www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.LVTPR.nl
2483 volgers blijven op de hoogte!
PR: CheckTwice

Cisco verbetert Security Everywhere-initiatief voor eindpunten, Shadow IT en de cloud

Threat Awareness Service biedt bedrijven zeer geavanceerde netwerkbeveiliging

Amsterdam, 3 november 2015 - Cisco heeft zijn Security Everywhere-strategie verder verbreed in de cloud, in eindpunten en in het netwerk, met nieuwe beveiligingsproducten en een Threat Awareness Service. De kracht van de Cisco-architectuur zit in de beveiligingsmaatregelen die in het 'extended network' zijn ingebed, inclusief routers, switches en datacentra. Door deze overkoepelende benadering worden zwakke plekken in de beveiliging voorkomen en wordt de tijd tussen de ontdekking en het verhelpen van securityproblemen sterk bekort.

Fred Noordam, Security Lead Benelux, Cisco: "Bedrijven die de digitale mogelijkheden van vandaag willen benutten hebben overal beveiliging nodig - van het netwerk tot aan eindpunten en van de cloud tot in elke uithoek van hun organisatie. Onze geïntegreerde benadering minimaliseert de beveiligingsrisico's; dit in tegenstelling tot puntoplossingen die zwakke plekken over het hoofd zien – zoals ongeautoriseerde cloudapplicaties die door werknemers worden gebruikt. Met puntoplossingen is het niet mogelijk een overkoepelende blik op het netwerk te krijgen. De verbreding van onze strategie die we vandaag aankondigen, biedt onze klanten nog meer inzicht, bescherming en controle, waardoor ze zich beter kunnen concentreren op groei van hun bedrijf".

Het Security Everywhere-portfolio is uitgebreid met:
  • Cisco Cloud Access Security (CAS), dat meer inzicht geeft in cloudgebaseerde applicaties en data beter beschermt;
  • De Identity Services Engine (ISE) is nu voorzien van nieuwe locatiegebaseerde toegangscontrole, wat tot een beter zicht en meer controle op netwerken en eindpunten leidt;
  • Threat Awareness Service, die organisaties meer zicht geeft op de dreigingen op het netwerk.

Cloud en controle
Volgens gegevens van de Cisco Cloud Consumption Services is het aantal ongeautoriseerde cloudapplicaties dat door werknemers wordt gebruikt, 15 tot 20 keer groter dan CIO's eerder voorspelden. Dit verschijnsel - bekend als Shadow IT - brengt uiteraard beveiligingsproblemen met zich mee, die echter met de nieuwe Cisco Cloud Access Security effectief kunnen worden aangepakt. Cisco CAS brengt beter in beeld welke 'verborgen' applicaties door werknemers worden gebruikt en biedt de mogelijkheid om beveiligingsregels op te stellen die het gebruik van externe cloudapplicaties zoals Dropbox en Salesforce.com, in lijn brengt met het gevoerde securitybeleid. Zo kan het uploaden en/of ongeoorloofd delen van gevoelige informatie worden tegengegaan. Cisco Cloud Web Security integreert volledig met CAS en biedt beveiligde internettoegang voor bedrijfsvestigingen, waardoor op bandbreedte bespaard kan worden.

Beveiligde eindpunten en datatoegang
Bedrijfsnetwerken worden steeds verder opengesteld voor het Internet of Things (IoT), mobiele apparatuur en externe applicaties. Veel bedrijven onderkennen de aanzienlijke veiligheidsrisico's die het gebruik van mobiele apparatuur met zich meebrengen. Hier is de Cisco Identity Services Engine (ISE) voor ontworpen. Cisco ISE breidt het softwaregedefinieerde zakelijk beveiligingsbeleid uit met een fijnmaziger controle over eindpunten, gebruikers en geografische toegang. ISE integreert nu ook met de Cisco Mobility Services Engine, waardoor de IT-afdeling een beleid kan opstellen dat de toegang tot data tot een specifieke kantoorruimte kan beperken. Dit vermindert het aanvalsoppervlak en beveiligt bekabelde, draadloze en remote netwerktoegang.

ISE breidt ook de security-dekking van het pxGrid partner-ecosysteem uit met negen nieuwe partners: Check Point, Infoblox, Invincea, E8 Security, Hawk Defense, Huntsman Security, LogRhythm, SAINT en SOTI. Hiermee komt het totale aantal partners op 30 in het eerste jaar van activiteit. PxGrid-partners kunnen onderling beveiligingsinformatie delen. Een nieuwe functie van pxGrid Adaptive Network Control stelt partners in staat om ISE te gebruiken om aanvallen snel te ontdekken en af te weren, waarbij het netwerk zelf als de 'afdwinger' optreedt.

Threat Awareness Service
Vaak hebben organisaties geen goed zicht op de potentiële kwetsbaarheden van hun netwerken. En wat ze niet zien kunnen ze ook niet beveiligen. Hier heeft Cisco de Cisco Threat Awareness Service voor ontwikkeld. Deze dienst is gebaseerd op de omvangrijke hoeveelheid informatie over netwerkdreigingen van Cisco en zorgt voor een dieper inzicht in binnenkomend en uitgaand verkeer. Eventuele onregelmatigheden die extra aandacht vergen, worden automatisch uitgelicht.

