreiding hebben ontwikkelaars toegang tot .NET-technologieën binnen het Red Hat-aanbod, waaronder Red Hat OpenShift en Red Hat Enterprise Linux, die Red Hat en Microsoft gezamenlijk ondersteunen. Red Hat Enterprise Linux is het primaire ontwikkel- en referentie-besturingssysteem voor .NET Core op Linux.
“Deze samenwerking biedt een enorm voordeel voor enterprises, ISV’s en ontwikkelaars,” aldus Scott Guthrie, executive vice president voor Microsoft’s Cloud en Enterprise divisie. “We kunnen nog meer keuze en flexibiliteit bieden en geven klanten de mogelijkheid meer met hun hybrid cloud deployments te doen, terwijl we voldoen aan de veiligheids- en schaalbaarheidseisen van bedrijven.”

“Het datacenter is heterogeen en de cloud is hybride,” aldus Paul Cormier, president Products and Technologies bij Red Hat. “Door het bundelen van de krachten van Red Hat en die van de marktleider in enterprise cloud workloads zijn de klanten de absolute winnaars. We verenigen onze oplossingen en helpen ze om uitdagingen in deze hybride cloud op te lossen. Samen bieden we de meest uitgebreide supportovereenkomst voor onze gemixte technologieën om klanten te ondersteunen.”

Extra informatie over de samenwerking is beschikbaar via de officiële Microsoft-blog en de Red Hat-blog. Een live webcast met executives van beide bedrijven vindt vandaag om 17.00 uur plaats en is te volgen via: https://vts.inxpo.com/Launch/QReg.htm?ShowKey=28432. Na de update van de executives is er een Q&A-sessie.

Over Red Hat, Inc.
Red Hat staat wereldwijd aan de top als leverancier van opensourceoplossingen. Met een community-gedreven benadering biedt Red Hat betrouwbare en high-performance cloud, Linux, middleware, storage en virtualisatietechnologieën. Daarnaast biedt Red Hat ondersteuning, training en consultancy. Als de verbindende factor in een wereldwijd netwerk van enterprises, partners en open source communities helpt Red Hat essentiële en innovatieve technologieën te creëren die groei faciliteren en klanten voorbereiden voor de toekomst. Kijk voor meer informatie op: http://www.redhat.com.

Over Microsoft
Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) is het toonaangevende platform en productiviteitsbedrijf voor de mobile-first, cloud-first wereld. Haar missie is om iedere persoon en elke organisatie ter wereld meer te laten bereiken.

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, JBoss, Gluster, OpenShift, CloudForms en het Shadowman-logo zijn handelsmerken van Red Hat, Inc., geregistreerd in de V.S. en andere landen. Linux® is het geregistreerde handelsmerk van Linus Torvalds in de V.S. en andere landen. Het gebruik van het woord "partnership" impliceert geen juridische partnership tussen Red Hat en een ander bedrijf.

Meer informatie voor de pers
Anke van Heerebeek
Lubbers De Jong
anke@lubbersdejong.nl

Red Hat’s Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute “forward-looking statements” within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements as a result of various important factors, including: risks related to the ability of Red Hat to compete effectively; Red Hat’s ability to maintain strategic relationships with industry-leading companies; the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property the inability to adequately protect Company intellectual property and the potential for infringement or breach of license claims of or relating to third party intellectual property; the ability to deliver and stimulate demand for new products and technological innovations on a timely basis; delays or reductions in information technology spending; the effects of industry consolidation; the integration of acquisitions and the ability to market successfully acquired technologies and products; uncertainty and adverse results in litigation and related settlements; risks related to data and information security vulnerabilities; ineffective management of, and control over, Red Hat’s growth and international operations; fluctuations in exchange rates; and changes in and a dependence on key personnel, as well as other factors contained in Red Hat’s most recent Quarterly Report on Form 10-Q (copies of which may be accessed through the Securities and Exchange Commission’s website at http://www.sec.gov), including those found therein under the captions “Risk Factors” and “Management’s Discussion and Analysis of Financial Condition and Results of Operations”. In addition to these factors, actual future performance, outcomes, and results may differ materially because of more general factors including (without limitation) general industry and market conditions and growth rates, economic and political conditions, governmental and public policy changes and the impact of natural disasters such as earthquakes and floods. The forward-looking statements included in this press release represent Red Hat’s views as of the date of this press release and these views could change. However, while Red Hat may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, Red Hat specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing Red Hat’s views as of any date subsequent to the date of this press release.
Laatste van Red Hat, Inc.
Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Red Hat wil Kubernetes-native security-bedrijf StackRox overnemen
Dutch IT-channel Awards Virtuele show 25 maart 2021

Northwave en q.beyond gaan strategische samenwerking aan in Duitsland

Het belang van OTP en 2FA (ook voor thuiswerkers)

Pega komt met verbeteringen voor low-code ontwikkeling van mobiele apps

BOYS WITH BRAINS BREIDT UIT IN BENELUX

Deze bedrijven maken succesvol gebruik van digitaal machtigen

Shoppen en inloggen zonder wachtwoord? Met iDIN kan het.

KONE versterkt zijn partnerschap met Orange Business Services en migreert zijn contact center infrastructuur naar de cloud

BlackBerry 2021 Threat Report onthult massale COVID-19-uitbuiting

Veeam brengt V11 uit, met meer dan 200 verbeteringen, dat ransomware en dataverlies elimineert en tegelijkertijd één platform biedt voor moderne databescherming

Post-corona: Studenten willen mix van online en live colleges, docenten moeten werken aan hun digitale skills

Gemeente Amsterdam verlengt elektronische facturatie overeenkomst met TIE Kinetix
Techone breidt verder uit met overname IT-bedrijf Lancom

Duurzaamheid moet dringende prioriteit worden voor telecombedrijven

Met het online programma ‘HR de Baas’ krijgt elk mkb-bedrijf zijn HR-administratie op orde

Talent hard nodig voor economisch herstel van Nederland

Avit Group ondersteunt Houthoff in professionaliseringsslag van telefonie- en videoconference-omgeving

Poly’s DECT-headsets bieden ultieme betrouwbaarheid en helderheid in alle gesprekken

NL Leert Door stelt 4 miljoen euro subsidie beschikbaar voor technische opleiders

CmCloudContainer: softwarelicenties direct online beschikbaar door koppeling aan ERP of e-commerce systeem

Industriesector is meer bij de tijd op het gebied van ICT dan andere sectoren

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Unisys ondersteunt Lenovo bij Internet of Things-oplossingen

Razer Kiyo Pro brengt professionele beeldkwaliteit naar videomeetings en streaming

SentinelOne officiële cyberbeveiligingspartner van Aston Martin Cognizant Formula One-team

Gedetecteerde cyberdreigingen stijgen met 20% tot meer dan 62,6 miljard in 2020

Online Payment Platform voegt Mike Palm en Victor Menger toe aan management team

EDB sluit succesvol jaar van hypergroei af

Ruim 4 op de tien vindt het tijd om thuiswerkplek cyberveilig in te richten; ook rol voor werkgever weggelegd
Verstreken tijd: 5 jaar en 115 dagen

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys
Logo Bluace
Logo Cloud ÉÉN
Logo BarTrack
Logo Maunt
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Boys with Brains
Logo PayIBAN BV
Logo Techone B.V.
Logo Humanwave B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Northwave
Logo MCS B.V.
Logo RoSecure
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Red Hat, Inc.
Logo Pegasystems