Thema ‘Universal communications’ toegevoegd aan het grootste IT-evenement van Nederland

Sessies van onder andere Microsoft, KPN, Plantronics en Vodafone over effectief en efficiënt samenwerken

Utrecht, 28 oktober 2015 – Aan het grootste IT-evenement van Nederland, een combinatie van Infosecurity.nl, Storage Expo en The Tooling Event, is een nieuw thema toegevoegd. In een extra theater op de beursvloer verzorgen verschillende bij Social Enterprise Society (SES) aangesloten partners sessies rondom het thema ‘Universal Communications’. Bedrijven als Microsoft, KPN, Plantronics en Vodafone vertellen op 4 en 5 november 2015 in de Jaarbeurs in Utrecht hoe organisaties met behulp van moderne communicatiemiddelen en business intelligence efficiënter kunnen samenwerken.

Dat maakt Jaarbeurs, organisator van de IT-beurzen bekend. Bij Universal Communications worden alle communicatievormen bij elkaar gebracht, zoals VoIP-telefonie, e-mail, chat, mobiele communicatie en audio- en video-webconferenties. Daarnaast spelen business intelligence, social en CRM een grote rol. Het doel van Universal Communications is om zo effectief en efficiënt mogelijk samen te werken.

Skype for Business
De sessies rondom Universal Communications worden verzorgd door verschillende bedrijven die zijn aangesloten bij SES. Bij SES komen eindgebruikers, Microsoft-partners en -resellers samen om kennis te delen over manieren om slimmer te communiceren. Zo vertelt Microsoft hoe Skype for Business organisaties de kans biedt om geheel nieuwe business- en klantscenario’s te bedenken en licht Vodafone toe hoe het bedrijf het contact met klanten optimaliseert met Universal Communications. Verder zijn er sessies van KPN, StartReady, Plantronics, ThemaTeam, Communicare en Communicativ.

Naast de plenaire sessies die in het theater plaatsvinden, richt SES op de beursvloer een paviljoen in, waar bezoekers terechtkunnen voor vragen over Universal Communications. Ook zien zij hier aan de hand van speciaal ingerichte vergaderruimtes en werkplekken wat Universal Communications voor hun bedrijfsvoering kan betekenen.

Innovatief
“Mensen worden privé en zakelijk steeds mobieler. Ze willen overal  de voordelen van communicatiemiddelen als Skype kunnen ervaren. Microsoft maakt het met Skype for Business mogelijk om op het werk over dezelfde handige communicatiemiddelen te beschikken als in je privéleven maar dan met innovatieve toevoegingen waardoor je productiever bent. Denk daarbij aan het delen van presentaties en snel kunnen contacteren van zowel mensen binnen je organisatie als daarbuiten. Maar ook de integratie met Office 365 waardoor je eenvoudig samenwerkt in één document”, zegt Mark Meerbeek, Product Marketing Manager Skype for Business bij Microsoft. “Tijdens deze IT-events leggen we uit hoe Universal Communications dat mogelijk maakt.”

‘Universal Communications’ is het achtste thema van het IT-evenement in de Jaarbeurs in Utrecht. Eerder zijn al de thema’s Cloud Computing, Cyber Security, Data Center & Infrastructure Optimisation, Data Growth & Storage Capacity, Enterprise Mobility, IT Service Management & Control en Privacy, Governance & Risk Management bekendgemaakt.

Het volledige programma en andere informatie is te vinden op de websites van Storage Expo, Infosecurity.nl en The Tooling Event.

##

Persaanmelding Infosecurity, Storage Expo & The Tooling Event:

Bezoekt u als journalist de beurs? Meld u dan aan door te mailen naar jaarbeurs@lvtpr.nl . Er zal dan een speciale persbadge voor u klaarliggen in de perskamer en u krijgt een uitrijkaart.

Om hier van gebruik te maken ontvangen wij graag de volgende gegevens:
  • Voornaam en Achternaam
  • Titel van de publicatie waarvoor u werkt (let op: dit komt onder de naam op de badge – daarom liever de naam van de titel dan van de uitgeverij)
  • E-mailadres
  • Telefoonnummer (niet verplicht)
  • Op welke dag bezoekt u de beurs? 4 of 5 november, of beide dagen?
  • Wel/Niet een broodje voor de lunch
##

Over Infosecurity.nl, Storage Expo en The Tooling Event
De vakbeurzen Infosecurity.nl, Storage Expo en The Tooling Event vinden gelijktijdig plaats op 4 en 5 november 2015 in de Jaarbeurs in Utrecht. Via seminars, keynotes en casestudies verwoorden marktleiders, verenigingen en ICT-professionals hun visies, ideeën en antwoorden op de meest actuele ICT-thema’s. Met deze editie als overkoepelend thema: Computing Everywhere.

Over Jaarbeurs
Het inspireren, motiveren en activeren van handel is waar Jaarbeurs zich dagelijks voor inzet. Hiermee verbinden we mensen en markten, handelaren en producenten. Dit doen we door waardevolle ontmoetingen te creëren, zowel fysiek als online. Zo brengen we mensen in contact met elkaar. Hiertoe beschikt Jaarbeurs over een kleurrijk palet aan mogelijkheden. Jaarbeurs organiseert beurzen, summits en evenementen. Daarnaast positioneert Jaarbeurs online platforms en bieden we bijzondere accommodaties, catering en services.

Voor meer informatie en ondersteuning:
LVTPR
Nienke Geudeker / Moniek Jansink