Betere bescherming voor AnyConnect, AMP Everywhere
Verder kondigt Cisco nog het volgende aan: AnyConnect VPN is uitgebreid met de Network Visibility Module. Deze brengt verkeersstromen en contextuele data aangaande gebruikers, applicaties, apparatuur, locaties en bestemmingen in kaart. Daarnaast brengt de AMP (Advanced Malware Protection) Threat Grid nu bredere contextuele informatie naar het volledige AMP-portfolio, waardoor de bescherming van ASA wordt uitgebreid met FirePOWER Services en AMP for Networks. Hiermee krijgen bedrijven de middelen in handen om sneller cyberdreigingen het hoofd te bieden.

OpenDNS Umbrella
Het onlangs door Cisco overgenomen OpenDNS gebruikt zijn inzicht in wereldwijde internetactiviteit om oplossingen voor netwerkbeveiliging en threat intelligence te bieden, die geavanceerde bescherming tegen aanvallen bieden voor elk apparaat, overal en altijd. Met de laatste update voorkomt het OpenDNS Ubrella-platform netwerkinbraak en datadiefstal via specifieke poorten of protocollen voor zowel DNS- als IP-gebaseerde verbindingen. Daarnaast beschikt het global threat intelligence product OpenDNS Investigate een nieuwe zoekfunctie om gedeelde aanvalsinfrastructuren op te sporen, om recentelijk geregistreerde domeinnamen te zoeken die gebruikt kunnen worden om websites van bekende merken te vandaliseren en om andere patronen die wijzen op phishing of gerichte aanvallen te herkennen.

-----------

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op http://thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via http://m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: http://ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: http://newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Cisco
Iris Mulder
Mob: 06 4184 4279
E-mail: imulder@cisco.com

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl

Laatste van Cisco
Cisco Live 2020 laat de nieuwste transformatieve technologieën zien

Cisco versnelt applicaties in een hybride multicloud-wereld

Cisco-onderzoek: nieuw inzicht in ‘digital readiness’ van 141 landen
Fullstaq eerste gecertificeerde Kubernetes adviesbureau in Nederland

Oasen en Schneider Electric bundelen krachten voor betaalbaar duurzaam drinkwater

Forrester studie: 66 procent van de ondernemingen verhoogt het komende jaar zijn uitgaven aan RPA-robotsoftware

Björn Nievergeld door Conclusion Zuyd aangesteld als Manager Implementatie, Transitie en Roadmap

Insider threats kosten organisaties jaarlijks ruim 10 miljoen euro, oplossen duurt gemiddeld 77 dagen

nCipher introduceert cloud-first-architectuur voor beveiliging en controle van public en private clouds

Trivento stelt nieuwe commercieel directeur aan

SentinelOne benoemt Daniel Kollberg als Vice President voor EMEA

Adrian McDonald gepromoveerd tot President EMEA van Dell Technologies

Rabo Corporate Investments stapt in e-scooter deelsysteem GO Sharing

De AVG is een succes! Maar, medewerkers vertrouwen hun eigen organisatie niet

Zebra Onderzoek: real-time datatoegang is van cruciaal belang voor veldwerkers op het gebied van energie- en nutsbedrijven
IFS overtreft de markt in 2019 met 32 procent groei in licenties en EBITDA

Cisco Live 2020 laat de nieuwste transformatieve technologieën zien

Cisco versnelt applicaties in een hybride multicloud-wereld

Solipsis deelt 5 praktische tips voor een sterk beleid op het gebied van cybersecurity en privacy

Collibra lanceert Data Lineage, een geautomatiseerde Data Lifecycle Mapping functie

IPsoft’s digitale medewerker Amelia wordt nu nog menselijker

De juiste mobiele computerapparatuur verbetert productiviteit en efficiëntie van werknemers

IGEL breidt samenwerking met Login VSI uit met de integratie van Login Enterprise en IGEL OS

Fabrikanten investeren fors in Customer Experience

iSHARE adapter in SAP App Store

Persuitnodiging Digital Days: scholieren aan de slag met uitdagende ICT-vraagstukken

Logo CheckTwice
Cisco contact

Logo Cisco

www.cisco.com
Cisco sociaal

Cisco tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo ConoScenza
Logo Camarate ICT
Logo Synobsys
Logo Distology Nederland B.V.
Logo BTG
Logo Cicerosoftware - INFORMA Europe
Logo Art Of Automation
Logo Copernicus
Logo Webhosters.nl
Logo Marcommit
Logo NEG-ITSolutions
Logo Maunt
Logo Ifective
Logo SoftApp-distribution
Logo Belcentrale.nl
Logo Art Of Automation
Logo HPS Connectivity Solutions
Logo Belcentrale.nl
Logo tradeinterop
Logo Nalanda Technology
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo SecureLink Nederland B.V.
Logo Schneider Electric
Logo UiPath
Logo Conclusion Zuyd
Logo IFS
Logo Cisco
Logo Solipsis b.v.
Logo Collibra
Logo Genesys
Logo Dell Boomi
Logo AEB
Logo Dutchitchannel.nl
Logo Zircon
Logo myBrand
Logo NetApp

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl