www.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nlContentbureau
2473 volgers blijven op de hoogte!
PR: Progress Communications

Nieuwe standaard voor interoperabiliteit centraal op FHIR Developer Days 2015 in Amsterdam

Amsterdam, 3 november 2015 - Tijdens de tweede wereldwijde HL7 FHIR Developer Days, te houden op 18, 19 en 20 november 2015 in Amsterdam, staat de nieuwe standaard voor gegevensuitwisseling in de gezondheidszorg centraal: Fast Health Interoperability Resources (FHIR, spreek uit: ‘fire’). FHIR is een binnen de HL7-gemeenschap ontwikkelde standaard voor interoperabiliteit en beleeft een snelle opmars. Deze volledig open standaard is gebaseerd op dezelfde Internet- en mobiele technologie als de platforms van bijvoorbeeld Google, Facebook en Twitter. FHIR is in tegenstelling tot zijn voorgangers – HL7-versies 2 en 3 – eenvoudig te begrijpen en snel te implementeren; het makkelijk toepassen van de standaard door ontwikkelaars van zorgsystemen staat centraal. Grote EPD-leveranciers volgen de standaard op de voet en zijn al begonnen met het implementeren van FHIR. FHIR opent de gezondheidszorg voor apps, devices en e-Health/mobile health.

IT-leveranciers actief in de gezondheidszorg en IT’ers van de zorginstellingen zelf kunnen de standaard tijdens de Developer Days 2015 uitproberen voor gegevensuitwisseling tussen hun systemen. De deelnemers komen uit geheel Europa, maar ook uit Amerika en Azië. Er is een Beginners en Advanced Track met lezingen, trainingen en divese connectathons. Daarnaast is er een Student Track waaraan vier Europese universiteiten deelnemen, een User Community Track en een Executives Track speciaal voor managers in zorginstellingen. De bijeenkomst wordt georganiseerd door HL7 University (van HL7 Nederland), Ringholm en Furore. De bijeenkomst wordt geleid door het volledige FHIR Core Team afkomstig uit Australië, de VS, Canada en Nederland.

In deze video legt dr. John Halamka, CIO van Beth Israel Deaconess Medical Center, hoogleraar aan Harvard Medical School en adviseur van de Amerikaanse overheid op het gebied van standaarden, uit wat de waarde van FHIR is voor interoperabiliteit.

Furore is vanaf het begin betrokken bij de ontwikkeling van FHIR. De FHIR-dienstverlening van Furore bestaat uit het geven van trainingen en workshops, en het leveren van FHIR-tools. Deze laatste zijn als freeware en/of open source te downloaden via fhir.furore.com. Ook beheert Furore het FHIR Register Simplifier.net.

Over Furore
Onafhankelijk ICT-dienstverlener Furore werkt voor de cure-sector (algemene ziekenhuizen en UMC’s) en de care-sector (AWBZ-instellingen, ministeries en koepels). Furore ondersteunt ontwikkelaars en IT-leveranciers bij alle FHIR-gerelateerde zaken met training, tooling en coaching.
Voor meer informatie: http://fhir.furore.com.

Voor meer informatie:
Furore