www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (6 jaar en 98 dagen geleden)

Steeds meer organisaties gebruiken Open Web van Dice in de strijd om technisch talent

Open Web, de Big Data Sourcing Service van digitaal carrièreplatform Dice, biedt uitkomst voor de voordurende zoektocht van recruiters naar gekwalificeerde tech-profesionals. Naast honderden andere Europese bedrijven, maken Nederlandse bedrijven volop gebruik van de tool om tech-talent te vinden.

Amsterdam, 3 november 2015 – In Open Web wordt informatie verzameld uit meer dan 130 professionele netwerken en zakelijke platforms, waarmee bijzonder volledige kandidatenprofielen worden samengesteld van professionals uit de technologiesector. Open Web ordent de gegevens op basis van verschillende criteria, zoals vaardigheden, opleiding, hobby's en beoordelingen van collega's, waardoor HR-managers het benaderen van kandidaten persoonlijker kunnen maken. Open Web maakt het wervingsproces efficiënter en productiever voor de recruiter.

Tom Harper, Talent Acquisition Lead bij Tata Consultancy Services is een tevreden gebruiker van Open Web. "We krijgen nu voor het eerst een compleet beeld van kandidaten”, stelt Harper. “Voorheen moesten we het doen met alleen een cv, of we moesten zelf gaan zoeken in de verschillende zakelijke netwerken en platforms. Omdat we nu over veel meer gegevens beschikken, zijn we beter geïnformeerd over de vaardigheden, interesses en de persoonlijkheid van IT-professionals, voor we contact met ze opnemen. Dankzij Open Web veranderen de spelregels!”

Thom Staight, de Regional Director van Michael Page Digital in London, zegt: “Dankzij Open Web hebben we nu toegang tot kandidaten die we anders nooit zouden hebben gevonden. Al in de eerste week hebben we een aantal kandidaten op sollicitatiegesprek gestuurd, wat resulteerde in de succesvolle plaatsing van een Front End Developer. We zien Open Web als een integraal onderdeel van Digital Technology recruitment, hier bij Michael Page.”

Een ander belangrijk voordeel van Open Web, dat door veel bedrijven als waardevol wordt ervaren, is de vermelding van voltooide online projecten in de profielen van kandidaten. Via Open Web kunnen bedrijven en HR-managers een duidelijk beeld krijgen van de vaardigheden van kandidaten, door te kijken naar hun recente activiteiten en geschiedenis op het gebied van projectmatige sites, zoals GitHub en Meetup.

“Een van de grootste frustraties van technische professionals met de recruitment-sector is dat recruiters vaak volkomen onvoorbereid contact met hen opnemen en vaak niet eens weten welke vaardigheden of professionele ervaring ze hebben,” zegt Jamie Bowler, Marketing Director bij Dice Europe. “Een slecht voorbereide benadering van kandidaten, zorgt voor een slecht beeld van zowel de recruiter als de organisatie die de recruiter vertegenwoordigt. Open Web zorgt ervoor dat bedrijven en recruiters positief afsteken tegen de alledaagse middelmaat, dankzij een gepersonaliseerde en daardoor effectievere 'pitch' naar potentiële kandidaten.”

Kijk op nl.dice.com voor meer informatie over Open Web.

Over Dice
Technologie laat bedrijven groeien. Professionals laten technologie groeien. Dice biedt mogelijkheden, inzichten en samenwerkingen die technologie-professionals en -werkgevers nodig hebben om te groeien. Leer meer over verder komen op nl.dice.com

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Gijs Roeloffzen / Suzanne van Duijn
Dice@pridepr.nl
Laatste van Dice
Nederlandse IT-professionals massaal op banenjacht - Dice® Job Market Report Nederland 2016

IT Job Board wordt Dice

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric