www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
Datum: (6 jaar en 97 dagen geleden)
PR: Lubbers De Jong

Interxion bouwt achtste datacenter in Amsterdam

Schiphol-Rijk, 3 november 2015 – Het Nederlandse Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten, kondigt vandaag de bouw aan van zijn achtste datacenter in Amsterdam (AMS8). AMS8, waarbij de meest innovatieve technieken op het gebied van duurzaamheid en energie-efficiëntie worden toegepast, zal bij voltooiing 8.000 vierkante meter gefaciliteerde datacenterruimte omvatten, met circa 15 MW elektrisch vermogen dat beschikbaar komt voor klanten.

AMS8 wordt gebouwd in zes fasen, waarvan de eerste twee fasen naar verwachting in het najaar van 2016 zullen worden opgeleverd. De fases beslaan 1.300 vierkante meter gefaciliteerde datacenterruimte. AMS8 wordt gevestigd op de Amsterdamse campus van Interxion in Schiphol-Rijk, die toegang biedt tot meer dan 40 carriers en ISP’s en tot de twee internet exchanges, AMS-IX en NL-ix, die op de campus aanwezig zijn. De investeringen voor de bouw van deze eerste twee fasen bedragen naar verwachting circa 50 miljoen euro.

De aankondiging volgt nog geen twee jaar nadat Interxion AMS7 heeft opgeleverd, waarmee het de enorme groei onderstreept die Interxion de laatste jaren doormaakt. Interxion heeft dan ook sinds de oprichting vijftien jaar geleden altijd structureel geïnvesteerd in de ontwikkeling en toepassing van nieuwe technieken op het gebied van veiligheid, performance en duurzaamheid, in combinatie met een constante focus op de dagelijkse processen en de dienstverlening naar klanten.

Michael van den Assem, algemeen directeur van Interxion Nederland: ‘De aanhoudende vraag naar carrier-neutrale datacenterruimte waarmee Interxion in Nederland te maken heeft, is vooral toe te schrijven aan aanbieders van cloud-diensten die de snel groeiende Europese cloud-markt willen bedienen. Daarnaast staan we aan de vooravond van een massale cloud-adoptie door enterprise bedrijven die de vraag naar datacentercapaciteit doet toenemen. De internationale netwerkverbindingen in de regio Amsterdam en de mainport-functie die Nederland vervult tot het Europese achterland, zorgen dat Interxion in Nederland een sterk groeiende vraag ervaart van bestaande en nieuwe klanten.’

- EINDE -

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 40 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 500 connectiviteitsproviders, 20 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

Lubbers De Jong
Wilco Rutenfrans
Telefoon: 020 2050421