www.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.marcommit.nl
2470 volgers blijven op de hoogte!
PR: Lubbers De Jong

Twinfield kiest in Nederland en Duitsland voor colocatie bij Interxion

Keuze voor Europese datacenterleverancier vanwege expansiestrategie en juridisch voordeel Europese privacywetgeving

Schiphol-Rijk, 30 oktober 2015 – Het Nederlandse Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale datacenterdiensten, kondigt aan dat Twinfield een Point of Presence (PoP) installeert in de datacenters van Interxion in Schiphol-Rijk en Düsseldorf. Met deze PoP’s kan de leverancier van SaaS-boekhouddiensten voor ondernemers, bedrijven en accountantskantoren verdere uitvoering geven aan zijn groeiambities.

Zowel kleine als grote organisaties kunnen via Twinfield, tegen een vast bedrag per maand, op een efficiënte en veilige manier hun boekhoudkundige administratie in de private cloud delen met administratie- en accountantskantoren. Twinfield, dat onderdeel is van het beursgenoteerde Wolters Kluwer, maakt momenteel een exponentiële groei door in Europa. Vanwege de toenemende vraag van bestaande en nieuwe klanten in binnen- en buitenland, ontstond de behoefte aan meer datacentercapaciteit en de wens om in datacenters in verschillende landen aanwezig te zijn.

Dataprivacy
Twinfield is daarom op zoek gegaan naar een datacenterleverancier met een Europese dekking en heeft met Interxion bewust gekozen voor een puur Europese speler. Maurice Tijhuis, bij Twinfield verantwoordelijk voor interne IT, hosting en security: ‘Met de USA Freedom Act die de Amerikaanse overheid verregaande toegang verschaft tot data op cloud servers, zou een Amerikaanse datacenterleverancier voor diverse van onze grote Europese klanten een afschrikkend effect hebben.’

Twinfield heeft bij de selectie onder meer gekeken naar de kwaliteit van dienstverlening, de in house-faciliteiten, de SLA’s, de certificering en de financiële stabiliteit. ‘Interxion voldoet aan al onze eisen en wensen. Met Interxion kunnen wij onze klanten maximale beschikbaarheid, optimale beveiliging en lage latency van onze financiële diensten bieden. Die gegarandeerde betrouwbaarheid vormt de kern van onze dienstverlening’, aldus Tijhuis.

Michael van den Assem, Algemeen Directeur van Interxion Nederland: ‘Wij zijn verheugd dat Twinfield voor wie performance en security bedrijfskritische factoren zijn, heel bewust voor Interxion heeft gekozen. En dat zij er op hun beurt vertrouwen in hebben dat de manier waarop wij de dagelijkse operatie van onze datacenters hebben ingericht, bijdraagt aan het feit dat de boekhouddiensten van Twinfield op elk moment van de dag beschikbaar en inzichtelijk zijn, zonder dat er sprake is van storingen of dat de dataprivacy in het geding is.’

- EINDE -

Over Twinfield
Twinfield International N.V. is marktleider op het gebied van online boekhouden in Europa en onderdeel van Wolters Kluwer Tax & Accounting. Wolters Kluwer is wereldwijd marktleider in fiscale, boekhoud- en auditdiensten. Online boekhouden via Twinfield richt zich op flexibelboekhouden voor zowel kleine als grote organisaties. Hierbij wordt op een efficiënte, veilige en directe manier informatie gedeeld tussen administratie- of accountantskantoor en ondernemers. Voor meer informatie: www.twinfield.nl.

Over Interxion
Interxion (NYSE: INXN), een toonaangevende Europese leverancier op het gebied van cloud- en carrier-neutrale colocatie datacenterdiensten, bedient een breed scala aan klanten vanuit 40 datacenters in 11 Europese landen. De uniform ontworpen en energie-efficiënte datacenters van Interxion bieden klanten uitgebreide zekerheden en beschikbaarheid voor hun bedrijfskritische applicaties. Meer dan 500 connectiviteitsproviders, 20 Europese internet exchanges en toonaangevende cloud- en digital-mediaplatforms bieden hun netwerkverbindingen aan in de Interxion datacenters. Interxion heeft hierdoor ware cloud-, content, financiële en connectiviteit hubs gecreëerd, die de groei van communities of interest stimuleren.

Interxion is in 1998 opgericht in Nederland en het Europese hoofdkantoor bevindt zich in Schiphol-Rijk. Interxion heeft 7 datacenters in de regio Amsterdam. Al deze datacenters maken gebruik van 100% duurzame energie. Meer informatie kunt u vinden op www.interxion.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met

Lubbers De Jong
Wilco Rutenfrans